PDA

Bekijk Volledige Versie : gratis: Stihl MSE220 C-Q (met motorschade)

Jurriaan
04-04-17, 09:30
Nadat de magische rook uit mijn Stil MSE-220 C-Q ontsnapt is, heb ik een nieuwe kettingzaag.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=magic%20smoke

Mocht er nog iemand onderdelen zoeken (behuizing, tandwielen, rem, schakelaar, dat soort werk) dan is het restant gratis op te halen.

De symptomen waren dat de zaag bij het aanzetten, dus onbelast, stotterde, daarna leek even de zaag zelfs achteruit te lopen en vrijwel direct daarna kwamen er rook en vlammen uit, waarop ik de stekker er maar voor altijd uitgetrokken heb. Het anker was al een keer vervangen (bij de lokale landbouwmechanisatie/zaagtechniek winkel na enig aandringen bij Stihl onder coulantie, met opmerkingen als 'wat kan zo'n hobbyist nou gezaagd hebben') dus volgens mij is hij binnen gewoon op. Maar als jouw oliepomp toevallig stuk is, heb je er wellicht nog wat aan.

Hij is compleet, op 1 strip met tanden na, want de nieuwe MSE-250 wordt geleverd met slechts 1 strip tanden, maar de kap is gelukkig wel voorbereid voor een tweede strip. Kettingen of zaagbladen zitten er uiteraard niet bij. Ophalen in Beneden Leeuwen heeft mijn sterke voorkeur, dan hoef ik de olietank niet leeg te halen.

Erich Kinkelaar
10-04-17, 08:01
Hoi Jurriaan.

Denk dat je iets teveel gevraagd hebt van de zaag bij het uitzagen van het tafelblad aan de Diefdijk.
Heb zelf ook net een nieuwe gekocht 2400W Stiga 2416Q en moet zeggen, deze bevalt goed.

Groet Erich