2 doosjes

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
yep

daar ben ik weer. vanmorgen even wat foto's gemaakt van mijn laatste twee "doos"projectjes. gisteren gemaakt, heerlijk de hele dag bezig geweest!!!!

de doos aan de linkerkant :

chileens kers met deksel bloodwood , de splines zijn van walnoot.
hierin zit een uitneembare lade. gemaakt van bubinga, chileens kers en esdoorn
hieronder zit nog een grote lege ruimte. de uitneembare lade steunt om zwarte kabbes.
de bodem is beukentriplex

het rechter doosje :
che chen , de deksel heeft een stuk verslapen beuk. de onderkant is beukentriplex.

afgewerkt met danish oil.

alle op en aanmerkingen zijn weer enorm welkom!!! elke project leer ik weer een beetje


rick

Attached files
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hoi Rick,

Het is al eerder gezegt, maar wat een ongelofelijke snelheid heb jij met je projekten! (dit doet trouwens niet af aan de kwaliteit en afwerking, ziet er weer subliem uit!)


mvg
Patrick
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Wederom erg mooi.
Ben zelf ook bezig met een aantal doosjes, maar de afwerking haalt het (nog) niet bij die van jou.
Tot op heden werk ik alleen met handgereedschap, om mijn vaardigheden te oefenen.
Binnenkort zal ik proberen om wat foto's te plaatsten. (Eerst een camera aanschaffen).

BTW: Leuke keuken heb je. Ik heb volgens mij dezelfde keuken. iig de kleur en handgrepen :)
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Netjes gemaakt!
Hoeveel uur kost het jou om een doosje te maken?

Groeten Rudolf.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
forummers,

bedankt voor de opmerkingen!! ik ben qua tijd denk ik een 2 uurtjes bezig met zo'n doosje. dat is dan echt 2 uur werktijd. er zit natuurlijk veel lijm-wacht-tijd tussen. dat is het leuke van het werken aan 2 projecten, je kan dan wisselen.

rick
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hee Rick,

dat zijn weer twee mooie kistjes! Dat Chechen is mooi van zichzelf maar ook super gecombineerd met het slaperige beuken :) Super!

Het werktempo is inderdaad bijzonder hoog! Zo snel zou ik niet wat kunnen maken, ben veel te lang tussendoor aan het nadenken..... :?

Ben wederom benieuwd naar je volgende projectjes!

Gr. G.A.V.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie kistjes Rick en ook mooie combinaties van hout!! Dat ene deksel moet je aan de binnenkant nog afwerken? Je werktempo is super! Heb je er al een bestemming voor?

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@jaap, het doosje uit chil.kers en bloodwood heeft mijn huis verlaten. dit is naar iemand gegaan die graag iets aparts voor in de huiskamer wilde hebben. gisteravond gebracht, hij was er erg blij mee en dat is erg leuk om mee te maken

het andere doosje mag het huis niet uit aangezien mijn vrouw deze erg mooi vindt. tja, ach vind ik niet zo erg. ben zelf ook wel blij met het resultaat.


@gav : het nadenken kost inderdaad het meeste tijd. ik ben op mijn minste gezegd nogal druk van mijzelf. mijn hoofd staat eigenlijk nooit stil, alleen als ik met mijn hout bezig ben. helemaal ontspannen en relatief rustig kom ik dan uit het werkplaatsje. het nadenken gebeurt tijdens de dag. soms even een snel schetsje om het idee uit mijn hoofd te krijgen en dan weer verder.

vandaag is mijn laatste dagje vrij. ben nu 5 dagen!!!! vrij geweest. dit is voor mij een unicum.

rick
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Weer mooie doosjes Rick!

Vooral de rechtse met dat verslapen beuk, combineert perfect met dat che chen (nog nooit van gehoord).
Ik gebruik ook altijd multiplex voor de bodems, alleen bekleed ik dat dan met fineer. Ziet er net wat mooier uit vind ik.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@andre. dat is een goede tip. dit zal ik eens gaan proberen

@coko. ook dat fineer op de bodem ga ik eens proberen. bedoel je vilt oid?

rick
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Nee, ik bedoel gewoon houtfineer. Als je zulke mooie houtsoorten gebruikt ziet een bodem van multiplex er een beetje saai uit. Daarom plak ik er wat mooi fineer op. Ik heb van die fineerpakketjes van de AF. Daar zit van alles tussen en kost niet veel.
Met vilt heb ik nog niet gewerkt, maar dat wil ik ook wel eens proberen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.