PDA

Bekijk Volledige Versie : HBM machines Moordrecht

BasRonin
07-03-17, 13:07
Wat the hell is dit voor zaak..

Op zoek zijnde naar een set forstner bits kwam ik er al vrij snel achter dat alleen HBM ze relatief goedkoop aanbied, het zal vast niet het beste kwaliteit technisch zijn, maar hoe vaak ga ik ze gebruiken?

Vandaag was ik wat vroeger klaar met werken, dacht laat ik eens een bezoekje brengen aan deze zaak.

Toegegeven, de zaak is tof. Op het zicht mooi spul en mooie prijzen. Ondanks dat ik vaak negatieve dingen lees over HBM op dit forum, heb ik echt wel gezien dat er mooie materialen te halen zijn.

Op de tweede verdieping staan de grotere machines, daar aangekomen proefde ik een koude sfeer, een medewerker stond met een klant in gesprek en onderbrak zijn gesprek bij mijn komst door me kort aan te kijken. Ik zei hierop gedag waarop de beste man zonder iets terug te zeggen verder ging met de verkoop van kennelijk wel een hele belangrijke deal (kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed.

Ik eindigde met het setje forstner bits voor 15 euro, een stofkapje en een veiligheidsbril in mijn handen bij de kassa.
De kassa telde 5 verkopers en voor elke verkoper stonden circa 2 klanten per verkoper in de rij.

Daar ik uit de gesprekken tussen verkoper en klant bij de kassa opmaakte dat HBM veel vanuit het magazijn werkt begreep ik dat het allemaal wat langer duurde. Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde. Ik zag de rijen naast me sneller gaan en zag nieuwe klanten aansluiten die de zaak met hun nieuw aangeschafte dingen op het oog tevreden verlieten.

Ik merkte dat de man voor mij nog wel heeeeel lang bezig ging zijn, waarop ik maar van rij wisselde. Bij de linker rij aangekomen stond een mevrouw een klant te woord, en verdween gedurende dit gesprek zo'n 3 keer het magazijn in. Uiteindelijk, na circa 20minuten wachten in de rij met mijn 3 artikelen was ik dan aan de beurt. De man voor mij liep met een doos vol spul weg en ik stond klaar om mijn drie artikeltjes op de toonbank neer te leggen. Hierop zag ik de vrouwelijke verkoper, zonder dat ze oogcontact met me maakte of mij uberhaupt een blik waardig gunde weg liep richting magazijn waarbij ik hoorde dat ze tegen een collega zei "zo nu ga ik ff pauzeren". Nog in de veronderstelling dat ik het verkeerd gehoord had wachtte ik nog 2 minuten voor de lege toonbank, waarop ik een nieuwe verkoper aan zag komen lopen die aanschoof bij de lege kassaplek.... met een klant die hij kennelijk uit de showroom meegenomen had en met wie hij in de daar aanwezige computer dook.

Mijn artikelen heb ik in een DeWalt bithouder set box gedumpt, waarop een HBM sticker de overweldigende aanbieding van 15 euro af te lezen was, met vele uitroeptekens, elders 30 euro zei de HBM sticker. (mijn google search tijdens het lange wachten had al anders verklaart, zelfs op de webshop van HBM zelf staat deze voor 10 euro ipv 15).

Hopend dat ik nog op dit wegdumpen van mn artikelen in het zicht van de verkopers aangesproken zou worden, zodat ik de aandacht zou krijgen mijn ontevredenheid te tonen richting de gang van zaken, gebeurde er niks.. nog steeds was ik inzichtbaar.......

Ik snap dat jullie er zelf niet bij waren en vast een eigen idee hebben bij mijn verhaal, maar trek je eigen conclusie.

Wim Kluck
07-03-17, 13:22
Ja er is een conclusie: het gaat ze te goed. Dat je moet wachten op je beurt is normaal. Het oogcontact en woorden als ik deze klant heb geholpen kom ik bij u moeten de rest doen. Niet aankijken en weglopen is een doodzonde.

Bijtel
07-03-17, 13:36
Heb je dit ook aan hun verteld?

Toxiq
07-03-17, 14:09
heel af en toe hebben ze een leuke aanbieding en dan nog moet je zeker van je zaak zijn dat je geen onderdelen oid nodig hebt want voor de rest is het een flutzaak

http://www.woodworking.nl/showthread.php?17443-HBM-Machines-niet-tel-bereikbaar-een-slechte-zaak-!/

BasRonin
07-03-17, 14:15
@Wim Kluck thanks, ik denk dat je de juiste snaar raakt.

@Bijtel zoals je wellicht uit mn verhaal al wel opmaakte is het antwoord helaas nee. Ik was er helemaal klaar mee.
Goed dat je kritisch bent want eigenlijk hoor ik dit rechtstreeks richting hun terug te koppelen. Echter, ik was zo klaar met deze zaak na dit bezoek op deze manier. Natuurlijk moet je wachten als het druk is, sterker nog, ik zou de laatste zijn die daarover zou klagen, maar ik vond deze situatie gewoon zo absurd..

Natuurlijk had ik mijn mond open moeten trekken op het moment dat in de kassa rij waarin ik sta de vrouw weg loopt om kennelijk te gaan lunchen en dat de mannelijke verkoper aanschuift met een andere klant die voor me komt staan. Je hebt helemaal gelijk.. echter ik had er gewoon echt helemaal geen zin meer in.

Ik ben zelden in een winkel weggelopen, zeker niet als ik dingen in mijn hand had die ik heel graag wilde hebben, maar ik vond dit gedrag ronduit asociaal. En uiteraard ging dit gepaard met de rest van de sfeer die daar hing (zoals beschreven).

@Toxiq, ik wist van je topic af maar kon hem zo snel niet vinden, anders had ik mijn verhaal daaronder geplaatst.

Wees vooral kritisch, als het aan mij ligt en ik gewoon een jankerd ben neem ik dat voor lief.

bprosman
07-03-17, 15:26
Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde.
Het kan 2 kanten op natuurlijk. Krijg je als klant geen aandacht en is het beste antwoord is "als het er niet ligt hebben we het niet" is het niet goed , 20 minuten in een rij natuurlijk ook niet.
Grote artikelen reserveer ik altijd voor via het Internet, en het klinkt misschien heel tegenstrijdig maar ALS ik ga is dat meestal op Zaterdag en heb er nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan.
Ik werk er niet, heb er geen aandelen maar kan dit toch nog beter hebben (iedereen druk met klanten) dan dat je als klant rondloopt en een van de medewerkers zit "gezellig 45 minuten aan de stamtafel te keuvelen met een klant" over houtdraaien (ik weet het, schreef het al eerder) terwijl ik met vragende ogen rondloop (Baptist).
Wat betreft lunchen, (heb zelf ook in een winkel gewerkt) , is een instelling van "eerst deze klant helpen" natuurlijk heel klantvriendelijk maar er is altijd een "volgende klant", dus op een gegeven moment moet je wel. Bovendien begrijp ik dat het gat toch wel opgevuld werd.

(kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed.
Is misschien een gevoelskwestie en misschien spelen mijn autistische trekjes daar wel in mee maar ik wordt helemaal kriegelieg van Amerikaanse toestanden : "Hi I am Jack and how can I help you today" met een nietgemeende smile, ik kan het dan nooit laten te antwoorden met "Just a hamburger Jack, not a relationship". Heb altijd zo iets van "laat me met rust en als ik iets nodig heb kom ik wel"

korte
07-03-17, 17:43
2-ledig wat mij betreft.... Al begrijp ik heel goed dat je je bijna niet welkom voelde!

