Meranti latten (19x45) steeds weer afgerond!

Muldert

Nieuw lid
10 feb 2015
9
0
Voor het maken van een traditionele face-frame keuken wil ik Meranti latten van 19x45 gebruiken om het frame te maken. Stad en land afgezocht, maar overal waar ze 19x45 verkopen zijn de randen afgerond, wat lelijke groeven tot gevolg heeft bij montage.

Wie weet er een adres waar ze toevallig 19x45 latten hebben die echt volledig haakse randen hebben? Als het een mooie prijs heeft ben ik helemaal blij, ben maar een simpele consument :rolleyes:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik weet niet hoeveel je nodig hebt maar dikkere kopen en terugschaven, balkjes zagen naar gewenste maat
Er zijn vast wel meer opties ?
 

Muldert

Nieuw lid
10 feb 2015
9
0
Ik heb dus geen schaafmachine. En ook geen zaagtafel. Ik kan met m'n invalzaag de latten wel in de langszagen maar dat is wel heul veul werk. En laten schaven maakt het snel weer erg duur..

En ik heb iets van 30 meter nodig.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
als ik het mij goed herinner, heeft de pontmeyer gewoon meranti latten liggen in die maat zonder veilingkanten...

edit:

hardhouten aftimmerlatten, of het meranti is weet ik niet :)
 
Laatst bewerkt:

Muldert

Nieuw lid
10 feb 2015
9
0
Bedankt allen! Ik wilde even langsgaan bij Pontmeyer, maar kwam toevallig vanmiddag in Goedkoop Bouwmaterialen in Duivendrecht. Mooie zaak! En ze hadden 19x45 meranti met rechte hoeken :)

Ik ben gelukkig, en ga gauw aan de slag met mijn keukendeurtjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.