Mini vaasje met natuurrand

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Al een lange tijd heb ik een reststukje paardenkastanje liggen waarvan de vorm heel raar is.
Ik heb geprobeerd een mini vaasje eruit te halen waarvan het deksel zijn oorspronkelijke vorm of uiterlijke behouden moest worden.

Hier het blokje zelf.
De 4 schuine vlakken waren telkens verschillend qua schuine en breedte bovenaan en onderaan.
IMG_8131.jpgIMG_8132.jpg

Opspannen in de klauwkop was ook niet evident aangezien het ondervlak niet haaks was.
IMG_8138.jpg

Een groef steken om het deksel eruit te krijgen.
IMG_8140.jpgIMG_8144.jpg

Deksel wat brut schuin steken.
IMG_8155.jpg

Deksel schuren.
IMG_8160.jpg

Deksel afsteken.
IMG_8165.jpg

Binnenkant vaasje uithollen.
IMG_8171.jpg

Dekseltje opzetten.
IMG_8172.jpg

Buitenkant ter hoogte van de hals draaien en schuren.
IMG_8170.jpg

Dekseltje afnemen en het geheel omgekeerd opspannen met de passende klauwen.
Er werd kleefband op de klauwen gedaan om beschadiging tegen te gaan.
IMG_8176.jpgIMG_8178.jpgIMG_8180.jpgIMG_8182.jpg

Buitenkant verder draaien.
IMG_8184.jpgIMG_8185.jpg

De buitenkant schuren.
IMG_8190.jpg

Het vaasje van de klauwen nemen.
IMG_8193.jpg

Hier het resultaat zonder cellulose vernis erop.
IMG_8194.jpgIMG_8196.jpgIMG_8197.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
de natuurlijke rand van de deksel staat me wel aan maar ik vind de deksel te grof/zwaar tegen over dat kleine vaasje
Als geheel vind ik het niet dus niet echt mooi
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
de natuurlijke rand van de deksel staat me wel aan maar ik vind de deksel te grof/zwaar tegen over dat kleine vaasje
Als geheel vind ik het niet dus niet echt mooi

Heb ik begrip voor Jeroen, maar meer kon ik niet uitkrijgen door het beperkte onevenwijdig stukje.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Mooi vaasje. Ik sta toch weer versteld van die paardenkastanje. Enkele dagen geleden waren ze hier in de buurt een paardenkastanje aan het omzagen, maar ik had de moed niet om een stukje te gaan vragen. Stom natuurlijk, want meestal is vriendelijk vragen een stukje krijgen.
 
P

Pel

Guest
Heel mooi vaasje Dimitrie, vooral het natuurlijke aspect wat je hebt behouden is zeer mooi.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Mooi vaasje. Ik sta toch weer versteld van die paardenkastanje. Enkele dagen geleden waren ze hier in de buurt een paardenkastanje aan het omzagen, maar ik had de moed niet om een stukje te gaan vragen. Stom natuurlijk, want meestal is vriendelijk vragen een stukje krijgen.

Gewoon vragen Mathieu, nee heb je ja kun je krijgen.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.