Handleiding gezocht voor huvema 13G

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Hallo allemaal,

Weet iemand waar ik een handleiding en onderdelen lijst kan vinden voor een oude Huvema 13G uit '85? Google laat het behoorlijk afweten...

Alvast bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.575
Ik vermoed dat het om een boormachine gaat. V riemen bij de automaterialen en lagers bij een lagerboer. Verder zit er niks aan waar je losse onderdelen voor kan bestellen. Als je aan kan geven wat je probleem is, kunnen we je misschien beter helpen. Ik ga er maar van uit dat je wel weet hoe een boormachine werkt.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Ja hoe een boormachine werkt moet nog wel lukken :)

Ik heb er een op de kop getikt op marktplaats waar een andere motor op gezet is. Alleen is de aandrijf riem volgens mij net niet de goede lengte. Er zit nu een 10x850mm op. Als ik het zo bekijk zou het een 800mm moeten zijn? Ik vermoed tevens dat het aandrijfwiel niet orgineel meer is en ik zou wel eens willen zien hoe het orgineel zit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.575
Volgens mij hebben deze boormachines vanuit de fabriek twee getrapte poelies met vijf trappen. Als je de motor niet ver genoeg naar achteren kan bewegen om de riem te spannen, kan je een kortere kopen. Zorg wel dat de riem nog lang genoeg is om in de kortste stand nog over de poelies te kunnen krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.