PDA

Bekijk Volledige Versie : Halfhoutverbinding?

rudy
20-03-17, 15:52
Vraagje;
Halfhoutverbinding voor een deurtje van 550x980 hout is 27x50
Kan dit ,paneel wordt gevlochten met wilgentenen?
Mvg,
Rudy

rudy
20-03-17, 21:15
Is het een moeilijke of domme vraag?

Pel
20-03-17, 21:19
Rudy, hebben we het over mm of cm?

Groet Pel.

rudy
20-03-17, 21:30
Pel,het gaat over mm

Mvg,
rudy

Rudy, hebben we het over mm of cm?

Groet Pel.

Pel
20-03-17, 22:05
Halfhout moet kunnen, met schroeven vast zetten, zo zwaar zijn die wilgentenen niet, anders zet je er een schoor in,

Groet Pel.

rudy
21-03-17, 11:11
Ik ben er toch over aan het twijfelen, zou een domino verbinding een verbetering zijn ?
Mvg,
Rudy

Halfhout moet kunnen, met schroeven vast zetten, zo zwaar zijn die wilgentenen niet, anders zet je er een schoor in,

Groet Pel.

mathieu
21-03-17, 12:37
Als je een Dominofrees hebt, is het deurtje waarschijnlijk sneller gereed met Domino's dan een halfhoutverbinding. Bovendien is het risico vrij groot dat het hout barst als je er schroeven in draait.

Piet Groeneweg
21-03-17, 12:55
Als je een Dominofrees hebt, is het deurtje waarschijnlijk sneller gereed met Domino's dan een halfhoutverbinding. Bovendien is het risico vrij groot dat het hout barst als je er schroeven in draait.

Inderdaad kan het barsten als je nog nooit van voorboren gehoord hebt :D

mathieu
21-03-17, 14:17
Inderdaad kan het barsten als je nog nooit van voorboren gehoord hebt :D

Zelfs met voorboren is het risico groot. Halfhoutverbinding voor kleine afmetingen is in mijn ogen een halve oplossing.

Pel
21-03-17, 15:10
uiteraard is de beste verbinding pen en gat, maar een deurtje van 55 cm x 98 cm kun je m.i. ook met halfhoutverbinding maken mits die wilgentenen niet te zwaar zijn. Wat ik al zei, zet er een schuine schoor in, wel RVS schroeven gebruiken, en voorboren want ik neem aan dat het buiten komt te hangen. Hoe maak je die wilgentenen vast Rudy?

Groet Pel.

Bijtel
21-03-17, 16:02
Ik dacht een rijke fantasie te hebben, maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Waar is het deurtje voor, hoe ziet het eruit en waar komen de wilgentenen?

Pel
21-03-17, 16:33
Bijtel het is gewoon een poortje waar wilgentenen tegenaan gemaakt worden.

Groet Pel.

61392

rudy
22-03-17, 09:10
Ik zal er een foto van plaatsen ter verduidelijking.

Ik dacht een rijke fantasie te hebben, maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Waar is het deurtje voor, hoe ziet het eruit en waar komen de wilgentenen?

- - - Updated - - -

Maar ik heb de zaak verkeerd in geschat en ben door mijn wilgentenen voorraad heen, is er iemand die weet waar ik die nog zou kunnen kopen?
Mvg,
Rudy

Piet Groeneweg
22-03-17, 09:20
In ieder geval hier, maar ik heb geen idee wat het zou moeten kosten om het naar BelgiŽ op te sturen.
http://www.kreashop.nl/producten/wilgentenen/

maar je kan ook eens kijken bij hoveniers bij je in de buurt, mogelijk hebben zij wat liggen.

rudy
22-03-17, 10:58
Ok Piet bedankt!

In ieder geval hier, maar ik heb geen idee wat het zou moeten kosten om het naar BelgiŽ op te sturen.
http://www.kreashop.nl/producten/wilgentenen/

maar je kan ook eens kijken bij hoveniers bij je in de buurt, mogelijk hebben zij wat liggen.

rudy
22-03-17, 11:00
Hier een foto van een zijpaneel.
61424