Festool cs 50 eb fast-fix spanmoer

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Kort vraagje, zijn er ook (goedkopere) alternatieven voor de Festool cs 50 eb fast-fix spanmoer van andere fabrikanten?

Groet Zaagselsnuiver.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Het is echt specifiek merk gebonden bij festool. Zaagbladen waren ook al moeilijk er voor te vinden.
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Jefmen,

zaagbladen voor de Festool hebben inderdaad een F20 gat dat correspondeert met de flens die om de as/spindle van de CS 50 zit. Wat ik me afvroeg is of de fast fix spanmoer, die het handmatig vervangen van een zaagblad mogelijk maakt, (en in feite gewoon een sds aansluiting is, te vergelijken met de moer die bij Bosch haakse slijpers het snel vervangen van de slijpschijf mogelijk maakt) door iets anders te vervangen is. Bij mij is het vleugeltje van de fast fix spanmoer verdwenen en een nieuw exemplaar kost ongeveer 70 euro. Daar heb ik dus weinig zin in en ik moet nu een twee pins sleutel gebruiken om een zaagblad te vervangen. Maar aangezien gemak de mensch dient vroeg ik me dus af of er een goedkoper alternatief voor de fast fix spanmoer te krijgen is.

Groet, Zaagselsnuiver
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Ik blijf maar gewoon mijn verstelbare 2 pins sleutel gebruiken want met verzendkosten erbij kom ik ook op 70 euries. Ik ga wel even bij Ecotools kijken voor een paar zaagbladen, want als ik nu hardhout zaag staat de kelder blauw:eek:. Bedankt voor je tip!

Groet, Zaagselsnuiver
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Josiboy, kijk daar heb ik nou wat aan. Heb op mijn Bosch haakse slijper ook een snelspanmoer zitten maar had die nog niet geprobeerd, maar achter deze ga ik echt aan. Bedankt voor de tip!!

Groet. Zaagselsnuiver
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.