Nieuwe decoupeerzaag, maar welke?

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Hoi,
Ik ga een nieuwe decoupeerzaag aanschaffen maar twijfel tussen een drietal machines.
Ik hoor graag of iemand een van deze drie heeft en er tevreden over is.

Bosch GST 90 E ca €140
Bosch GST 150 BCE ca €185
Makita 4351 FCTJ ca €165[h=1][/h]Is het verschil in prijs een beetje te verantwoorden voor een redelijk enthousiaste hobby klusser?

Bedankt voor eventuele response

Groet Koen
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Hoi,
Ik ga een nieuwe decoupeerzaag aanschaffen maar twijfel tussen een drietal machines.
Ik hoor graag of iemand een van deze drie heeft en er tevreden over is.

Bosch GST 90 E ca €140
Bosch GST 150 BCE ca €185
Makita 4351 FCTJ ca €165Is het verschil in prijs een beetje te verantwoorden voor een redelijk enthousiaste hobby klusser?

Bedankt voor eventuele response

Groet Koen

Ik heb al enkele jaren de Bosch GST 90E, en ben daar zeer tevreden over.
Hij wordt behoorlijk misbruikt (door anderen), maar is nog 100% in orde.

Heb zojuist even gekeken naar bevestigingsemail en zag dat ik toen der tijd € 2,- meer betaald heb :eek:

Succes met keuzes maken!

Grtz,

Atmoz
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Tip: koop de goedkoopste Maktec die je kan vinden. Is dezelfde machine als de Makita versie maar een stuk goedkoper.
 

EvilJohannesIII

Actieve deelnemer
22 nov 2016
34
0
Soest
Metabo maakt ook goede decoupeerzagen. De vraag is uiteraard wat je ermee wil doen. Heb je een pendelslag nodig en regelbaar toerental? Of is het alleen om even vol gas een stuk grof uit te zagen?
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Vorige week heb ik dezelfde vraag gesteld, heb de gst 150 gekocht. Alleen nog maar in mdf gezaagd maar een prima machine, regelbaar toerental en een nette zaagsnede.
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
ik heb de Makita (DJV181) op 18V ideaal. Op batterij is gewoon erg lekker voor een decoupeerzaag. Maar ik had dan ook wel al een 18V makita systeem.
 

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Ik vond de opmerking hierboven over Maktec wel interessant: maar naar wat speuren kom ik hierop uit:

https://www.gereedschapcentrum.nl/makita-4329-decoupeerzaag-450w-d-greep-variabel.html?gclid=CjwKEAjwkq7GBRDun9iu2JjyhmsSJADHCD_H4gqYJ_M0X0W8gR9ALeD4rWhQ0EK0jdi6Y7ZsiqsxghoCotrw_wcB


dit is een 'pendeldecoupeerzaag' van makita, voor 75 euro,

terwijl de zogenaamd goedkopere maktec, geen pendel- is en duurder: 83 euro,

https://www.gereedschapcentrum.nl/m...t431-decoupeerzaag-450w-d-greep-variabel.html

Ze lijken wel stiefzusjes ;)

Dan zou ik toch die van 8 euro minder pakken.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
heb al jaren een Metabo STEB105 plus. Fijne machine, niet eens intensief gebruikt, nu vliegen de zaakjes er om de haverklap uit, balen.

Maar meteen een festool gekocht, Ps300EQ, niet eens zoveel duurder. Wat een fijne machine. Ook een voordeel: veel langer snoer!
 

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Bedankt voor reacties!
Ik denk toch dat ik voor de Bosch GST 90 ga(dus niet de beugel variant) Bij Hornbach de GST150 even gevoeld, super mooie machine. Maar toch heb ik dat verschil in prijs niet over t.o.v. de GST90 aangezien een decoupeerzaag niet heel vaak gebruik.
Bedankt zover
 

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Zojuist toch maar de Bosch GST 150 CE besteld :) ipv de GST 90. Het verschil in prijs was toch te klein om niet voor meer vermogen te gaan.
Ook de Dewalt 6423 Excenter schuurmachine meteen besteld, Budget voor dit jaar is meteen op, oeps....
Ik ben weer een gelukkig mens :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.