PDA

Bekijk Volledige Versie : Gestolen!! Stihl 066 en Stihl 023

dehoutdraaierij
08-04-17, 18:02
Vanmiddag wilde ik vast gaan zagen voor de open dag, maar mijn kettingzagen waren weg... Weg! ... het kan bijna niet anders dan dat iemand even in de werkplaats is geweest en er trots met 2 oranje apparaten weer vandoor is gegaan... Weg... weg kettingzagen, weg vertrouwen en weg onbevangenheid... Gpunt Vpunt Dpunt!

Mocht iemand de combinatie van een Stihl 066 en een Stihl 023 aangeboden krijgen dan hoor ik dat dus graag. ronald@dehoutdraaierij.nl of 06 53 173580.

Pine
08-04-17, 18:08
Ze kunnen ook nooit van andermans spullen afblijven !
sterkte met het verlies van deze oranje rakkers !

Pel
08-04-17, 18:13
Het is toch niet te geloven Ronald, weet je zeker dat ze weg zijn, of heb je ze per ongeluk op een andere plaats neer gelegd, dat gebeurd mij nogal eens? Als ze gejat zijn dan is je vertrouwen in iedereen die op cursus komt of binnen komt voorlopig wel verdwenen lijkt mij. Niet dat iedereen onmiddellijk een verdachte is, maar het zit toch in je achterhoofd. Als je achteraf woont zoals jij dus geen directe buren dan weten ongenode gasten dat er vaak niet is afgesloten overdag, gelegenheid geeft de dief ook de kans om spullen mee te nemen. Kijk maar bij boerderijen je staat vaak een hele tijd te roepen voordat er eens iemand komt opdagen, tenminste zo was het voorheen, maar misschien inmiddels ook door schade wijs geworden?

Groet Pel.

Toxiq
08-04-17, 18:18
Damn, dat is balen zeg

Wim Kluck
08-04-17, 18:29
Ik had gedacht dat dit in die uithoek niet zou gebeuren. Ik begrijp je gevoelens.

rené13
08-04-17, 19:15
Geef even wat meer specs als je die hebt.

Welke zagenbladen zaten erop? Eventueel specifieke kenmerken? Vlekken of beschadigingen die specifiek waren?
Ik struin marktplaats vaker af op zoek naar leuke zaagjes, als je toevallig iets over de zagen kunt vertellen kijk ik er naar uit!

O Peatey
08-04-17, 19:18
Shit man. Had je ze gemerkt (gegraveerd) met je postcode o.i.d.?

rien 1
08-04-17, 19:20
Dat is ZWAAR .... ofwel klote.

Bert2
08-04-17, 19:44
Enorm balen zeg! Woon buitenaf, sinds we " bezoek" hebben gehad van, tja het is gewoon zo, lichtgetinte personenen hebben we het spul hier op slot.

Toxiq
08-04-17, 20:48
Het lijkt wel of het steeds erger word, dat is ook de reden dat wij afgelopen maand 4 camera's hebben opgehangen die alles opslaan en de beelden enkele weken in eigen beheer bewaard blijven

dehoutdraaierij
08-04-17, 20:57
Het lijkt wel of het steeds erger word, dat is ook de reden dat wij afgelopen maand 4 camera's hebben opgehangen die alles opslaan en de beelden enkele weken in eigen beheer bewaard blijven

ga ik ook doen nu...

O Peatey
08-04-17, 21:20
Is er nog een verzekering in het spel om het leed wat te verlichten?

Blink
08-04-17, 21:28
Das balen Ronald!!

Ik heb het afgelopen week ook mee gemaakt op de bouwplaats ook in de uithoek.
Op een zondag al het elektrisch handgereedschap wat op slot stond en 2 dagen later alles waar ze langer mee bezig waren (langer als 30 minuten werk)

En neem van mijn aan dat ze opgeschreven hebben wat er te halen is en terug komen.

Dus wees gewaarschuwd!!

Pel
08-04-17, 22:01
Is er nog een verzekering in het spel om het leed wat te verlichten?

Als er geen sporen van een inbraak zijn dan krijg je niets.

