PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Dag Masave Fijnhouthandel 2017 : 13 mei

MasaveHout
13-04-17, 12:54
Hallo Allemaal

In mijn blog had ik het al aangekondigd. We zijn weer volop bezig met de organisatie voor de open dag dit jaar. Net zoals elk jaar zal er weer veel te zien zijn naast de houtvoorraad natuurlijk. Diverse demo's op het gebied van houtbewerking en ook voor de interne mens probeer ik naast de koffie en koek iets tofs te regelen waar ons hout een rol in speelt.

Wanneer?
Zaterdag 13 mei

Hoe laat ?
12.00-17.00

Waar ?
Ceintuurbaan 8 hal C, Zwolle

Wie komen er een demo geven ?
Ronald Kanne van " De Houtdraaierij"
Draaiwerk en toebehoren hiervoor

Roeland Brekelmans van "Meubelmakerij Brekelmans" en "Dutchtools"
Allround vakman en bron van kennis op het gebied van houtbewerking

Lars vd Velde
Lars laat zijn lopende projecten zijn en een aantal kistjes die hij al eerder maakte

Maarten Venhee
Maarten laat zien wat je met hout en audioapparatuur kan doen

Gijs de Wit van "de wit guitars"
Gitaarbouw in de breedste vorm van het woord

Marcel Besselink
Basbouw en wat daarbij komt kijken

Marco Eilander
Alles op het gebied van pendraaien

Marcel Huiberts
Van "de sfeermakerij" , tevens mijn werkplaatsgenoot

Voor koffie/thee en koek wordt gezorgd !! Er zal uiteraard erg veel hout te zien en te koop zijn. Verder fineer,lijm en andere aanverwante producten.

Hopelijk tot dan allemaal

rmenkveld
13-04-17, 14:42
Mooi, ik heb 'm maar even in de agenda gezet :)

mdamsma
13-04-17, 15:26
Staat in de agenda

gr Menno

MasaveHout
13-04-17, 15:36
Top !!

Mocht iemand trouwens specifieke houtwensen voor die dag heeft stuur mij dan even een berichtje. Dan zorg ik dat dit al klaar staat. Op de dag zelf kan ik geen hout zagen/schaven.

rjmulder
13-04-17, 17:21
Staat in de agenda.
Eerst naar de eerste cursusdag/ochtend houtbewerken en dan door naar Zwolle :) Wordt een mooi hout dagje.

dehoutdraaierij
13-04-17, 21:24
Okay! ik kom!

rmenkveld
14-04-17, 08:30
Okay! ik kom!
Dubbelpost, je stond al vernoemd in de TS post ;)

meron
14-04-17, 12:36
Leuk! Het staat in de agenda.

MasaveHout
24-04-17, 07:11
Deze week gaan we alvast bezig met de eerste orders voor de open dag. Dat wisselt van hout voor de bouw van een gitaar tot aan dunne plankjes voor kistjes....en eigenlijk alles wat daar tussen zit.

Vandaag zal het voornamelijk multiplex zijn wat er verwerkt zal worden, ik wil graag 2 extra opbergkasten in de opslag hebben staan. Daarvoor krijg ik straks hulp van Bas, hij helpt 1 a 2 ochtenden per week in de werkplaats om zo wat ervaring op te doen. Hardstikke gezellig. Verder komt mijn eeuwige steun in de werkplaats Ronald (Blub) ook weer helpen dus we kunnen mooi een hele partij werk verzetten.

katma
24-04-17, 18:42
Ik ben er ook bij. :)
Mensen kunnen dus ook vooraf een bestelling plaatsen op mijn site voor penkits en dan ophalen in Deventer aan vinken. Geef dan bij opmerkingen aan dat u het op de opendag bij Masave mee wilt nemen.

Gr, Marco

MasaveHout
01-05-17, 06:58
63409

Deze stellingen liggen nu compleet gevuld klaar voor de open dag. Verder hebben we bijna 30 meter aan stelling voor kort materiaal, als daar niets voor je tussenligt dan zijn er nog vele demo's van andere houtbewerkers : ronald kanne, lars van de velde, gijs de wit...enz enz.....

hopelijk tot dan allemaal!!

MasaveHout
08-05-17, 06:46
63722
Kleinere stukken burl

63723
Erg brede delen 25mm amerikaans noten

63724
Fineer in vele soorten

En veel meer hout

En dan uiteraard de diverse demo's niet te vergeten !!!

Lars.
08-05-17, 16:36
Ik zie het alweer Rick... ik laat mn portemonnee thuis....

SunRayes
08-05-17, 17:19
Ik zie het alweer Rick... ik laat mn portemonnee thuis....

Zodat je een zak vrij hebt om nog meer hout mee te nemen? ;)

Lars.
08-05-17, 18:12
Zodat je een zak vrij hebt om nog meer hout mee te nemen? ;)

Ja inderdaad! Rick heeft vast wel een mooi blokje wat nog in mn zak past:)

MasaveHout
09-05-17, 12:32
Hahahaha...briljant !!

Er ligt inderdaad hout in vele,vele maten. Ook broekzakformaat....

Vandaag weer 2 m3 krullen gemaakt zodat alle plankjes er netjes uitzien en je kan zien hoe de nerf loopt. Boel werk maar het levert wel weer op.

MasaveHout
09-05-17, 13:09
Morgen halen we een rookoventje op bij een vriend van mij en hij komt zaterdag zalm roken tijdens onze open dag. Sinds enige tijd verkopen wij ook krullen tbv het roken van vlees/vis. Leek ons wel leuk om dit live te laten zien. Producten zijn dan ook tegen kostprijs te koop , iedereen blij !!

