PDA

Bekijk Volledige Versie : Rafelige freesrand bij infrezen spoelbak in werkblad



Jacques11
19-03-17, 20:37
Wil mijn spoelbak infrezen bij een ikea 'laminaat' werkblad.
Heb een juiste mal gemaakt alleen op het proefstuk ( zelfde materiaal ) was de rand rafelig.
Dit op de ene plek meer dan de ander.

Heb geen rekening gehouden met toerental, freessnelheid of welke kant op te frezen.
Gebruik de F****l 1010 met een b keuze freesje die in mijn beleving nog scherp genoeg is.

Hopelijk kan iemand me met wat tips verder op weg helpen.

BenBinnen
19-03-17, 21:19
Rekening houden met toerental, freessnelheid, freesrichting en A-keuze frees.

Jacques11
19-03-17, 21:24
En wat zijn daar de 'waarden' voor?

Zo hoog mogelijke toerental? snel of langzaam frezen, welke freesrichting?

Feday
19-03-17, 21:27
Ik zou deze playlist eens bekijken: https://www.youtube.com/playlist?list=PLe27g672GxSaAMvcp8t5OI3Mzyg3m-GfY

Ronald L.
19-03-17, 21:36
Goede en vooral een scherpe hm frees maakt het verschil.

BjornGerling
24-03-17, 21:20
Inderdaad een goede frees gebruiken. Ik gebruikte ook altijd de "setje voor 30e" freesjes maar ben er nu wel achter (na het aanschaffen van de festool freesbox voor een luttele 200e) dat kwaliteit toch echt niet goedkoop is.


Persoonlijk vind ik de frezen met 8mm schacht ook nog eens stukken fijner dan de 6mm schacht frezen.... maargoed dit kan ook tussen de oren zitten ;)