Schaaltje van Amerikaans eiken en natuurrand

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Goede morgen,

Hier een klein schaaltje +/- 18cm.
Deze heeft 2 jaar kunnen drogen en is nu af met 1 laag Danish oil.


20170321_072708.jpg

20170321_072723.jpg

20170321_072733.jpg

20170321_072745.jpg

20170321_072806.jpg
 
Laatst bewerkt:

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Dankje Rien,

De rand dunner.. misschien de volgende keer.
Ik durfde niet dunner te gaan omdat de laatste snede in de binnenkant super goed ging en er bijna geen schuurwerk nodig was (misschien begin ik het dan toch te leren ;))
Dus had ik het lef niet om er nog eens in te gaan met een grote kans dat ik het zou "verkloten" hahahaha.

Ja, de signeerplaatjes maken heb ik nu goed onder de knie en heeft echt een meerwaarde (vind ik)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dankje Rien,

De rand dunner.. misschien de volgende keer.
Ik durfde niet dunner te gaan omdat de laatste snede in de binnenkant super goed ging en er bijna geen schuurwerk nodig was (misschien begin ik het dan toch te leren ;))
Dus had ik het lef niet om er nog eens in te gaan met een grote kans dat ik het zou "verkloten" hahahaha.

Ja, de signeerplaatjes maken heb ik nu goed onder de knie en heeft echt een meerwaarde (vind ik)

Volgens mij zit jij al een tijdje niet meer in het stadium dat je nog veel hout verkloot. Mooie schaal!
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Toxiq..... hahahaha das een goeie. Ja, er moet een spatie tussen geloof ik. Had ik vroeger maar beter naar het schoolbord gekeken ipv naar bomen :)

Ronald.... met "verkloten" bedoel ik.... draaisporen achter laten die behoorlijk diep zijn (vooral in het kopse hout). Nu was de eerste keer dat ik de binnenkant binnen 5 minuten klaar was met schuren.
Dus ik was zo blij als een "klein kind"........ Met "klein kind" bedoel ik......... nee, grapje ;)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Mooi schaaltje, maar ik ben ook benieuwd hoe jij de tekst en embleem op de bodem zet? Het is gebrand, maar uit de losse hand of gebruik je een hulpmiddel?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.