Groet Pel.

avos
08-04-17, 22:40
Dat is niet helemaal correct. Ligt eraan hoe je verzekerd bent. Maar de meeste verzekeringen gaan over diefstal en niet over inbraak....

dehoutdraaierij
08-04-17, 23:09
die verzekering...ik weet t nog niet. Ik zie het wel. het is veel geld, maar het gevoel dat iemand stiekem even de werkplaats in is geglipt en de zagen heeft meegenomen vind ik veel vervelender...

Pine
08-04-17, 23:57
Komt deze bekend voor ?

https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuingereedschap/m1154265923-stihl-023c-kettingzaag.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=13

teus
09-04-17, 00:21
diefstal op werven en werkplaatsen is een pest :(

handig18
09-04-17, 06:59
Komt deze bekend voor ?

https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuingereedschap/m1154265923-stihl-023c-kettingzaag.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=13

Ik vind niet dat je deze link zo voor iedereen zichtbaar mag plaatsen!
Doe dit dan via prive mail.

Piet Groeneweg
09-04-17, 08:12
Ik vind niet dat je deze link zo voor iedereen zichtbaar mag plaatsen!
Doe dit dan via prive mail.

Onzin, Dit staat al op een openbare site.

Pine
09-04-17, 08:13
Ik beschuldig de verkoper toch niet ! het leverd hem hooguit wat meer kijkers voor zijn advertentie en mocht het wel de gestolen zaag zijn hoeft hij van mij niet met fluwelen handschoentjes te worden aangepakt .
Maar als ik hiermee de regels overtreed hoor ik het graag !

golddigger
09-04-17, 08:18
Ja dat vind ik ook niet helemaal correct!

RoTo
09-04-17, 08:50
Dus omdat het op een openbare site staat is het normaal om te vragen of dit soms 1 van de gestolen zagen is in het openbaar waar iedereen die toevalig zoekt op de naam van de verkoper het terug kan vinden?

Piet Groeneweg
09-04-17, 08:56
Dus omdat het op een openbare site staat is het normaal om te vragen of dit soms 1 van de gestolen zagen is in het openbaar waar iedereen die toevalig zoekt op de naam van de verkoper het terug kan vinden?

Ja. Hij beschuldigd niemand en verwijst naar een zaag die openbaar te koop staat aangeboden met de vraag zou die het misschien kunnen zijn. Daar is niets verkeerd aan.

golddigger
09-04-17, 09:21
Onzin, Dit staat al op een openbare site.

Het staat niet openbaar in de context ''van mogelijk gestolen''. Je zit nu een random persoon te verdenken.

Piet Groeneweg
09-04-17, 09:26
Het staat niet openbaar in de context ''van mogelijk gestolen''. Je zit nu een random persoon te verdenken.

Onzin, Hij geeft allen aan dat daar een zaag te koop staat om daar even te kijken. Het is geen enkele beschuldiging.
Voor mij einde discussie nu.

bhengeveld
09-04-17, 11:31
Tering, dat is kloten. Het is ook niet echt zo dat je werkplaats in het centrum van een grote stad staat of zo...

SunRayes
09-04-17, 11:45
Meer dan 10 jaar geleden is er bij ons op de zaak ingebroken en waren we al het handgereedschap kwijt.
Financieel was het niet zo'n enorme aderlating, maar het was wel erg vervelend. Vooral omdat het je allemaal extra tijd kost.
Sindsdien slaan wij het dure en speciale handgereedschap op in een grote safe.
Een paar jaar geleden hebben ze geprobeerd om die open te breken, maar dat is niet gelukt. We hadden toen alleen wat breek schade.

Voor een afgelegen werkplaats zal het misschien niet zoveel uithalen, maar een speciale kamer met een extra beveiligde deur zou misschien een oplossing zijn?
Inbrekers houden er niet van als iets te veel tijd kost, er camera's hangen en er ineens allemaal lampen aan gaan.
Laat vervolgens een goedkoop accutolletje op je werkbank liggen en ze kiezen snel het hazenpad.