Maar wat ik ook lees is dat wanneer je eenmaal geholpen wordt men hier ook de tijd voor neemt, zoals die lastige casus van die engels sprekende meneer of die klant waar de verkoper nog eens wat voor opzoekt in de computer.
Het ligt volgens mij aan de instelling van individuele verkopers, de mevrouw die ineens ging lunchen. Ik las wel van iemand het commentaar dat er altijd een volgende klant is.... Daar ben ik het niet mee eens, zeker niet als er 5 verkopers staan. Deze mevrouw had best kunnen zien dat wanneer ze die ene klant nog had geholpen dat het daarna wat rustiger zou zijn. Daarbij, er stond al iemand, niet dat er iemand nog snel kwam aanlopen ofzo.... Deze mevrouw had waarschijnlijk haar moment niet, daar doet de winkel niets aan af.
Je had ook direct contact kunnen maken met betreffende mevrouw of de verkoper die met een klant aan kwam lopen, je moest er zelfs voor aan de kant?

En dat spullen via een webwinkel goedkoper zijn dan in een "echte" winkel spreekt voor zich, wel verwarrend dat het een en hetzelfde bedrijf is maar goed personeel, pand etc kost gewoon wat en wil je concureren op internet moet je wat scherper zijn in je prijzen wat met puur een warehouse prima kan.

trilliwilli
07-03-17, 20:47
In de supermarkt hebben ze bordjes met "deze kassa gaat sluiten" Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. We zijn mensen van vlees en bloed, eten en drinken is een eerste levensbehoefte, dat gaat wat mij betreft altijd voor, maar laat de klant wel weten waar die aan toe is. Die communicatie ontbrak hier kennelijk.

En voor lastige vragen heb je verkopers in de winkel lopen, een kassa is alleen voor afrekenen. Ook hier weten ze in de supermarkt raad mee, daar hebben ze een infobalie.

Kennelijk doen de heren van Buitelaar zelf nooit boodschappen:confused:

conectra
07-03-17, 20:58

Op zoek zijnde naar een set forstner bits kwam ik er al vrij snel achter dat alleen HBM ze relatief goedkoop aanbied, het zal vast niet het beste kwaliteit technisch zijn, maar hoe vaak ga ik ze gebruiken?

Vandaag was ik wat vroeger klaar met werken, dacht laat ik eens een bezoekje brengen aan deze zaak.

Toegegeven, de zaak is tof. Op het zicht mooi spul en mooie prijzen. Ondanks dat ik vaak negatieve dingen lees over HBM op dit forum, heb ik echt wel gezien dat er mooie materialen te halen zijn.

Op de tweede verdieping staan de grotere machines, daar aangekomen proefde ik een koude sfeer, een medewerker stond met een klant in gesprek en onderbrak zijn gesprek bij mijn komst door me kort aan te kijken. Ik zei hierop gedag waarop de beste man zonder iets terug te zeggen verder ging met de verkoop van kennelijk wel een hele belangrijke deal (kennelijk belangrijker dan mij terug gedag zeggen). Ik weet dat dit nogal een gevoelskwestie is maar goed.

Ik eindigde met het setje forstner bits voor 15 euro, een stofkapje en een veiligheidsbril in mijn handen bij de kassa.
De kassa telde 5 verkopers en voor elke verkoper stonden circa 2 klanten per verkoper in de rij.

Daar ik uit de gesprekken tussen verkoper en klant bij de kassa opmaakte dat HBM veel vanuit het magazijn werkt begreep ik dat het allemaal wat langer duurde. Toevallig stond ik achter een kassa waar een Engels sprekende man kennelijk nogal een moeilijke casus voorlegde. Ik zag de rijen naast me sneller gaan en zag nieuwe klanten aansluiten die de zaak met hun nieuw aangeschafte dingen op het oog tevreden verlieten.

Ik merkte dat de man voor mij nog wel heeeeel lang bezig ging zijn, waarop ik maar van rij wisselde. Bij de linker rij aangekomen stond een mevrouw een klant te woord, en verdween gedurende dit gesprek zo'n 3 keer het magazijn in. Uiteindelijk, na circa 20minuten wachten in de rij met mijn 3 artikelen was ik dan aan de beurt. De man voor mij liep met een doos vol spul weg en ik stond klaar om mijn drie artikeltjes op de toonbank neer te leggen. Hierop zag ik de vrouwelijke verkoper, zonder dat ze oogcontact met me maakte of mij uberhaupt een blik waardig gunde weg liep richting magazijn waarbij ik hoorde dat ze tegen een collega zei "zo nu ga ik ff pauzeren". Nog in de veronderstelling dat ik het verkeerd gehoord had wachtte ik nog 2 minuten voor de lege toonbank, waarop ik een nieuwe verkoper aan zag komen lopen die aanschoof bij de lege kassaplek.... met een klant die hij kennelijk uit de showroom meegenomen had en met wie hij in de daar aanwezige computer dook.

Mijn artikelen heb ik in een DeWalt bithouder set box gedumpt, waarop een HBM sticker de overweldigende aanbieding van 15 euro af te lezen was, met vele uitroeptekens, elders 30 euro zei de HBM sticker. (mijn google search tijdens het lange wachten had al anders verklaart, zelfs op de webshop van HBM zelf staat deze voor 10 euro ipv 15).

Hopend dat ik nog op dit wegdumpen van mn artikelen in het zicht van de verkopers aangesproken zou worden, zodat ik de aandacht zou krijgen mijn ontevredenheid te tonen richting de gang van zaken, gebeurde er niks.. nog steeds was ik inzichtbaar.......

Ik snap dat jullie er zelf niet bij waren en vast een eigen idee hebben bij mijn verhaal, maar trek je eigen conclusie.

Nou ik geef je groot gelijk,,, hey het kan druk zijn,, prima,, iedereen wil graag geholpen worden ook al heeft het meer tijd nodig.

maar als je in een winkel kom, wil je fatsoenlijk goedemiddag tegen elkaar kunnen en willen zeggen.. en het punt dat je beschrijft van doen of dat je een stuk stront bent schiet bij mij al verkeerd.

weet je zoals het al eerder is beschreven, zal het hun te goed gaan... ze hoeven dus niet echt te werken voor hun centen.. ben er ooit 1 x geweest en herken het idd wel,, vond het ook geen fijne zaak.

ik werk al ruim 10 jaar voor me zelf,, en des te meer ervaar je dan dat je voor 300% voor elke cent moet werken en dat je klanten jou eten betalen!!

maar daar hebben toch bepaalde winkels ( personeel ) erg veel moeite mee om dat te begrijpen..

groet robert

Vurenhout
07-03-17, 21:35
Tsja service, het hoeft eigenlijk zo goed als niets te kosten, maar bij "geen" kan je dat een aardige duit schelen. Dit staat nu weer op internet en is regelrecht anti reclame. Stom een ander woord is er niet.

