Hoe heet deze boorkop?

Manuel

Nieuw lid
6 apr 2017
9
0
Hallo woodworkers,

ik ben nieuw hier in het forum en hoop dat jullie mij willen verder helpen, ik ben op zoek na de naam van deze boorkop om schroeven in het hout te laten inzinken:

Screen Shot 2017-04-06 at 11.25.38.jpg

Hartelijk bedankt alvast!

Manuel
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Dat is een verzinkboor.

Afhankelijk van de houtsoort en schroeftype verzinkt je een schroef ook prima zonder verzinkboor of uberhaupt voorboren.

Er bestaan ook handige combinatieboren die voor- en verzinkboren combineren.
snappy-verzinkboren-set.jpg
 

Manuel

Nieuw lid
6 apr 2017
9
0
Ha weer iets geleerd. Kijk, ik ben Duitser en moet de Nederlandse benoemingen nog leren. Soms heel grappig in de winkel als ik iets uitleggen moet waarvan ik de Naam niet ken :D
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Soms heel grappig in de winkel als ik iets uitleggen moet waarvan ik de Naam niet ken

Kan me er wel wat bij voorstellen.
Doet me denken aan lang geleden dat ik knijpers nodig had in Spanje.
Ik heb ik 4 winkels met gebaren voorgedaan alsof ik de was ophing en eindelijk zei een vrouw; ah, pinzas!
Ben nooit meer vergeten wat knijpers in het Spaans zijn.:)
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Boorkop is bohrfutter of spannfutter in het Duits. Dat is dus het spanmiddel, waar jij naar op zoek ben is het snijdend gereedschap wat je daarin stopt. Hoe dat heet is hier al gegeven.

Ik lees ook vaak dat een boorkop of klauwplaat een chuck wordt genoemd, maar dat is dus gewoon de Engelse vertaling.
 

Willy83

Actieve deelnemer
11 okt 2015
43
0
Ha weer iets geleerd. Kijk, ik ben Duitser en moet de Nederlandse benoemingen nog leren. Soms heel grappig in de winkel als ik iets uitleggen moet waarvan ik de Naam niet ken :D
Heel herkenbaar met mijn Duitse schoonouders praten of als ik in Duitsland in een winkel ben en wat vraag komen er soms ook rare woorden uit.
 

Manuel

Nieuw lid
6 apr 2017
9
0
Hah willem dat ga je nooit meer vergeten het woord he :)
Ik was ooit met een kapotte auto in Spanje bij de garage, dat was echt comedy wat er gebeurde om uit te leggen wat ik gerepareerd wilde hebben. Spanjaarden zijn ook gewoon zo al heel grappig :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.