Pel
09-04-17, 12:00
Het vervelende is ook nog, dat je er een onveilig gevoel aan overhoud, het idee dat er iemand binnen is geweest om een diefstal te plegen. Wat ze misschien ook tegen zal houden is een grote valse waakhond. Maar ja, als je cursisten hebt en je moet die hond dan elke keer in zijn hok doen is ook weer een gedoe. Want volgens mij heeft Beau het lelijk laten afweten?:)

Groet Pel.

rené13
09-04-17, 13:33
Camera's kosten tegenwoordig geen klap meer. Hangen hier ook al een tijd op en het is toch wel fijn hoor. Zeker als je ze ook nog met de telefoon kunt bekijken, stel om 10 of 11 uur 's avonds wordt nog gebeld kun je eerst even checken wat er precies voor de deur staat...
Hang ook zeker een paar van die grote lampen op met bewegingsmelders. Vinden ze nooit leuk om midden in de schijnwerpers te staan.

Zelf heb ik geen enkele zaag in de werkplaats liggen, die liggen allemaal in de kelder waar je niet zo snel in komt. De reden hiervoor is dat er behoorlijk wat mensen zijn die weten wat er hier ligt... Sta maar eens een dagje te zagen op de oprit, dan staan zo 10 man te kijken...

O Peatey
09-04-17, 15:35
Misschien is hier wel weer een nieuw topic van te maken: BEVEILIGING.
Ikzelf heb een garage met een op afstand bedienbare deur. Ik zou niet weten hoe ik deze zou moeten beveiligen.
Daarnaast denk ik ook aan iets met een bewegingsmelder en schijnwerper en ook een camera met opslagmogelijkheid.
Daarnaast moet het natuurlijk ook redelijk betaalbaar zijn.
Ongetwijfeld zijn er forumleden die hier meer verstand van hebben en zo'n traject al eens doorlopen hebben.
Meldt je svp hier en vertel je oplossingen en waarschuw voor de valkuilen.
Ik heb ook nog steeds niets gegraveerd en dat moet ik dan ook nog maar eerst doen.

Misschien dat een van de moderatoren hier straks een nieuwe sectie van kan maken, er vanuit gaande dat hier toch wel wat discussie over gaat ontstaan.

mathieu
09-04-17, 15:47
Hier zijn sinds kort Whatsapp groepen actief. Al enkele weken na de start is na een melding een preventieve interventie geweest van de politie.
Merkwaardig genoeg is er ook een einde gekomen aan de golf van inbraken. Of het rechtstreeks met die Whatsapp groepen te maken heeft, of dat het 'seizoen' voorbij is laten we in het midden.
Alleszins worden op deze manier verdachte situaties sneller gemeld aan inwoners en politie.

Blink
09-04-17, 17:21
Wat betreft beveiliging is in mijn ogen de beste beveilig zorg dat ze nooit bij breekijzers of ander inbrekers materiaal kunnen!

Daar durven ze echt niet mee over straat. (ik heb me als timmer man al meerdere keren moet uitleggen dat je dat nodig hebt aan de politie.)

katma
09-04-17, 17:29
Erg vervelend Ronald, Dat het materiaal weg is dat is vervelend maar dat iemand in jou vertrouwde omgeving geweest is dat is het ergste. Nadat ze mijn motor gestolen hebben bij mij thuis ( met drie sloten er op) draai ik alles achter mijn kont op slot. Maar dat is natuurlijk in de stad ook iets anders. Hier is insluiping aan de orde van de dag.

WR1944
09-04-17, 17:49
Wat inbraken betreft schijnt het bij mij wel mee te vallen. Volgens de statistieken (Amerikanen zijn gek op vergelijkende lijstjes) zijn er 670 inbraken per 100000 inwoners en de trend is afnemend. In 15 jaar bijna een halvering. Zelf zijn we niet erg consequent in het afsluiten van buitendeuren (we hebben er vier) als er overdag niemand thuis is. 's Nachts gaat wel alles op slot. Mogelijkerwijs is die bezopen wapengekte alhier één van de redenen dat men niet snel inbreekt als er misschien nog mensen thuis zijn. Vorige week schoot iemand uit Oklahoma (niet het meest intelligente soort in de USA) nog drie tieners dood die gemaskerd overdag kwamen inbreken. De bewoner pakte z'n AR15 en knalde ze alledrie overhoop. Probleem opgelost.
http://www.foxnews.com/us/2017/03/27/homeowners-son-shoots-kills-three-would-be-burglars.html

In Amerika zit er meestal een slot in de buitendeur met een knop of hendel ook aan de buitenkant. Het is dan niet zo dat je de deur vanaf de buitenkant alleen met een sleutel kunt openen. Die sloten bestaan natuurlijk wel en gelden dan als high security locks. Maar dat is meer voor de rijke stinkerds en wie staat er nu graag met een bos sleutels in z'n hand te rommelen om binnen te komen? Het zal wel de Amerikaanse gemakzucht zijn.