Gobert
07-03-17, 21:43
Niets mis met die winkel. Je moet kritisch zijn met wat je er koopt. Logisch, het meeste is China meuk.
Ik heb echter alleen maar vriendelijk personeel ervaren. Mag er graag rondstruinen. Eens in de paar maanden of zo.

henkverhaar
07-03-17, 22:43
Ik kom er met enige regelmaat - en ik herken dit absoluut niet.

henkverhaar
07-03-17, 22:48
Is misschien een gevoelskwestie en misschien spelen mijn autistische trekjes daar wel in mee maar ik wordt helemaal kriegelieg van Amerikaanse toestanden : "Hi I am Jack and how can I help you today" met een nietgemeende smile, ik kan het dan nooit laten te antwoorden met "Just a hamburger Jack, not a relationship". Heb altijd zo iets van "laat me met rust en als ik iets nodig heb kom ik wel"

Ik begrijp wat je bedoelt - en toch, je weet zeker dat als je aandacht of hulp nodig hebt, er altijd iemand voor je klaar staat. en je weet dat al die (arme) vloermedewerkers op hun gedrag worden afgerekend, en er dus ook vrijwel nooit de kantjes van af zullen lopen. Ook niet goed natuurlijk, maar voor jou als klant wel fijn. Mijn ervaring is dat het snel went in Amerikaanse winkels...

Arthurdeboer
07-03-17, 22:54

Hey,
goed dat je dat deelt! ongelooflijk dat het zo gaat! Ik merk veelal dat wanneer ik goed geholpen wordt, ik ook terug kom en daar ook gerust een paar euro extra voor wil betalen. Zo heb ik wat adresjes waar ik zo tevreden over ben dat ik er soms even langs ga wanneer ik in de buurt ben. Al lopend in de winkel bedenk ik me wat ik nog mis in mijn garage of wat ik nog nodig denk te hebben in de toekomst.

Op naar de volgende zaak en bij dit soort zaken zal ik dus alleen online bestellen of even verder kijken :)

BasRonin
07-03-17, 23:16
Ik heb dan ook echt wel ff getwijfeld dit hierop te zetten, omdat ik weet dat een negatieve recensie op internet pijnlijk kan zijn,
maar ik vond het toch het noemen waard en was vooral benieuwd naar jullie ervaringen, naar blijkt heeft niet iedereen deze ervaringen, sterker nog.. ik lees hier ook superpositieve ervaringen, blij om te horen!

Kennelijk heb ik een verkeerd moment gekozen naar binnen te stappen, shit happends.

Ik ben persoonlijk wel klaar met deze winkel door deze ene ervaring, maar ook omdat ik toch niet echt van de hbm machines ben, maar ik wilde het forstner bit setje graag hebben, en ze hadden mooie frezen liggen.

Iedereen iig ff bedankt voor de feedback, bij een volgende keer zal ik toch mn mond maar ff opendoen, miss krijg ik wel een goede reden.

By the way.. ik ben echt niet van de superspeciaalzaken waar je 10% extra betaald voor de service (ook al waardeer ik het bestaan hiervan zeker wel), sterker nog, ik ben een echte webshopper (hoe goedkoper hoe beter), maar zelfs bij Cranenbroek of Intergamma winkels staan medewerkers altijd voor me klaar of komen zelfs naar me toe, ik proefde hier voor mij persoonlijk een slechte sfeer, maar nogmaals is persoonlijk en kan toevalig zijn geweest.

@korte, ik zie steeds vaker dat webshops van een zelfde bedrijf goedkopere prijzen hanteren dan in de winkel (dit is overigens niet alleen ri HBM bedoeld, want veel bedrijven doen dit), ik ga nu weer ff eigenwijs doen, maar ik vind dit toch niet kunnen. Ik begrijp heel goed dat een fysiek bedrijf geld kost, maar maak dan de bedragen gelijk en bv een euro duurder op de webshop.

handig18
08-03-17, 07:28
In de winkel op zich ben ik nooit geweest, maar bij mailcontact krijg ik binnen de kortse keren een bevredigende reactie.
Heb laatst b.v. Na een discussie op het forum over een 350 lintzaag de beschrijving opgevraagd van de 350, kreeg deze direct toegestuurd.
Daar stond echter niet in waar het lint moest lopen, dus weer even een mailtje.
Dezelfde dag reactie, dat dit geheel op het wiel moest lopen.
Ook bij aankopen via de site geen problemen.

Thymen
08-03-17, 10:11
Over de drie kwartier keuvelen over houtdraaien bij Bptst...

Ik ben er nu al meerdere keren geweest, en het valt me op dat ikzelf, en heel veel anderen, vaak een hele tijd blijven rondstruinen en ons vergapen aan alles wat er te koop is. Ik hoef dan niet direct een "kan ik U helpen, m'neer". Heb ik een vraag heb, stap ik op het personeel af. Als ze gewoon aan het kwebbelen zijn, wordt dat even onderbroken en wordt je geholpen. Je kunt aangeven wanneer je hulp wilt.... maar je moet het wél zelf doen..!

willem1958
08-03-17, 17:52
Als je ziet dat wanneer jij aan de beurt bent de baliemederwerker/ster zegt dat die pauze gaat nemen dan lijkt het mij handig om op dat moment nog even te zeggen dat je graag geholpen wil worden en dan zal de persoon die wegloopt waarschijnlijk een ander roepen om jou te helpen.
Je preekt die persoon duidelijk aan en dan zal die persoon zich aangesproken voelen en iets regelen.

Bijtel
09-03-17, 09:23
Het meteen reageren is ook lastig. Maar je had ook je klacht achteraf eerst naar hun kunnen sturen.
61014

Toxiq
09-03-17, 11:21
Waarom zou je als je ontevreden bent dat niet aan anderen mogen vertellen, is het in de regel niet normaal dat je in ieder geval zorgt dat de klant weet dat je hem gezien hebt en weet dat je later bij hem komt (indien gewenst)
Nee sorry, maar daar heeft de verkoper steken laten vallen (en dat is bij HBM wel vaker het geval mijner inziens)

korte
09-03-17, 12:04
[hypothetische modus aan]

Ik ben onlangs bij HBM in moordrecht geweest, wat een fijne zaak!
Ik had interesse in een klein vlakbankje gezien de beperkte ruimte die ik thuis heb. Naar veel zoeken kwam ik uit bij HBM, alleen las ik verschillende ervaringen op onder andere dit forum. Aangezien ik niet uit de buurt kom (raalte) heb van te voren een telefonische afspraak gemaakt. Daar aangekomen was het drukker dan ik had verwacht, ik was ook wat te vroeg dan het afgesproken tijdstip maar dat hinderde niet, de verkoper waarmee ik een afspraak had werd erbij geroepen. Samen liepen we de trap op naar de verdieping waar de verschillende vlakbankjes stonden. De verkoper nam serieus de tijd, ik denk dat we zeker wel een uur daar boven hebben gestaan en diverse modellen hebben besproken. Uiteindelijk heb ik het idee een goede keuze te kunnen maken en ronden we het boven af. Ter loops geef ik nog aan dat ik het niet zelf kan vervoeren maar dat is geen enkel probleem gaf de verkoper aan. Eenmaal beneden zocht hij een vrije computer op en we keken samen op welke dag het vlakbankje geleverd zou worden.

[hypothetische modus uit]

Ik bedoel maar aan te geven dat naast jouw ervaring er op hetzelfde moment waarschijnlijk andere mensen in de winkel aanwezig waren met wel een positieve ervaring!

