Allereerste projectje

Takie

Nieuw lid
17 mrt 2017
9
0
Moordrecht
Voor het eerst een projectje in de schuur gedaan. Alles slingerde overal. En kon niets vinden, op deze manier.
Eerst maar wat opberg ruimte verzorgen. Gewoon simpel iets, begin tenslotte pas net. Voor een eerste projectje niet geheel ontevreden. Weer wat trial en error momentjes. Maar daar leer ik van.

IMG_5375.jpg IMG_5377.jpg
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Extra opberg ruimte is altijd goed, misschien wat meer uitleg hoe dat je het gemaakt hebt en wat meer foto's, o.a. van het bouwproces is altijd leuk.
 

Takie

Nieuw lid
17 mrt 2017
9
0
Moordrecht
Had eerst een schets gemaakt, gewoon oldskool op papier. Daar kwam ik in de breedte uit op 222 dit was gebaseerd op een 4 tal balkje, en op het idee dat ik mijn hengels dan aan het plafond zou maken. Daar wrong de schoen al een beetje, dan zou ik elke maal als ik in de schuur kom mijn kop stoten tegen mijn hengels...niet handig. Dus alles ingekort naar 155, geen probleem had nog niks gezaagd. Foutje 1 proberen alles te zagen op de net aangekochte zaagtafel.. achteraf sommige stroken beter met de cirkelzaag kunnen doen. Kreeg dus niet alles precies haaks... maar voor in de schuur haaks genoeg.
Foutje 2 had te maken met het vergeten van de dikte van het mdf waardoor 2 verdeel vakjes 18mm kleiner uitvielen, beter die 18mm eraf zagen dan 18mm tekort zijn.
Foutje 3 had ik verwacht maar had geen zin om speciale mdf grondverf te halen... beter wel kunnen doen het zoog als een malle... leermomentje.

Ik had wat meerdere fotos gemaakt van plaat tot zoals het er nu bij staat... maar op duistere wijze zijn die allemaal verdwenen... ik gok op een domme fout van mijn kant.
Ik ben wel bezig met een ander project, maar dat staat even stil... en a.s woensdag een kijkoperatie aan den knie, dus moet alles even laten rusten.
 
Laatst bewerkt:

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Foutje 3 had ik verwacht maar had geen zin om speciale mdf grondverf te halen... beter wel kunnen doen het zoog als een malle... leermomentje.

Hey,

Niet alleen mdf grondverf is daar goed voor. (want in de bouwmarkt, erg duur) je kan namelijk ook een goede multiprimer kopen, dat werkt bij mij ook meestal prima en die zijn op kleur meestal zo rond de 20 euro per blik. Bijvoorbeeld hier te krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.