voorstellen en een vraag

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
mijn naam is maik meulenveld ben 26 jaar en woon in vorden

ik heb mijn diploma meubelmaker gehaald aan het hmc in amsterdam en ben daarna nog een jaar in almelo op het roc geweest.

een aantal jaren geleden ben ik voor mijzelf begonnen in de verkoop van 2de hands meubels,curiosa.

nu ik wat verder ben met het bedrijf ben ik bezich met de inrichting van een werkplaats om meubels te gaan repareren, restaureren en te produceren
een heel aantal machines en handgereedschap heb ik al maar nu ben ik op zoek naar een vlak vandikte bank

kent iemand deze machine HBM 200 Vlak en vandikte bank op 220 geen krachtstoom wand daar heb ik geen aansluitingen voor (wat is hiervan het nadeel)
ik zou de prestaties en de minpunten willen weten van deze machine

en wat is een vergelijbaar merk/machine in de zelfde prijsklasse

kan iemand mij dit vertellen?
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
wie heeft er ervaring met de hbm 200 vlak vandikte bank?

en is er nog een ander alternatief rond de zelfde prijsklasse? moet wel op 220 zijn omdat er geen krachtstroom is.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Deze vandiktebank is op heel veel plaatsen te krijgen onder een andere naam, ik zag hem ook bij Tendotools op de website, en zelf heb ik hem met weer een andere naam. Er is op het forum al veel over geschreven, met de zoekfunctie moet je daar wat over terug kunnen vinden.

De machine doet wat je verwacht. het is een budget machine, dus je moet geen exacte precisie verwachten, of dat hij makkelijk in te stellen is, maar met wat zweet en zorg doet de machine goed werk zolang je de messen scherp houdt, het blad goed in de glijmiddel, en niet te veel in één keer wilt afnemen. vergeet je één van die dingen dan loopt mijn machine bijna altijd vast.
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
bedankt voor je reactie

heb je nog een ander merk wat misschien beter is maar ongeveer in de zelfde prijsklasse zit?

en wat is het nadeel van netstroom?
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Je bedoelt denk ik het verschil tussen 220v en 380v.
Voor de categorie machines waar jij in zoekt maakt het niet veel uit.
Je kunt eens op marktplaats kijken. Daar zitten vaak een aardig aanbod tussen. Let dan wel op het voltage.

Als je een nieuwe machine zoekt rond de 1000 euro dan kan ik uit eigen ervaring een kity 439 aanbevelen. Ik gebruik hem al jaren en voldoet mij zeer goed.
In het verleden heb ik op locatie eens een Mafell AD-160 mee gehad. Ook daarmee kon ik goede resultaten behalen.

gandel
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
bedankt voor je reactie

de kity ziet er goed uit is wel een optie.

ik zat ook al te kijken naar een nieuwere scheppach zijn dit ook een goede machines?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Je kan bij machines eigenlijk altijd aanhouden: Je krijgt naar wat je betaald.
Oftewel een machine van €2000,- zal 'altijd' beter zijn dan een van €1000,-. Het is echter aan jou de keuze wat heb ik er voor over en wat verwacht ik er van. Verwacht je een machine die met het grootse gemak perfect resultaat haalt, dan zal je voor een dure moeten gaan. Vind je het geen probleem om wat langer met instellen (en het blijven controleren daarvan) bezig te zijn, dan zal de goedkopere machine over het algemeen ook voldoen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.