Ik ben het dus niet eens om zomaar, gebaseerd op een enkele gekleurde ervaring, een bedrijf zwart te maken. Het is heel makkelijk om "verbolgen" zoiets van je af te schrijven maar daarmee trek je de hele situatie uit zijn verband.... Je had zelf wat assertiever kunnen zijn en de kassa mevrouw kunnen aanspreken... Het op een forum zetten van onvrede is wel makkelijker, dat wel...

Just my 2cents

BasRonin
09-03-17, 12:15
Weet je.. zoveel mensen zoveel meningen. In jouw hypothetische modus vind ik het nog steeds zwaar incorrect als jij met je afspraak zomaar voor mij kan gaan staan, terwijl ik overduidelijk in de rij sta, onder regie van een medewerker, natuurlijk zou jij daar enthousiast van worden, maar zo hoort het niet te werken. Een simpele uitleg erbij van de medewerker had me al anders doen reageren dan nu, dan had ik gewoon nog ff gewacht. En als dat nou het enige was, maar in mijn verhaal komen de daden van drie medewerkers voor die mij hierin allen een vreemd gevoel gaven, zeker opgeplust. Het zal allemaal verder wel, zoals gezegd zijn de meningen kennelijk zwaar verdeeld. Ik heb er over nagedacht voor ik dit verhaal op het forum "kwakte" en was erg benieuwd hoe jullie ervaringen waren. Ik moest het gewoon ff kwijt. Zoals gezegd had ik daar wat moeten zeggen, aan de andere kant, dan was ik nog steeds klaar geweest met die zaak. In mijn ogen had het niet uitgemaakt, de schade was al gedaan, maar het was van mijn kant wel netjes geweest.

Ik maak het bedrijf niet zwart, ik schets mijn eerste en enige ervaring en gevoel bij deze zaak. Het is zoals het gegaan is, en als dat het bedrijf zwart maakt voel ik me daar niet erg verantwoordelijk voor, simpelweg omdat het zo gegaan is.

Ik ben wel blij dat jullie kritisch zijn, is altijd goed!! Keep it up.

overigens ben ik er totaal niet op uit dit bedrijf verder schade aan te doen, ik heb mn ding gezegd en met jullie besproken. Wat mij betreft mag een moderator het gehele topic verwijderen.

korte
09-03-17, 12:27
Ik begrijp je wel, zeker!

Alleen lees ik (helaas) dit soort negatieve ervaringen vaker op het internet. En als je dan goed leest gaat het 9/10 keren om "gevoelskwestie". Dat zaken anders hadden kunnen lopen was zeker wenselijk geweest, helaas.... Maar ik vraag me af of je als je niet achter die engels sprekende meneer had gestaan, wel was gegroet door die verkoper boven of was geholpen door betreffende mevrouw, of je dat dan als normaal of bijzonder had beschouwd....? En had je dan na het afrekenen van die 15 euro ook een computer opgezocht om hierover een topic te starten met al je lof?
Ik betwijfel dat! Omdat je die benadering gewoon acht.

Nogmaals, ik begrijp dat je niet welkom voelde en dat je niet geholpen werd en dat je dat een vervelende ervaring vond. Alleen gaat het me om het principe zoiets direct te posten, zelfs na erover te hebben nagedacht.

BasRonin
09-03-17, 12:31
In alle eerlijkheid nee, ik had geen topic aangemaakt, en het is idd een slechte zaak dat mensen alleen de urge hebben negatieve dingen te beschrijven. Maarrrr.. ik had zeker in andere topics HBM aangeraden, net zoals ik Mastertools, Baptist en zelfs Cranenbroek vaak genoeg "sponsor" door een link van hen te posten van producten als mensen een bepaald product zoeken.

je hebt een punt mbt het negatieve, daar moeten we zeker van af.

korte
09-03-17, 12:43
Ik heb verder ook niks tegen jou of je ervaring ;) en lees/zie inderdaad regelmatig links naar verkoopsites als advies voorbij komen in andere topics. Ook lees ik verschillende negatieve kritieken over HBM alleen zijn dat vaak gebruikers ervaringen mbt machines.
Het gaat mij enkel om de impact wat zo'n topic als deze kan hebben. Je ziet dat er zo 2 pagina's gevuld zijn met veelal negatieve ervaringen. Dat is misschien niet eens je intentie geweest maar wat dat betreft is internet echt een vals wijf en ze onthoud alles....

Maar goed, we begrijpen elkaar.... Zaagsel erover?

BasRonin
09-03-17, 12:48
Haha done deal.

ik heb iig veel aan jullie ervaringen gehad en heb mijn "gal ff kunnen spuien"

zoals gezegd @moderators wat mij betreft verwijderen deze topic.

Toxiq
09-03-17, 13:09
Ik ben het dus niet eens om zomaar, gebaseerd op een enkele gekleurde ervaring, een bedrijf zwart te maken.

Doe jij niet het zelfde met de TS door hem zo te veroordelen ?
Ik vind dat hij het heel netjes verwoord en toelicht, van zwart maken is geen sprake, of zie je het zo omdat jij wél een goeie ervaring had

Hij is overigens niet de eerste die slechte ervaringen heeft met HBM, maar blijkbaar mag je dat niet hardop zeggen, dan is het zwartmakerij ? dat is net zo een larie als ik nu zou vragen of je aandelen hebt...

Wees blij dat er mensen zijn die hun mond durven open doen, dat kan anderen ook een nare ervaring besparen
Het is beschreven toegelicht en ieder doet er mee wat hij/zij zelf wil, toch ?

Je ziet dat er zo 2 pagina's gevuld zijn met veelal negatieve ervaringen.

Waar rook is, is vuur ;)

Wel voorzichtig waar je zaagsel overheen gooit, het is licht ontvlambaar :)

bprosman
09-03-17, 13:12
net zoals ik Mastertools
Dat vind ik dan weer een ballentent zeker in hun communicatie (of eigenlijk het gebrek er aan) en het op "voorraad / next day delivery" zetten van spullen in je webshop en ze dan achteraf toch net niet op voorraad zijn.
Bericht aangepast. Excuses de "Lompe mail award" was Toolnation.

Toxiq
09-03-17, 13:12
Dat vind ik dan weer een ballentent zeker in hun communicatie (of eigenlijk het gebrek er aan) en (voor mij) het winnen van de "Lompe emails zenden" award.

Pas op wat je zegt, je word zomaar van zwartmakerij verdacht ;) (geintje korte)

korte
09-03-17, 13:40
Een ervaring puur gebaseerd op je gevoel uiten is een andere dan een gebaseerd op met argumenten onderbouwde ervaring mbt machines. Je mag van mij best kritisch zijn, maar ben dat ook richting jezelf. En relativeren is daarbij een groot goed....
Ik maak topicstarter ook niet zwart, probeer alleen een ander licht te zetten op dezelfde ervaring, mijn reactie was ook niet op de persoon maar op de inhoud gericht. Dan krijg je een andere discussie.

Informatie en waarschuwingen mbt miskopen, oplichting etc mag je van mij prima openbaar maken, wel ook graag goed onderbouwd. Daar kan je elkaar mee helpen en behoeden en is een forum als deze erg nuttig. Wat dat betreft vind ik alle vergelijkende onderzoeken hier ook erg leuk om door te lezen, daar steek ik ook veel van op.

