Berkenhouten schaal met deksel

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Had nog een leuk stuk berkenhout over van de tafel lamp, precies genoeg om er een leuke schaal met deksel van te maken. Leuk voor het huishouden.
De schaal is 170mm in diameter, en totaal 148mm hoog, inclusief deksel met ornament.
Afgewerkt zoals gebruikelijk met twee lagen Glitsa.
Bedank alvast voor het kijken.
Groetjes. Ad





Attached files
 

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
Beste AD

Je hebt een hele mooie schaal gemaakt en zelf de knop op de deksel is prachtig ik hoop als ik een paar jaar aan het draaien ben dat ook zover kan komen groetjes Ger
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
jaap zei:
Hele mooie schaal Ad!! Waarom gebruik je glitsa en niet een olie of zo?

jaap

Hallo Jaap, heb ik vroeger wel gedaan, maar iedereen zit er met zijn handen aan, omdat ik alleen maar gebruiksvoorwerpen maak, die ook daadwerkelijk gebruikt worden.
In het begin dat ik nog olie gebruikte zag ik soms plekken op het oppervlak verschijnen, waarschijnlijk van zuur aan handen, en vond dat erg zonde.
Zodoende heb ik de keus gemaakt voor glitsa, de voorwerpen zijn dan ook afwasbaar, of als er op gemorst wordt wat ook wel eens gebeurd, kun je het ongestraft schoonmaken.

Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.