Even voor de duidelijkheid: een koksmes is het gevaarlijkste wapen dat we in huis hebben. Geen wapenarsenaal onder handbereik of onder het kussen. Maar houd dat wel onder de pet.

Pel
09-04-17, 17:58
Je gereedschap merken, is m.i. makkelijker gezegd als gedaan, in mijn houten schaven zitten met slagletters mijn initialen, maar met wat schuurpapier is dat zo weer weg. Dan zou je al moeten denken aan graveren in het staal van je handgereedschap. Geen idee wat een graveer apparaat kost? Ik zou wel al foto's van mijn gereedschap kunnen maken, als bewijs dat het van mij is, maar dan moet ik het al kunnen traceren welke onverlaat het in zijn handen heeft? Als je in Nederland de dief een klap geeft, klaagt hij je aan, en ben jij de dader en de dief het slachtoffer.

Groet Pel.

Wim Kluck
09-04-17, 18:05
Merken kan je ook met een uv pen doen. Zie je alleen met uv licht.

Pine
09-04-17, 21:17
Dna spray , of een roedel ganzen
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.sdna.nl/m-het-pakket.html&ved=0ahUKEwjn2tLJmJjTAhUDIMAKHdmZACcQFgghMAI&usg=AFQjCNG8Ad6ZPIrDXVsQ9st5s8I36fLNiw

JPAJS
09-04-17, 21:30
Hier zijn sinds kort Whatsapp groepen actief. Al enkele weken na de start is na een melding een preventieve interventie geweest van de politie.
Merkwaardig genoeg is er ook een einde gekomen aan de golf van inbraken. Of het rechtstreeks met die Whatsapp groepen te maken heeft, of dat het 'seizoen' voorbij is laten we in het midden.
Alleszins worden op deze manier verdachte situaties sneller gemeld aan inwoners en politie.

Druk bezig om deze hier ook te laten opzetten door een buurman (ITer) van mij. Je kan hier zien (https://wabp.nl/) of er bij jou in de buurt ook een groep actief is.

rmenkveld
10-04-17, 08:05
Shit man, wat een vervelend nieuws!

vladnl
10-04-17, 10:29
Jammer Ronald!

SamPonette
10-04-17, 17:15
Misschien is dit voor de toekomst wel interessant?

http://www.viloc.eu/nl

Pel
10-04-17, 17:23
Merken kan je ook met een uv pen doen. Zie je alleen met uv licht.

Bedankt voor de tip Wim, ik heb een lamp en een pen besteld, al is het maar voor mijn gevoel dat ik iets gedaan heb. Maar ik denk dat als het gejat wordt, en bijvoorbeeld richting het oosten of het noorden verdwijnt dat ik er naar kan fluiten?

Groet Pel.

roeliepoelie
10-04-17, 20:53
Ik ben zelf wel geďnteresseerd om een paar camera's rondom het huis op te hangen. Bij ons in de achterhoek word geregeld spul gestolen uit de huizen/werkplaatsen.
Wat voor een camera zou ik dan het beste kunnen nemen, aangezien hier al enige mensen waren die ook zo'n systeem hebben.
Of kan ik hier beter een ander topic over maken

O Peatey
10-04-17, 21:05
Ik ben zelf wel geďnteresseerd om een paar camera's rondom het huis op te hangen. Bij ons in de achterhoek word geregeld spul gestolen uit de huizen/werkplaatsen.
Wat voor een camera zou ik dan het beste kunnen nemen, aangezien hier al enige mensen waren die ook zo'n systeem hebben.
Of kan ik hier beter een ander topic over maken
Dat van dat andere topic had ik ook al voorgesteld.
+1

SamPonette
10-04-17, 21:20
Wat baat een camera als de dief niet herkend wordt? Tracking is waar je imho naar moet kijken.