Oh ja, ik heb geen aandelen, ben er nooit geweest, heb er nooit iets gekocht of ook maar contact ergens over gehad. Daar staat mijn kijk dus los van, ook heb ik verder helemaal niets met of tegen de topicstarter, we kennen elkaar niet.

Bijtel
09-03-17, 15:23
Waarom zou je als je ontevreden bent dat niet aan anderen mogen vertellen, is het in de regel niet normaal dat je in ieder geval zorgt dat de klant weet dat je hem gezien hebt en weet dat je later bij hem komt (indien gewenst)
Nee sorry, maar daar heeft de verkoper steken laten vallen (en dat is bij HBM wel vaker het geval mijner inziens)

Ik vind het fair het bedrijf de gelegenheid te geven zich te beteren. Dat ze steken laten vallen is evident, maar dat hoeft nog niet bewust te zijn.

Lezen ze hier mee?

BramDeBelg
11-03-17, 18:40
Ik vrees dat ik ga moeten beginnen toegeven dat HBM hun service ferm achteruit aan het gaan is. Ik heb daar al veel besteld nooit probleem gehad, altijd snelle respons enzo.

Nu heb ik dinsdag een order geplaatst van toch om en bij de 1.000 EURO ; alles was op voorraad volgens de website maar order blijft staan op "uw order wordt verzameld".
Vrijdagochtend een mail gestuurd naar hen om te vragen wat de verwachting is omtrent levering , we zijn zaterdag avond en ik heb nog steeds niets gehoord van hen.

Spijtige zaak, pas op, het is nu eenmalig en zal me niet weerhouden in de toekomst nog daar te bestellen, maar als het dan nogmaals voorvalt dan zal het ook wel de laatste keer geweest zijn.

Traveler
11-03-17, 20:12
Een ervaring puur gebaseerd op je gevoel uiten is een andere dan een gebaseerd op met argumenten onderbouwde ervaring mbt machines. Je mag van mij best kritisch zijn, maar ben dat ook richting jezelf. En relativeren is daarbij een groot goed....
Ik maak topicstarter ook niet zwart, probeer alleen een ander licht te zetten op dezelfde ervaring, mijn reactie was ook niet op de persoon maar op de inhoud gericht. Dan krijg je een andere discussie.

Informatie en waarschuwingen mbt miskopen, oplichting etc mag je van mij prima openbaar maken, wel ook graag goed onderbouwd. Daar kan je elkaar mee helpen en behoeden en is een forum als deze erg nuttig. Wat dat betreft vind ik alle vergelijkende onderzoeken hier ook erg leuk om door te lezen, daar steek ik ook veel van op.

Oh ja, ik heb geen aandelen, ben er nooit geweest, heb er nooit iets gekocht of ook maar contact ergens over gehad. Daar staat mijn kijk dus los van, ook heb ik verder helemaal niets met of tegen de topicstarter, we kennen elkaar niet.

Een organisatie reviewen of basis van ervaring of gevoel is geen enkel probleem. Een machine review dient inderdaad op onderbouwde punten te zijn maar de ervaring van een winkel kan echter niet. Dat is immers een sensatie c.q. ervaring van een andere orde.

Ik moet trouwens zelf zeggen dat de machines (vlakbank) van HBM prul was, maar ik kon deze netjes retourneren en had dezelfde dag het geld terug op mijn rekening.

houtenklaas
12-03-17, 13:30
Korte, je hypothetische verhaal gaat al in het begin mank. HBM verkiest niet telefonisch bereikbaar te zijn. Daar gaat de service meteen al de mist in. Zouden ze een geheim nummer hebben gekozen omdat al die telefonische complimenten hen teveel werden?

mathieu
12-03-17, 14:01
Je had zelf wat assertiever kunnen zijn en de kassa mevrouw kunnen aanspreken... Het op een forum zetten van onvrede is wel makkelijker, dat wel...

Just my 2cents
Het is niet iedereen gegeven om zijn plekje onmiddellijk op te eisen. Zelf heb ik het daar ook moeilijk mee. Zelfs de eerste keer binnen stappen in een onbekende winkel kan een hele opgave zijn. En dan is het erg fijn als de medewerkers in de zaak je aanvoelen en op het juiste ogenblik (als je dus 'hulpeloos' staat rond te kijken maar niet durft te vragen) naar je toekomen en verder helpen.
Een medewerker die in gesprek is storen doe ik ook niet. Kan ik eenvoudig niet opbrengen. Dan wacht ik ook tot het gesprek beëindigd is.
(Het gaat hier zeker niet over ervaringen bij HBM, Baptist. Daar ben ik nooit geweest).
Ik wil maar juist aangeven: houdt ook een beetje rekening met mensen die verlegen zijn.

EvdL
13-03-17, 09:49
Ik vrees dat ik ga moeten beginnen toegeven dat HBM hun service ferm achteruit aan het gaan is. Ik heb daar al veel besteld nooit probleem gehad, altijd snelle respons enzo.

Nu heb ik dinsdag een order geplaatst van toch om en bij de 1.000 EURO ; alles was op voorraad volgens de website maar order blijft staan op "uw order wordt verzameld".
Vrijdagochtend een mail gestuurd naar hen om te vragen wat de verwachting is omtrent levering , we zijn zaterdag avond en ik heb nog steeds niets gehoord van hen.

Spijtige zaak, pas op, het is nu eenmalig en zal me niet weerhouden in de toekomst nog daar te bestellen, maar als het dan nogmaals voorvalt dan zal het ook wel de laatste keer geweest zijn.

Helaas het zelfde een keer meegemaakt. Had een onderdeel besteld die op voorraad was maar die niet afgestuurd werd. Als ik een mail stuurde ( telefonisch contact was niet mogelijk ) kreeg ik na 3 dagen een bericht dat het verstuurd zou worden. Heb na 14 dagen maar een collega langs laten rijden om het onderdeel op te halen. Die kreeg te horen dat de verzendkosten terug gestort zouden worden omdat "ik" het op had gehaald. Helaas hebben ze het nooit terug gestort. Ik koop daar niks meer online en als ik wat nodig heb laat ik mijn collega wel langs rijden.

BramDeBelg
13-03-17, 14:22
Tja, maandagmiddag 14u30 (bijna 1 week na bestelling) maar nog steeds geen antwoord :-) Fijne service.

