Halfhoutverbinding?

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vraagje;
Halfhoutverbinding voor een deurtje van 550x980 hout is 27x50
Kan dit ,paneel wordt gevlochten met wilgentenen?
Mvg,
Rudy
 
P

Pel

Guest
Halfhout moet kunnen, met schroeven vast zetten, zo zwaar zijn die wilgentenen niet, anders zet je er een schoor in,

Groet Pel.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik ben er toch over aan het twijfelen, zou een domino verbinding een verbetering zijn ?
Mvg,
Rudy



Halfhout moet kunnen, met schroeven vast zetten, zo zwaar zijn die wilgentenen niet, anders zet je er een schoor in,

Groet Pel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Als je een Dominofrees hebt, is het deurtje waarschijnlijk sneller gereed met Domino's dan een halfhoutverbinding. Bovendien is het risico vrij groot dat het hout barst als je er schroeven in draait.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Als je een Dominofrees hebt, is het deurtje waarschijnlijk sneller gereed met Domino's dan een halfhoutverbinding. Bovendien is het risico vrij groot dat het hout barst als je er schroeven in draait.

Inderdaad kan het barsten als je nog nooit van voorboren gehoord hebt :D
 
P

Pel

Guest
uiteraard is de beste verbinding pen en gat, maar een deurtje van 55 cm x 98 cm kun je m.i. ook met halfhoutverbinding maken mits die wilgentenen niet te zwaar zijn. Wat ik al zei, zet er een schuine schoor in, wel RVS schroeven gebruiken, en voorboren want ik neem aan dat het buiten komt te hangen. Hoe maak je die wilgentenen vast Rudy?

Groet Pel.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik dacht een rijke fantasie te hebben, maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Waar is het deurtje voor, hoe ziet het eruit en waar komen de wilgentenen?
 
P

Pel

Guest
Bijtel het is gewoon een poortje waar wilgentenen tegenaan gemaakt worden.

Groet Pel.

poortje.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik zal er een foto van plaatsen ter verduidelijking.

Ik dacht een rijke fantasie te hebben, maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Waar is het deurtje voor, hoe ziet het eruit en waar komen de wilgentenen?

- - - Updated - - -

Maar ik heb de zaak verkeerd in geschat en ben door mijn wilgentenen voorraad heen, is er iemand die weet waar ik die nog zou kunnen kopen?
Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.