Bankschroef maken

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.024
366
Alphen aan den Rijn
Vorige week bij Baptist een bankschroef gekocht voor montage onder het blad .
Vanmiddag 2 stukken beuken op maat gemaakt , 40x8x4 cm .
Ik vraag me af of dit niet te breed is 40 cm . Welke maat hebben jullie er voor gebruikt .
IMG_0151.jpg
Groeten Willem
 
P

Pel

Guest
40 cm mag je wel hebben groter zou ik niet gaan Willem, maar die 8 cm hoogte is te weinig als de spindel daar nog door moet?.

Groet Pel.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Eens met Pel, denk dat die van mij wel 12cm hoog zijn.

Maak je er ook nog gaten in voor bankhaken? Natuurlijk alleen zinvol indien je die ook in de werkbank hebt.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik heb mijn bankschroef even gemeten, die is nu 350mm. Eerst was die 500mm, dat was te breed dus heb ik er aan beide kanten wat vanaf gezaagd. Nu is 'ie goed, ik denk dat 400mm ook wel prima zal zijn. Als je nieuwe maakt zou ik ze wat hoger maken, bijvoorbeeld 120mm, qua dikte lijkt mij 40mm vrij mager maar wellicht is het afdoende.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
1 op 1?
heb het onverdund gebruikt met zuinigheid. Na een dag de volgende laag, dan nog. 1 of 2 keer gedaan, na een maandje weer en nu nog af en toe
 

Hout-is-machtig

Nieuw lid
7 apr 2017
24
0
Toen ik mijn houtbank maakte adhv een website in US gebruikten ze ook lijnolie. Blijkbaar hebben ze daar een spreuk:
once a day for a week, once a week for a month, once a month for a year, once a year for a lifetime ...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.