BramDeBelg
14-03-17, 10:09
Exact een week na bestelling, waarbij alles "op voorraad" was, en reeds sedert vorige week proberen contact te krijgen met HBM, nog steeds geen enkel antwoord van HBM .... maar .... krijg ik nu een mailtje van de transportfirma dat ze binnen 4 uur hier zijn! Voor mij is het duidelijk, nooit geen HBM meer voor nieuwe bestellingen. :mad::mad::mad::mad:

chevy66
14-03-17, 10:36
Is het bij je opgekomen dat een transportfirma probeert een zo economisch mogelijke route te rijden en dat daardoor je bestelling misschien een aantal dagen bij de transportfirma heeft gestaan. Dan is bij HBM je bestelling als geleverd genoteerd,maar jij hebt nog niets. Als je daar moeite mee hebt, kan je een transportfirma opdracht geven om je bestelling op te halen en daarna gelijk bij jouw te bezorgen. Dan heb je het de zelfde dag nog in huis. Ik denk dat je de rekening minder leuk zal vinden, maar snelheid kost geld.

conectra
14-03-17, 10:45
Is het bij je opgekomen dat een transportfirma probeert een zo economisch mogelijke route te rijden en dat daardoor je bestelling misschien een aantal dagen bij de transportfirma heeft gestaan. Dan is bij HBM je bestelling als geleverd genoteerd,maar jij hebt nog niets. Als je daar moeite mee hebt, kan je een transportfirma opdracht geven om je bestelling op te halen en daarna gelijk bij jouw te bezorgen. Dan heb je het de zelfde dag nog in huis. Ik denk dat je de rekening minder leuk zal vinden, maar snelheid kost geld.

ik ben het met je eens en ook weer niet chevy!!

als je bij hbm bestel en daar staat het als geleverd dan moet het ook bij jou in de schuur staan, anders klopt het simpel weg niet,,

"""Wij streven ernaar de bestelde producten binnen 48 uur nadat de betaling hiervan is binnengekomen aan te leveren."""

dit is wat er bij hbm staat,, dus is het niet binnen 48 uur dan vind ik het prima als je even bel naar HBM, en als het daar op geleverd staat moet het ook zo zijn.

wel vind ik dat hbm de leverancier moet bellen over de status want blijkbaar klopt de ict niet.

en de klant heeft er geen moer mee te maken of het nou door hbm of sinterklaas geleverd wordt,, en wie het meeste geld wil verdienen op de levering.

uiteraard als de leverancier meld van we komen vrijdag dan kun je idd niet verwachten dat jij de eerste bent op de route.

maar goed er is op dit forum al veel gesproken over hbm,,, zelf vind ik alles waar voor zn geld,, en wat dat moet zijn is persoonlijk natuurlijk..

groet robert

BramDeBelg
14-03-17, 10:46
@chevvy66 Je moet eens begrijpend lezen beste, het is net het omgekeerde van wat je zegt! Ik zou geen probleem hebben dat mijn order in groupage staat bij de transporteur. Het probleem die ik heb is dat HBM helemaal niet antwoord
op mails van mij. Het order staat trouwens op dit moment nog altijd op "staat klaar voor verzending" , terwijl het al verzonden is. Maar dat makkt allemaal niets uit, het grote probleem is dat ik desondanks diverse mails
naar HBM tot op vandaag gewoon NIETS hoor van hen. Dat heeft nu eens niets te maken met groupage bij een transporteur, dus om jouw term te gebruiken "nee dat is niet bij mij opgekomen " omdat het niet aan de orde is.

BramDeBelg
14-03-17, 10:47
en om conectra te antwoorde, exact dat is het.
Ik verwacht hELEMAAL niet dat ik prioriteit behandeling krijg ...

Feit is :

TOT deze morgen stond het order bij HBM op "klaar voor verzending".
Dan plots krijg ik een mail van een transport firma, binnen 4 uur zijn we er ????

Alle geluk dat ik verlof kan nemen, want van HBM heb ik niets mogen vernemen tot op dit moment, en DAAR gaat het mij om, de communicatie!

conectra
14-03-17, 10:56
en om conectra te antwoorde, exact dat is het.
Ik verwacht hELEMAAL niet dat ik prioriteit behandeling krijg ...

Feit is :

TOT deze morgen stond het order bij HBM op "klaar voor verzending".
Dan plots krijg ik een mail van een transport firma, binnen 4 uur zijn we er ????

Alle geluk dat ik verlof kan nemen, want van HBM heb ik niets mogen vernemen tot op dit moment, en DAAR gaat het mij om, de communicatie!

ik ga volledig met je mee Bram,

als je onder het kopje verzenden staat:

Onze vervoerder levert bestellingen af op de volgende door ons vastgestelde dagen:
Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag.
Op de dag van levering ontvangt u tijdig een mailing van onze vervoerder met hierin het verwachte levering tijdstip.
Indien u niet aanwezig bent en de goederen niet afgeleverd kunnen worden, zullen er dubbele verzendkosten in rekening.

ik vind persoonlijk dat hbm die toch veel aan particulieren levert dit moet veranderen, zoals ik het lees moet je die dagen thuis zijn en zien wanneer je smorgens een mail krijg met de tijd.. anders jammer jo kost je geld als je er niet bent hahahahahaha

laten ze dit omzetten naar een lever dag,, dan kun je die dag er rekening mee houden ... maar goed mischien kan het niet uit vanwegen de prijzen van HBM.

maar goed Bram,, goedkoop of niet,, HBM is een veel besproken club, waar de service ook op dit forum een veel besproken item is..

maar bedankt voor het delen,, van je ervaring..

groet robert

O Peatey
14-03-17, 11:43
Is het niet een idee om met die mensen van HBM te gaan praten, face to face en op een nette manier.
Er wonen vast wel een aantal forumleden in de buurt van Moordrecht, zodat er een nklein clubje heen kan. Even een aantal cases verzamelen hier en dan heen met het thema 'hoe kunnen we meehelpen en meedenken om de service van HBM te verbeteren'.

Toxiq
14-03-17, 11:54
He ja goed idee laten anderen tijd steken in hoe hbm zijn zaakjes moet regelen :confused:
Nee sorry, ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen.
Ze kunnen hier meelezen op het forum en daar lering uit trekken, maar ik vermoed dat ze daar geen interesse in hebben

conectra
14-03-17, 12:06
Is het niet een idee om met die mensen van HBM te gaan praten, face to face en op een nette manier.
Er wonen vast wel een aantal forumleden in de buurt van Moordrecht, zodat er een nklein clubje heen kan. Even een aantal cases verzamelen hier en dan heen met het thema 'hoe kunnen we meehelpen en meedenken om de service van HBM te verbeteren'.

idee is goed!!

conectra
14-03-17, 12:10
He ja goed idee laten anderen tijd steken in hoe hbm zijn zaakjes moet regelen :confused:
Nee sorry, ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen.
Ze kunnen hier meelezen op het forum en daar lering uit trekken, maar ik vermoed dat ze daar geen interesse in hebben

maar ik ga met jou idee mee....

Als mijn klanten mij moeten gaan vertellen dat ik eens service moet leveren, hahaha baaaaaaai

daarom heb ik al eens eerder geschreven dat ik service zeer hoog heb staan,, prijs is wat, maar ik vind goede service best wat waard, en zeker als je iets hebt dan ben ik tenminste zo blij dat ik dan mischien iets meer heb uitgegeven maar een goede club achter zn product staat.

ik maak het zelf ook mee dat ik een klant een prijs opvraag bij me en het soms te duur vind.. (komen ze met website's van discounter en stunter dit en dat)

en dan later opbellen van mmm nu is er wat of het was toch wel rommel.. en dan bij mij komen uit huilen hahahah

maar goed,, blijft erg vervelend voor deze man die daar wat bestel en zo vervelend is behandeld.. of meer niet is behandeld

JuulvHeugten
14-03-17, 12:44
ik ga volledig met je mee Bram,

als je onder het kopje verzenden staat:

Onze vervoerder levert bestellingen af op de volgende door ons vastgestelde dagen:
Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag.
Op de dag van levering ontvangt u tijdig een mailing van onze vervoerder met hierin het verwachte levering tijdstip.
Indien u niet aanwezig bent en de goederen niet afgeleverd kunnen worden, zullen er dubbele verzendkosten in rekening.

ik vind persoonlijk dat hbm die toch veel aan particulieren levert dit moet veranderen, zoals ik het lees moet je die dagen thuis zijn en zien wanneer je smorgens een mail krijg met de tijd.. anders jammer jo kost je geld als je er niet bent hahahahahaha

laten ze dit omzetten naar een lever dag,, dan kun je die dag er rekening mee houden ... maar goed mischien kan het niet uit vanwegen de prijzen van HBM.

maar goed Bram,, goedkoop of niet,, HBM is een veel besproken club, waar de service ook op dit forum een veel besproken item is..

maar bedankt voor het delen,, van je ervaring..

groet robert

Ik heb onlangs een compressor van HBM mogen ontvangen, waarover ik op vrijdag netjes een telefoontje kreeg of het schikte als ze deze op dinsdag kwamen leveren. Het kan dus wel!

