tendotools

kurtl

Nieuw lid
31 okt 2010
10
0
Iemand ervaring met de lamellenfrees van tendotools?
Voor 140 euro is dit nog net haalbaar voor mij.

Of ben je evengoed af met de merken als ferm en powerplus?

Voor occasioneel gebruik, maar moet wel correct werken natuurlijk ;) .


Mvg Kurt
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Tendotools is echt niet aan te raden. Misschien beter even naar skill gaan kijken met dit budget.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Tip: als je voor die Ferm gaat. Ik zag hem afgelopen zaterdag bij de Gamma in Deventer in de uitverkoopbak liggen voor 25 euri. Ik vermoed dat het apparaat uit het assortiment gaat en dat de overige vestigingen hem dus ook wel voor de prijs leveren.
Ik ben zelf geen fan van dit ding. Ondanks dat ik hem ruim twee jaar veel gebruikt heb.
Maar voor die paar tientjes kun je in ieder geval proberen of het iets voor je is.

gandel
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Even voor de duidelijkheid.
Ik gaf aan dat ik geen fan ben van de Ferm. De genoemde aanpassing zal ongetwijfeld een verbetering geven, maar maakt het zeker geen geweldige machine.
De geleider van de machine heb ik niet gebruikt. Die zat er gewoon veel te scheef op om behoorlijke resultaten te halen.
Ik gebruikte de onderkant van de frees als referentiepunt (en dat komt mooi uit bij 18 mm MDF). Maar nog steeds paste het niet perfect en moest ik altijd de hoeken met de schaaf nalopen om het mooi gelijk te krijgen. Een ander nadeel van mijn Ferm was dat de sleuven altijd iets te ruim waren. Daardoor kon ik slecht de delen droog in elkaar zetten zonder dat de boel steeds uit elkaar valt.

De Ferm is leuk om een keer te proberen en voor als je het apparaat niet al teveel gebruikt, maar is niet vergelijkbaar met de betere machines van bijv. Bosch, Makita of Lamello zelf.

Alle waar is naar zijn geld heb ik vroeger geleerd. Voor elektrisch gereedschap geldt dat bij het ene soort gereedschap meer dan het andere soort. Qua bovenfreesmachines kun je naar mijn mening best wel een goedkope halen (het frees-resultaat zal niet veel verschil maken) maar bij lamellofrezen geldt dit minder en bij bijv. afkortzagen nog minder.

gandel
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik heb bij de Hornbach bij ons er eentje van MacAllister gekocht voor 70 euro.
Hij doet het prima!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.