POWX07587 TAFEL/VERSTEKZAAG 2000W 254MM kopen of niet?

basdejong

Nieuw lid
22 mrt 2017
3
0
Hoi beste mensen!

Ik ben van plan een zaagtafel aan te schaffen om te kunnen hobbyen.

http://www.powerplus.net/7147/33772...n/powx07587-tafelverstekzaag-2000w-254mm.aspx

Nu kwam ik de Powerplus tegen en dit is een combi, verstek en tafelzaag!!!
Lijkt mij een prima apparaat.

Ik hoop alleen dat de instelling (diepte van het zaagblag bij tafelzaag) goed blijft.
Kan je dit verwachten van deze prijs?

Heeft iemand hier ervaring mee, of ander advies of suggesties?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Geen ervaring, maar bij zo'n uitgave zou ik de machine toch graag vast willen houden. Eventueel even proberen.
Via internet zoiets bestellen zonder het eerst in het echt gezien te hebben lijkt mij een grote gok.
 

basdejong

Nieuw lid
22 mrt 2017
3
0
Hoi Raymond,

Je hebt gelijk, het is een hele gok op deze manier, ik kan alleen geen winkel vinden waar ze deze hebben staan.
Als je er al een vind dan is het een Dewalt en dan ben je minstens het dubbele kwijt.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
De zaagtafel is wel een stuk minder breed dan een gewone zaagtafel, en hoe precies de geleider op zo'n machine is weet ik niet. Ik geloof dat zo'n jack of all trades in de praktijk vooral meester is van geen, en dan misschien gewoon vervelend wordt. Op de foto's ziet de geleider er in ieder geval niet bizar stevig uit, ik zou niet zomaar de gok wagen.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
powerplus zou ik mijden als de pest.

volledig mee eens, maar het is wel een beetje afhankelijk van hoe vaak je de machine gaat gebruiken en waarvoor.
Ben eens snel naar de Hubo gegaan (daar verkopen ze Powerplus), en dan zeg ik toch .. neen bedankt.


Ter info, ik gebruik al ongeveer 20 jaar (denk ik) een ELU PS274E en die heeft al heel wat hout achter de (zaag)tanden zitten en is nog lang niet aan vervanging toe.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Heb al vele jaren en dewalt 743 flip over en daar veel plezier aan gehad maar dat heeft zeker beperkingen. Heb er nu een afkortzaag bij en gebruikt van de dewalt alleen de zaagtafelzijde. Hoop nog eens een echte zaagtafel erbij te hebben, dan gaat de dewalt weg.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Om zomaar te zeggen van weg te blijven van Power Plus, is kort door de bocht, maar voor 'precisie' zou ik het toch ook elders zoeken.
Kris
 

basdejong

Nieuw lid
22 mrt 2017
3
0
Dank allemaal voor de input! Ik ben denk ik wel op zoek ben naar een machine die ingericht is voor het fijne werk.
Ik ga nog even verder bestuderen.

Bedankt tot zover

groet Bas
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dank allemaal voor de input! Ik ben denk ik wel op zoek ben naar een machine die ingericht is voor het fijne werk.
Ik ga nog even verder bestuderen. Bedankt tot zover groet Bas
Het is maar net wat jij verwacht voor het fijne werk, in je eerste post schreef je hobbyen.
Ik denk toch dat je voor een behoorlijke goede zaagtafel minstens het dubbele moet neerleggen.
Als ik de vele topics over zaagtafels lees dan komt dikwijls de Bosch GTS 10... en Dewalt 745 en 7491 naar voren.
Maar dat is nog steeds geen Harvey / Hammer / Felder of nog betere machine maar voor de hobbyist of zzp-er vaak goed genoeg
Gewoon nog even doorsparen en tot dat moment een goede invalzaag gebruiken.
Mvg,:).
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Meestal lijken de combizagen goed maar juist doordat het combi is gaat dat ten koste van de precisie en verstek zagen dat kan je vergeten met zoiets want zelfs met de betere hobby zaagtafels tussen de 500 en 1000 euro is het al lastig genoeg om een beetje redelijk in verstek te zagen.
Als je op de zoekfunktie aanschaf zaagtafel intypt krijg je heel veel draadjes die over het onderwerp gaan en kan je je goed informeren.
Succes met je zoektocht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.