Is HBM overigens op de hoogte van dit soort topics, of heeft het zin om ze via een mailtje te tippen? Als ze het niet weten kunnen ze er ook niks van leren..

Toxiq
14-03-17, 13:01
Valt dat niet onder de noemer markt onderzoek ?
Zou wel dom zijn als ze niet op de hoogte zijn van dit forum

conectra
14-03-17, 13:18

mee eens

chevy66
14-03-17, 13:41
Ik kom regelmatig bij HBM en ik denk dat een heleboel problemen zijn terug te voeren op snel gegroeid. Elke keer dat ik er kom hangen er posters waarop ze personeel zoeken. Het valt niet mee om mensen te vinden die genoeg kennis hebben van gereedschap en die het ook nog leuk vinden om klanten te woord te staan. Vaak is het aan de balie erg druk en worden er ook nog klanten overgedragen, omdat niet elke medewerker overal verstand van heeft. Dat is vaak een beetje rommelig, maar ze proberen hun klanten voor zover ik dat kan zien, zo goed en deskundig mogelijk te helpen . Ik gok dat de mensen die aan de balie helpen,dezelfde mensen zijn die alle vragen die via de mail komen moeten beantwoorden. Dat moeten ze dan doen op de wat rustigere momenten. Als die er te weinig zijn blijven er dingen liggen. Ook de mensen die bij HBM werken hebben recht op pauzes en ze willen s'avonds misschien wel met hun kinderen naar de voetbal of zo. Ik denk dat het meer overmacht dan onverschilligheid is. Als ik zie wat er weggestuurd wordt, zal er ook wel heel veel wel goed gaan. Ik heb er geen aandelen of zo, maar een organisatie opschalen is niet zo eenvoudig als je denkt. Vooral niet als je daar deskundig personeel voor nodig hebt. En als je je echt te kort gedaan voelt, stap je in de auto en ga je dat aan de balie melden. Je zal zien dat je dan correct geholpen wordt. Het is nou eenmaal zo, dat de mensen die de moeite nemen om naar je zaak toe te komen, het eerste geholpen worden. Of je dat nou leuk vindt of niet.

Bert Vanderveen
14-03-17, 13:59
Het is nou eenmaal zo, dat de mensen die de moeite nemen om naar je zaak toe te komen, het eerste geholpen worden. Of je dat nou leuk vindt of niet.

Laat ik het daar nou helemaal niet mee eens zijn. Hoe vaak heb ik niet bij een balie gestaan, netjes op de beurt wachtend en dan gaat de telefoon en wordt dat eerst uitgebreid afgehandeld… Om je dood te ergeren. Slecht een enkele maal meegemaakt hoe het hoort: "Dag, firma X aan de lijn, ik moet even mensen hier helpen en kom zo bij u terug."

Maar in het algemeen: servicegericht en klantvriendelijk zijn nu eenmaal niet karaktereigenschappen van de gemiddelde Nederlander. Nou hoeft het van mij ook niet op zijn Amerikaans-serviel, maar laten we zeggen richting Duits, dat zou al heel wat zijn. Gewoon -- beleefd, netjes, vriendelijk, voorkomend.

Correctie: tikfout.

EvdL
14-03-17, 15:08
Laat ik het daar nou helemaal niet mee eens zijn. Hoe vaak heb ik niet bij een balie gestaan, netjes op de beurt wachtend en dan gaat de telefoon en wordt dat eerst uitgebreid afgehandeld… Om je dood te ergeren. Slecht een enkele maal meegemaakt hoe het hoort: "Dag, firma X aan de lijn, ik moet even mensen hier helpen en kom zo bij u terug."

Maar in het algemeen: servicegericht en klantvriendelijk zijn nu eenmaal niet karaktereigenschappen van de gemiddelde Nederlander. Nou hoeft het van mij ook niet op zijn Amerikaans-serviel, maar laten we zeggen richting Duits, dat zou al heel wat zijn. Gewoon -- beleefd, netjes, vriendelijk, voorkomend.

Daar heb je gelijk in Bert maar een mail beantwoorden is het minst wat je kan doen, en dat hoeft van mij niet binnen 4 uur.
Ik vind het opnemen van de telefoon terwijl er klanten in de winkel staan die de moeite doen om naar je toe te komen net zo onbeschoft als consumenten die bij de kassa staan en met het mobieltje aan het bellen zijn.

JuulvHeugten
14-03-17, 16:24

Daar kun je wel van uit gaan maar zeker weten doe je het niet. Vervolgens blijven de klachten bestaan. Als niemand ze uit kan het bedrijf in kwestie ook niet weten dat er iets mis gaat (even heel zwart-wit gezegd).

Debonk
14-03-17, 20:08
Ook ik ben een aantal keren bij HBM geweest. Iedere keer nam ik me voor dit is de laatste keer, maar ja, ze verkopen scherp aan de prijs. Ik gun elk bedrijf zijn winsten, echter het is niet alleen HBM, veel verkopers zijn té onbeschoft of ongeïnteresseerd. Moet je eens in de VS een winkel binnenstappen; je weet niet wat je overkomt. Maar goed, ik trek dan mijn eigen plan en koop mijn spullen bij Alibaba in Hong Kong. Dat kun je dan het marktmechanisme noemen. Ik ben, gezien mijn ervaringen, het stadium van maatschappelijke betrokkenheid voorbij. Ik steun dus niet onze eigen economie. Ik adviseer je om eens de site (https://home.aliexpress.com/ ) te bekijken en te zoeken op "woodworking". En verbaas je dan over de prijs en het assortiment. Engelstalig uiteraard, maar iedereen begrijpt de prijzen die erbij staan. Ik ben vooral weg van de kwaliteit van de freesjes. Ook de afhandeling van je aankoop gaat heel netjes en overzichtelijk. Ben benieuwd of mijn ervaringen gedeeld worden. Ik ben vast niet de enige...
Groet van Frans. (happy customer)

bprosman
14-03-17, 20:19
Moet je eens in de VS een winkel binnenstappen; je weet niet wat je overkomt.
Vergeet niet dat die er bijna altijd op provisie basis staan met een heel laag basissalaris.

Toxiq
14-03-17, 20:20
Ali komt hier bijna dagelijks aan de deur :)

Huib
15-03-17, 16:21
Ali komt hier bijna dagelijks aan de deur :)

Ali? Toch niet Ali baba want dat is een rover, moet je goed op je gereedschap letten:)

Toxiq
15-03-17, 16:46
:)

Jimbo
16-03-17, 10:37
Uhm, Ali is ~geen~ rover. Dat zijn die 40 anderen. OK ja hij stal dan wel van de rovers, maar dat is toch niet geheel hetzelfde, toch?

