Festool stofzuiger i.c.m. Bosch Gereedschap?

barto90

Nieuw lid
9 mrt 2017
1
0
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar stel me graag even voor voordat ik mijn eerste vraag ga stellen.
Mijn naam is Bart en ik ben me steeds meer aan het verdiepen in hout bewerking en in het ontwikkelen van mijn eigen creaties.

Mijn huidige verzameling gereedschap bestaat voornamelijk uit:

Festool (TS55 REBQ-PLUS, Kapex 120)
Bosch Professional (GST160, GEX125-150, GSR18V, GSR10.8V)

Nu wil ik graag een Festool stofzuiger gaan aanschaffen maar wil ik tevens mijn bosch gereedschap hierop aan kunnen sluiten.
Nu is mijn vraag; Kan dit per default? Of heb ik hier additionele adapters / mofjes voor nodig en zo ja waar kan ik die krijgen?

Antwoord van Festool en Bosch blijft namelijk uit en mijn hoop is op jullie gevestigd!
 

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Kan er uberhaubt een stofzuiger aan die GEX125?

Kan zo 123 de diameter van de aansluiting op die Bosch machines niet vinden. Wat ik zelf altijd doe als de zuiger niet goed op de aansluiting van de machine past is of de aansluiting gewoon opdikken (heb voor huis/tuin/keuken gebruik een kleine oude Bosch schuurmachine en met 3 lagen duct tape oid er omheen past m'n Metabo zuiger perfect) of een stuk grijs PVC buis nemen en dat met een föhn of verfbrander langzaam zacht maken en dan kan je 't zo passend vormen. Als dat te DIY is kan je bij de meeste zaken die Festool machines verkopen wel verloopmofjes krijgen.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Op die GEX 125-150 gaat inderdaad perfect een stofzuiger.
Dat gaat gewoon met de standaard mof die op een Bosch stofzuiger zit.
Het lijkt me dat Festool ook wel gereedschaps-moffen voor hun slangen heeft, als deze er al niet standaard op/bij zitten.
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
de dikke slang van festool (36mm?) past op de stofafzuiging (er overheen) van mijn bosch bovenfrees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.