MasaveHout
11-05-17, 16:07
bijna...bijna.....kan niet wachten !!!

tot zaterdag allemaal!!!

Wim Kluck
11-05-17, 18:37
Zalm roken. Dat is branche vervaging. Zou verboden moeten worden. Ik zal er zaterdag lekker aan ruiken.

dehoutdraaierij
11-05-17, 22:24
Morgen halen we een rookoventje op bij een vriend van mij en hij komt zaterdag zalm roken tijdens onze open dag. Sinds enige tijd verkopen wij ook krullen tbv het roken van vlees/vis. Leek ons wel leuk om dit live te laten zien. Producten zijn dan ook tegen kostprijs te koop , iedereen blij !!

Dat herken ik wel.... ik kom ook altijd makkelijker van mijn krullen af dan van mijn schalen! :-)

Maar leuk! dus we eten na de open dag patat, frikandel en zalm? :-)

henkverhaar
12-05-17, 07:20
Sinds enige tijd verkopen wij ook krullen tbv het roken van vlees/vis.

Mmm. Krullen zijn nou net het houtafval waar ik qua roken niks mee doe - die gaan of de boswal in als bodembedekking, of worden gebruikt als aanmaakmateriaal voor fikkies. Voor koudroken gebruik ik houtmot (zaagsel; meestal gekocht als rookmeel - verzamelen van eigen zaagsel is me echt te veel werk). Voor warmroken (vis, vlees (spare ribs, pulled pork, etc)) tot strips gespleten balkjes hout / afzaagsels.

Wellicht een idee om met name zaagsel te verzamelen? is zowel te gebruiken in rookoventjes met externe hittebron - die dingen met een spiritusbrander bijvoorbeeld - alsook in koudrookgeneratoren (google op 'cold smoke generator' of lees 'Over Rook' van meneer Wateetons).

MasaveHout
12-05-17, 16:30
zo...alles staat klaar voor morgen !! Nou ja...dat wil zeggen alles wat ik nu klaar kan zetten..hahaha

63896

63897

63898

Hopelijk tot morgen allemaal !!!

Roeland
12-05-17, 19:45
Nou heb ook alles klaar gezet voor morgen!!! Zal vast nog wel iets vergeten tja.
Heb er heel veel zin in.
Tot morgen!!

Groetnis, Roeland

rjmulder
12-05-17, 20:14
Tot morgen.

jan pranger
12-05-17, 20:48
Nog 1 nachtje slapen. Kom dus op tijd en uitgeslapen.....teminste.....
Vr.gr. Jan Pranger.

katma
12-05-17, 21:25
Heb ook alles in de bus gepakt voor morgen. Nu zo slapen. Als ik dat kan van de zenuwen :)

MasaveHout
13-05-17, 07:23
Hahaha....ja...hier hetzelfde.

Tot straks houtvrienden en houtvriendinnen !!

meron
13-05-17, 11:43
Jammergenoeg kom ik niet langs. Toch een te volle agenda dit weekend. Veel plezier iedereen!

Cervelo
13-05-17, 12:10
Het had mij ook erg leuk geleken om langs te komen vandaag, vooral om eens kennis te maken met wat woodworkers van dit forum. Het planten van een boompje in de achtertuin krijgt helaas voorrang. Veel plezier iedereen!

Spaander
14-05-17, 07:18
Helaas kon ik niet aanwezig zijn omdat een afspraak had met een goede kennis die in het buitenland woont op de Filanumis in Houten.
Daarom verwacht ik van onze leden die daar wel aanwezig waren een hele boel afbeeldingen of video’s te zien:rolleyes:
Kom maar op,
Mvg, :).

Lars.
14-05-17, 09:14
Gister een topdag gehad bij Rick! Veel mensen gesproken en natuurlijk veel hout geknuffeld! Hieronder een aantal foto's:
63940

63941

63942

63943

63944

63945

63946

63947

63948

63949

63950

63951

63952

63953

63954

Nerf
14-05-17, 22:45
Vond het erg leuk om het bedrijf achter de mailings een keer te zien, en het was echt gezellig met allerlei mensen die planken bekijken, voelen en ruiken. Heerlijk!
Zelf naar huis gegaan met een plank Amerikaanse Es (wordt een schilderijlijst hoop ik) en een stukje hard maple waarvan ik nog niet weet nog niet wat het wordt, maar ik kon het niet laten liggen....

MasaveHout
15-05-17, 13:01
Wat een dag !!! Echt fantastisch !!! Wel bekaf maar het is het meer dan waard. Vandaag hebben we alles weer opgeruimd zodat er morgen weer gezaagd kan gaan worden.

Veel nieuwe mensen "live" ontmoet en dat is erg leuk. Tijden contact via mail , whatsapp of messenger en dan is het extra leuk om elkaar eens de hand te schudden. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk mensen te helpen maar het was erg druk dus ik heb mijn tijd moeten verdelen.

Vanmorgen stond er gelijk al weer een berg hout voor de deur...hahaha... Daar gaat morgen waarschijnlijk gelijk de zaag in.

Willempie
15-05-17, 18:52
Was weer een leuke dag , bij binnenkomst een lekker bakje koffie met een koek .
Enkele interessante demo`s gezien en weer wat van opgestoken .
Weer veel te veel stukken mooi hout gezien , kortom een leuke invulling van de zaterdag

Groeten Willem