Toxiq
10-04-17, 21:58
Tracking ? het meeste van dit soort gestolen spullen verdwijnen in iemands schuur, die er (ontwetend dat hij gestolen spul heeft gekocht) af en toe gebruik van maakt en vind je het dus nooit meer terug
Geld idem voor DNA en dat soort markeringen
Het enige dat een beetje helpt is je spullen duidelijk zicht baar en overwijderbaar markeren, maarja, wie wil zijn mooie gereedschap nu in een pot paarse verf (oid) dompelen
Ik heb zelf wel 4 camera's opgehangen, beeld is goed en behalve de herkenbaarheid schrikt het ook wel af

dehoutdraaierij
10-04-17, 22:11
Het zal een combinatie worden. De duidelijk zichtbare camera's zullen een preventieve werking hebben. Evenals het graveren van het motorblok en het aanbrengen van een tracker. Woensdagochtend ga ik de nieuwe zagen halen. Rip uit je lijf maar toch ook wel weer leuk...

Oh ja, mag ik hierbij nog even de wens uitspreken dat degene die ze meegenomen heeft zich ermee in zijn benen zaagt. Niet heel diep. Als het kan zo'n 5 centimeter, maar dat dat dan gaat ontsteken en dat dan na 10 ziekenhuisbezoeken toch wordt besloten tot amputatie... met daarna veel fantoompijnen...
:-)

Toxiq
10-04-17, 22:16
ik duim voor je dat je wens mag uitkomen
twee benen mag ook :)

mathieu
10-04-17, 22:21
Druk bezig om deze hier ook te laten opzetten door een buurman (ITer) van mij. Je kan hier zien (https://wabp.nl/) of er bij jou in de buurt ook een groep actief is.

In onze politiezone wordt dit ondersteund en begeleid door de gemeente en politie. De gemeente en politie nemen niet deel en zijn niet rechtstreeks actief, maar leiden het geheel in goede banen.

mathieu
10-04-17, 22:34
Tracking ? het meeste van dit soort gestolen spullen verdwijnen in iemands schuur, die er (ontwetend dat hij gestolen spul heeft gekocht) af en toe gebruik van maakt en vind je het dus nooit meer terug
Het enige dat een beetje helpt is je spullen duidelijk zicht baar en overwijderbaar markeren, maarja, wie wil zijn mooie gereedschap nu in een pot paarse verf (oid) dompelen
Ik heb zelf wel 4 camera's opgehangen, beeld is goed en behalve de herkenbaarheid schrikt het ook wel af
Onwetend dat het gestolen spul is? Daar heb ik toch zo mijn bedenkingen bij. Als er mooie occasie spullen aangeboden worden door een onbekende zal na even doorvragen over de afkomst toch wel al een en ander duidelijk worden.
Twintig jaar geleden hebben ze mijn bestelwagen leeg gemaakt. Hilti boorhamer, Rems reciprozaag, slijptol, oliebrander en enkele pompen waren weg. Een afgeleefde draadsnijmachine vonden ze de moeite niet om mee te nemen. Korte tijd later heeft mijn moeder gehoord dat gelijkaardige machines aangeboden waren in een café, vijf kilometer verderop. Wie dan koopt weet best dat er een geurtje aan zit.

SamPonette
11-04-17, 13:07
Met tracking kan je totdat de batterij van de tracker leeg is, nagaan in welke schuur die ligt ...

Toxiq
11-04-17, 13:14
Klopt Mathieu, maar vandaag bieden ze het lekker aan op MP, onder het motto, ik gebruik het te weinig (oid) en vragen een reguliere 2e hands prijs
voor een machine van een paar jaar oud is het niet gek dat men geen bon meer heeft

Je hebt gelijk Sam
Ik dacht even dat je iets anders bedoelde, My Bad

SamPonette
11-04-17, 13:20
Geen probleem hoor, ik dacht al zoiets ;)

tom op eigen houtje
14-04-17, 18:39
Miljaar das kl....te man

na het laat lezen van deze post
vandaag toch ook maar even een plekje in de kelder gemaakt voor mijn zagen
ook hier stonden die door de dag dikwijls onafgesloten in me werkruimte
Met wat geluk zaagt de dief armen en benen er tegelijk af