diamant polijstpasta

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ik beschik over een Naniwa slijpsteen van 1000/3000 en keek rond naar polijstpasta's. Er zijn echter veel verschillende soorten pasta's, en elk type kan nog eens verschillen qua kwaliteit en korrel. Vaak zijn ze enkel te krijgen als enorme blokken die een half leven meegaan. Dan zag ik op Ebay diamant polijstpasta. Diamant is erg duurzaam en slijpt snel. Netjes te krijgen in spuitjes in een groot bereik korrelgroottes. Ik kocht pasta's met korrel 7, 3.5 en 1.5 . Bestelling voor nog meer is onderweg.
Conversie van diamant partikels naar korrel is iets raar, ik denk dat deze korrel 1500, 3000 en 4500 zijn. Of iets fijner. Ben erg tevreden. Ik bracht het aan op wat MDF.
Foto van een schaaf, geslepen tot 3000 en dan gepolijst. Ik had schaaf al bijgeslepen onder andere hoek toen ik de foto nam (test met diamant steen, korrel 400)
2017-03-30%2017.41.49.jpg


stukje tungsten carbide als decoratie, een maat heeft het vlak geslepen op diamant 600 en dan met veel geduld gepolijst

2017-03-30%2019.10.36.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.