Tips voor een beginner

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Graag had ik van de meer ervaren mensen hier een beetje advies gekregen over wat goeie oefeningen zijn voor en beginnend draaier.
Ik heb het over tussen centers draaien, niet over vrij draaien. Ik beschik over een kleine draaibank met vario, en een spotgoedkoop
beginsetje beitels, zowel korte als lange versies. (HBM setjes).

Wat zijn mijn ambities, op korte en lange termijn :

Handvaten draaien voor eigen gereedschap
Pen setjes
Tafelpoten voor eigen projectjes

Ik heb bijvoorbeeld vernomen/gezien dat de "Skew" beitel niet echt een beginners tool is.
Ik weet uiteraard ook dat de beste manier is bij een houtdraaier op curus gaan maar momenteel is dit wegens tijdsgebrek onmogelijk.

Alvast bedankt voor alle tips en informatie.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
He Nico, super, die had ik niet gevonden hier op forum. TOP !!! Zoiets was net wat ik zocht, een mooie oefening om alle technieken in 1 keer te oefenen. :cool:
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Als je info wilt over pennen draaien neem dan rustig contact op. Je bent altijd welkom om eens langs te komen zo dat ik je het een en ander kan laten zien en uitleggen.

Gr. Marco
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Misschien maak je toch best enkele uren of een avond vrij om eens langs te gaan bij iemand die wat ervaring heeft.
Even regio vermelden en er is vast iemand in de buurt die je wil helpen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik heb draaien geleerd met de skew. Daarna pas de draaigutsen. Inderdaad niet het makkelijkste stukje gereedschap. Maar nooit spijt gehad van de geinvesteerde tijd.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Intussen ontdekt dat mijn neef een fervent en ervaren houtdraaier is, binnenkort dus eens afspreken om de beginselen onder de knie te krijgen! ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.