Beveiliging Werkplaats.

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Hallo,
Dit topic open ik naar aanleiding van het topic van Ronals http://www.woodworking.nl/showthread.php?21243-Gestolen!!-Stihl-066-en-Stihl-023
Aangezien er bij ons in de buurt geregeld spullen worden gestolen uit boerderijen en woonhuizen buitenaf wil ik het thuis een beetje gaan beveiligen..
Het duurdere gereedschap is altijd wel goed opgeborgen, maar wil toch voorkomen dat er mensen binnen komen.
En als ze binnen komen dat er een alarm afgaat, en dat ik beelden heb.
Dus wie weet een goed alarm systeem.
En, wat zijn nu goede camera's die ik rondom het huis kan installeren. Wil de beelden dan een paar weken kunnen opslaan.
Mocht ik nog eens terug moeten zoeken.
Het liefste geen camera systeem op wifi, dus rechtstreeks met kabel naar een computer/opslag.

En, t moet natuurlijk wel betaalbaar blijven..
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ikzelf ben ook in het bezit van een synology nas (voor de leken, een bakje met 2 harde schijven, aangesloten op het thuisnetwerk)
Ga op termijn ook camera's installeren, je kan deze ook van buitenaf bekijken en alle beelden opslaan op die harde schijven…
Dit is de beste en goedkoopste oplossing, als je zo'n camerasysteem kant en klaar koopt met een hardeschijf recorder en monitor is ofwel de kwaliteit van de camera's en/of beelden heel slecht of je betaalt je blauw aan zulk systeem.
best zoek je wel een ip camera van goede kwaliteits en met infrarood = nachtzicht, dwz bespaar hier niet op, beelden waar je geen nummerplaat of gezicht herkent zijn waardeloos, zeker als het donker is is dit belangrijk.

wel sneu dat we ons gerief niet meer veilig kunnen laten liggen zonder dat er kapers op de kust zijn:(


ps: zo'n nas heeft ook als voordeel dat je de familiefoto's kan opslaan zonder kwijt te raken, als je een systeem hebt met 2 hardesvhijven kan je hem programmeren dat de data. Aar beide schijven wordt weggeschreven en dus niet voor verrassingen komt te staan als er eentje stuk is:eek:
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
En als die schijven worden meegenomen? Kan het (ook) niet op een cloud of zo?
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ik geloof niet zo in camera,s , Ja dan kan je zien hoe je mooie spulletjes het hok uitgedragen worden.
Binnen een beweging melder met iets van een train horn er op of zo, daar hebben ze best wel een hekel aan.
dingen halen tot 152 db
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
En als die schijven worden meegenomen? Kan het (ook) niet op een cloud of zo?

Och met een heel klein kabeltje kan je die dingen op plaatsen zetten waar je ze niet verwacht
Desnoods ingemetseld :)

Ja zo een trainhorn is wel wat, maar als die per ongeluk af gaat in de nacht denk ik dat je buren je vervloeken :)

ZO trainhorn zou ik nog wel eens in mijn bus willen hebben, lijkt me handig voor die bumperklevers die nog wel eens op mijn voorbumper zitten :p
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ja zo een trainhorn is wel wat, maar als die per ongeluk af gaat in de nacht denk ik dat je buren je vervloeken :)

Alleen de buren ?? ik denk de hele wijk . Kennis heeft een goede ,en op de maximale druk in zijn busje, Dat doet echt zeer als hij dat ding in de werkplaats even aanzet.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het probleem met alarm signalen is dat iedereen er nu heeft en er bijna iedere dag in de omgeving er één foutief afgaat, niemand kijkt daar nog van op terwijl vroeger iedereen naar buiten liep om te zien.

Op mijn werkplaats deur heb ik wel een detector gezet die een soort luide schoolbel doet afgaan binnen zodat als ik aan een machine sta met de oorkappen op, dat ik toch kan horen als er iemand binnen komt. Het eerste nut was om te horen als klanten er zijn, vroeger durfde ik niet meer met machines werken rondom het afgesproken uur uit vrees dat ik ze niet zou zien. Maar nu kan er ook niemand even binnen glippen om een paar systainers mee te nemen of zo.

