Zelfbouw machine

WR1944

Oud hout
Dat is een indrukwekkend staaltje huisvlijt. Ergens ver weg onder aan m'n bucket list zit ook een CNC-machine. Dat zal dan hooguit voor graveren of klein houtwerk zijn maar zeker niet voor laser cutters. Maar je weet natuurlijk maar nooit. ;)
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Indrukwekkend!
hoeveel vermogen heeft de laser? Wat doe je aan beveiliging? Het is zeker geen speelgoed.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Beiden bedankt!

De laser heeft een vermogen van 260W. Voorlopig zit er nog geen beveiliging op aangezien er niemand anders in de werkplaats komt zonder dat ik er bij ben. Veel aan beveiliging kan ik er denk ik ook niet opzetten tenzij een lichtsluis die de laserstraal deactiveert zodra je er door gaat. Maar dat is dan weer niet echt handig als ik even het werk wil controleren. Over de brug komt nog wel een cover zodat moest er een spiegel uit z'n positie gaan dat de laserstraal niet zomaar door de ganse werkruimte kan gaan en iemand raken of de boel laten afbranden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.