Aansluiting pompstok op compressor?

P

Pel

Guest
Ik heb een pompstok gekocht om mijn banden van de rolstoel wat makkelijker op te kunnen pompen. Echter in mijn onnozelheid er niet bij stil gestaan dat je verschillende aansluitingen hebt, ik dacht het past allemaal in elkaar? Wie weet welke slang of welke koppeling ik hierbij nodig heb om de pompstok rechts aan te kunnen sluiten, links het rode blaaspistool past wel? Bij voorbaat dank.

Groet Pel.

Pompstok.JPG 3.jpg
Aansluiting pompstok
Pompstok.jpg

Blaaspistool aansluiting
Blaaspistool.jpg
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
De aansluiting op de pompstok is een slangpilaar, hierop past enkel een luchtslang met een waterslangklem er over.
De aansluiting op het blaaaspistool is idd een snel-koppeling, maar hier heb je heel veel verschillende uitvoeringen van...
ff meenemen naar de winkel en proberen.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
De snelkoppeling aan het blaaspistool is een euro/din aansluiting. Ik zou de slangpilaar van de pomstok afschroeven en vervangen door dezelfde als op het blaaspistool. Slang met de juiste snelkoppeling erbij en je bent klaar.
 
P

Pel

Guest
Ik heb al geprobeerd de koppeling van het blaaspistool om te zetten naar de pompstok maar dat gaat niet, pistool koppeling heeft uitwendige draad, en de pompstok koppeling heeft inwendige draad. Is er geen verloop koppeling die van euro / din naar universeel koppeling gaat? Ik was ook aan het denken om de vaste koppeling van de slang af te snijden en dan de pompstok rechtstreeks op de slang aan te sluiten met een waterslangklem. Maar op de compressor zit 10 bar op, dus dat durf ik als leek op dit gebied niet zomaar te doen? Trouwens ik kreeg de slangpilaar niet apart los, ik kreeg wel de hele koppeling van de pompstok af

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
compressor leeg laten lopen en dan slang doorsnijden.......
maar de juiste koppeling erop lijkt me toch een betere weg.
 
P

Pel

Guest
Past niet op de pompstok, evengoed bedankt voor het meedenken.

Groet Pel.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
De din koppelingen zijn met in- en uitwendige draad te koop. Dat zou zelfs bij de bouwmarkt moeten lukken.
Je kunt de slang, mits die goed op de slangpilaar past, gewoon met een slangklem vastzetten. Doe ik met de mijne ook.
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat ik misschien toch beter met de pompstok naar Van Cranenbroek ga, en daar ter plaatse kijk wat wel en wat niet past? Ik kan wel van allerlei koppelingen bestellen maar of het past daar kom ik pas achter als Postnl langs is geweest à €6.95 + koppeling. Bedankt voor het meedenken.

Groet Pel
 

Willy83

Actieve deelnemer
11 okt 2015
43
0
Ben je heel erg gehecht aan je pompstok? bij HBM verkopen ze er 1 met manometer en snelkoppeling voor 9,95. klik
 
P

Pel

Guest
Heb ik al, maar is drie keer niks, ik moet razend vlug de band oppompen en de prul er snel vanaf halen anders is mijn band nog leger als hij al was.

Groet Pel.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Nee het is echt een euro koppeling. Ik zou gewoon een euro koppeling kopen met het goeie draad, dan is het volgensmij opgelost.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De koppeling is vrijwel zeker een europrofiel. Rectus maakt deze onder andere als profiel 25 en 26. Hiermee ga je zeker een geschikte koppeling vinden, er zijn veel conversietabellen van Rectus naar andere merken. Toolstation verkoopt ze ook:
http://www.toolstation.nl/shop/Auto...d410/Rectus+insteeknippel+Euro+profiel/p43194

Wat ik zelf een super handige snelkoppeling vind is deze:
http://www.toolstation.nl/shop/Auto...en/sd410/GAV+luchtkoppeling+universeel/p35199

Die accepteert zowel Euro als Orion profiel. Aangezien dat de twee meest gebruikte profielen zijn, heb je bijna altijd kans dat het past.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Inderdaad zoals je al aangaf even naar Van Cranenbroek rijden. Als je compressor daar ook vandaan komt, of het blaaspistool is daar gekocht, passen de snelkoppelingen die ze daar hebben gegarandeerd op je systeem.
Eerst thuis wel even de slangpilaar losdraaien en kijken welke draad daarop zit (wss 1/2", maar binnen- of buitendraad), en een snelkoppeling zoals op je blaaspistool kopen met dezelfde drad als op de slangpilaar zit, en erop draaien.
Vergeet er geen teflontape tussen te doen!

Rob
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.