Camera's werken niet echt preventief volgens mij, zeker niet als ze binnen staan. Het eerste zou zijn spots met bewegingsdetectoren, en voor overdag een luide bel die afgaat als de deur open gaat of gelinkt aan een IR detector op de oprit. Ik denk dat 90% van de pogingen daardoor vroegtijdig gestopt worden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Zorg eerst voor goed hang en sluitwerk. Kijk dan of je kozijnen en deuren van voldoende kwaliteit zijn. Hierna pas een alarm dit houd niemand tegen maar signaleert alleen maar. Wij gingen altijd uit van een aanrijtijd van 12 minuten tot die tijd moet een kluis je bezittingen beschermen. Een camerasysteem is daar weer een aanvulling op. Let wel op de resolutie in het donker. Anders heb je beeld maar is er weinig op te zien. Oplossing kan zijn het licht aan te laten schakelen als het alarm afgaat. Voor kleine ruimtes kan een rookgenerator ook een oplossing zijn. Deze zijn wel prijzig. Daarom denk ik dat het voor grotere werkruimtes te duur word. Als je kiest om je gereedschap achter een tweede deur te zetten denk dan wel aan jouw gewoontes. Ruim je altijd je gereedschap op of laat je het liggen als je de volgende dag weer verder gaat. Bedenk ook dat in onze werkplaatsen veel gereedschap ligt dat bij inbraak gebruikt kan worden. Succes.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat zou ik met een zwaailicht doen.

Ik heb meerdere ruimtes en we wonen erboven, de bel is het enige dat we overal binnen en buiten opmerken, en ons ook wakker zal maken als we slapen.

Onze naaste buur heeft ook zicht op onze tuin, bij het minste geluid staat hij op. Vroeger vertelde hij me dat hij 's nachts geregeld mensen zag rondneuzen hier. Eén keer zelfs een bestelwagen die ons terrein op was gereden, als hij zijn spots aanzette sloegen ze telkens op de vlucht. Toen had ik zelfs een plank met spijkers begraven onder de stenen maar zonder vangst :( Nu heb ik krachtige led spots staan met bewegingsdetectoren, en sindsdien heeft hij nooit meer iemand gezien.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wij hebben grind op de oprit en twee honden, formaat groot, rond het huis rondlopen. De beste bewaking die er is.

(Helaas niet echt een optie voor degene met een werkplaats op een andere locatie dan bij huis)
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
En als die schijven worden meegenomen? Kan het (ook) niet op een cloud of zo?

Dat bakje is echt niet groot, dat kan je gemakkelijk verstoppen, bij mij staat die aan de elektriciteitskast achter een schuifdeurtje, enige dat moet voorzien zijn is een stopcontact en een utp aansluiting… de camera's verzenden hun data via het netwerk door naar de nas, ze zullen eerder de camera's proberen te saboteren.
natuurlijk zal er wel een mogelijkheid zijn om beelden op te slaan in een cloud service maar daar heb ik geen ervaring mee…

maar zoals hier gezegd als je de toegangsmogelijkheden al goed kan beveiligen dat is al het halve werk!
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Dat bakje is echt niet groot, dat kan je gemakkelijk verstoppen, bij mij staat die aan de elektriciteitskast achter een schuifdeurtje, enige dat moet voorzien zijn is een stopcontact en een utp aansluiting… de camera's verzenden hun data via het netwerk door naar de nas, ze zullen eerder de camera's proberen te saboteren.
natuurlijk zal er wel een mogelijkheid zijn om beelden op te slaan in een cloud service maar daar heb ik geen ervaring mee…

maar zoals hier gezegd als je de toegangsmogelijkheden al goed kan beveiligen dat is al het halve werk!

2 maten van me hebben hun gegevens bij elkaar op een nas gezet. Dus de data van de 1 gaat naar de andere op de NAS. daarmee stel je de data direct veilig op een andere plaats, zodat er bij brand e.d. geen data verloren gaat op de PC en de NAS tegelijk. Ikzelf heb ook een nas van netgear, maar die zal ik niet zo snel overwegen voor een dergelijk systeem, is iets minder gebruiksvriendelijk. Ik gebruik de netgear alleen voor data opslag (archief van foto's en video's).
 
P

Pel

Guest
De werkplaats ook maar eens gaan beveiligen n.a.v. dit topic, en eens goed gekeken wat ik zo al kon verbeteren, iemand die echt binnen wil die komen die komt er uiteraard in, dat kun je niet tegen houden. Maar je kunt het ze m.i. wel moeilijker maken om binnen te komen, en dat heb ik gedaan o.a extra grendel op tussendeur in de werkplaats, en vanmorgen heeft de glaszetter draadglas in de loopdeur gezet. Het gereedschap had ik al gemerkt met een UV stift, het enige zwakke punt is nu een raamvleugel van ± 100 cm x 80 cm enkel glas, wat ik daar mee moet weet ik ook niet, iemand een idee?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.