(Zo, dat was weer nuttig)

Toxiq
16-03-17, 12:58
Nu ja..... kan ooit goed zijn om te weten als je oog in oog staat met hem :)

Erik van Voorst
10-04-17, 21:02
Een beetje gezonde tegengas.

Ik heb goede ervaringen met twee maal langs HBM gaan.
De eerste keer met het kopen van een Flott boorkolom en de tweede maal met een ladenkast.
Wel een enorm verschil of je vrijdags of zaterdags langs gaat qua drukte....oeffff lijkt dan wel Euro Disney.
Enfin vriendelijk personeel ..okay ik kan me voorstellen als je iets duurs komt kopen...maar de tweede maal moest ik bv. Ergens op wachten en zeiden ze gaat u maar even een kopje koffie drinken achterin dan komen we zo u ophalen.
Het ladenkastje wat ik kocht woog onverwacht 50 kg en daar werd ik op attent gemaakt door de magazijnbediende met meteen erachteraan dat hij mij wilde helpen om het in de auto te laden..
Terwijl ik de na afloop in de wilde stappen kwam er een verkoopster naar mij toe (naar buiten) om mij nog even te vertellen dat ze er toch ook inlegbakjes "op voorraad" voor had. (Had ik haar eerder gevraagd)

cj0
11-01-19, 19:55
Het blauwe freesje van HBM uit de 35-stuks in aluminium koffer zijn beduidend beter dan de gele van Ecotools om Trespa mee te frezen. Ik heb het niet precies bijgehouden, maar schat dat ik er 2 tot 3 keer zoveel meters mee heb kunnen frezen dan met de gele van Ecotools (NF590254). Met de groene frezen van Trend heb ik precies 5 keer meer kunnen frezen, te weten 156 meter Trespa van 6 mm dikte heb ik er mee kunnen afronden in een Scheppach HF50. Die machine zou ik nu niet meer kopen. Overigens ook gekocht bij HBM. Binnen 3 dagen was aandrukveer (onderdeel #23) al afgebroken. Toen kwam ik er achter dat HBM telefonisch onbereikbaar is. Na 3 dagen verwacht ik morgen het reserveonderdeel (in voorraad bij HBM) in de brievenbus.

spinningwheels
11-01-19, 21:58
HBM ik bestelde er 2 januari een machine van € 1500 .
Je mag er toch wel van uitgaan dat er bij een dergelijk bedrag toch franco verzonden word. Niet bij HBM dus.
Al een paar jaar is het toch best wel normaal vandaag besteld is morgen in huis. Niet bij HBM dus
Machine werd pas de 9e geleverd, En daar krijg je niet een dag van tevoren bericht over, Neen niet bij HBM dus,
ochtend van de levering krijg je voor 08.00 een berichtje.
Gewoon maar niet weer dus

chevy66
11-01-19, 23:11
Spinningwheels, als je besteld krijg je eerst een offerte. Daarin is de hoogte van de verzendkosten vermeld. Door de offerte te betalen ben je accoord gegaan met die verzendkosten. Als je een grote machine besteld gaat die met een extern vervoersbedrijf. Die kan niet voor die paar tientjes alleen met jouw machine naar de andere kant van nederland rijden, dus blijft jouw machine staan tot zo'n vervoersbedrijf genoeg zendingen jouw kant op heeft om die rit rendabel te maken. Staat ook allemaal duidelijk in de voorwaarden. Je kan de zelfde producten ook elders kopen. Maar dan betaal je meer voor de machine en krijg je hem franco thuis. Maar uiteindelijk ben je dan nog steeds duurder uit. Als je je machine snel wil hebben kan je een bode bij jouw vandaan naar hbm sturen om je machine op te halen. Hoef je zelf niet te rijden en heb je hem de zelfde dag nog. Maar dat red je echt niet voor 6 tientjes.

Toxiq
11-01-19, 23:18
Dat is....

Maar voor die 1500 euro word er 1x gebeld, neem je niet op, pech... wachten tot het hen weer uitkomt wánt, terugbellen kan niet, mailen gaat moeizaam

FredL
11-01-19, 23:59
Zelf ben ik franchiser bij een grote supermarktketen en zal zeker niet zeggen dat bij ons alles voor 100% loopt zoals het zou moeten, maar klantencontact is zooooo belangrijk. Natuurlijk is onmogelijk om het iedereen voor meer dan 100% naar het zin te maken. Maar zoals Conectra aangeeft " je een stuk stront" voelen, daar is nooit een excuus voor. Het simpel aangeven dat het die dag niet gaat zoals wenselijk is, is voor 95% van de klanten al voldoende.
Ik had voor een van de volgende weken een rondje Moordrecht op het programma staan (bezoek collega, epoxy halen en HBM), ben benieuwd.
Maar gelukkig zijn er ook positieve ervaringen.

spinningwheels
12-01-19, 00:12
Waarom kan een webshop als coolblue dan wel de volgende dag leveren , gratis bezorgen en installeren ???
Ja en dat is ook zo bij een wasmachine van € 300 , voor 23.59 besteld is volgende dag in huis .

GH1
12-01-19, 06:25
Tjonge wat een zure reactie..... als ze nou gratis levering de volgende dag aanboden dan zou je een punt hebben. Maar dat doen ze niet en dat weet je maar al te goed voor je er iets besteld. Als dat je niet bevalt bestel dan gewoon ergens anders, maar dan is de kans groot natuurlijk dat je meer betaald.

Dat je gefrusteerd bent omdat je een paar dagen langer dan, jij had, verwacht op je nieuwe speeltje moet wachten snap ik nog enigzins, maar klagen over dingen die je vooraf al wist snap ik dan weer niet.

Volgende is zeker klagen omdat Coolblue niet levert wat jij wil hebben? Hoe durven ze ;-).

KrisG
12-01-19, 06:28
Er is bij klantencontact maar 1 ding belangrijk: de perceptie van de klant. Als die zich goed voelt is het in orde.
En dat kan je sturen door verwachtingen realistisch aan te geven, en door te communiceren. Verkopen en factureren kan iedereen, een klant een paar duizend euro lichter maken en hem toch met een goed gevoel naar huis sturen is al moeilijker.
En als het extern niet werkt, dan zal het intern ook niet lopen zoals het hoort en krijg je te maken met werknemers die zich niet betrokken voelen (perceptie!) en navenant gaan presteren.

Waarom een bedrijf als Coolblue dat wel kan, ze zetten er volop op in, de vervoerskost zit verrekend in de prijs (ze zijn veelal niet de goedkoopste) en ze hebben dusdanig veel omzet dat hun camion altijd vol zit en als die eens halfvol moet rijden is het niet erg want niet rijden is geen levering en geen inkomsten.

my 2cts :)
Kris

jpandriesse
12-01-19, 08:28
Coolblue is idd niet de goedkoopste en dat streven ze ook niet na, bij hen draait het om service met een (glim)lach en dat doen ze heel goed.

Vwb HBM, we zijn met zn allen verwend geraakt door de diverse vormen van webshops, zij doen daar ‘niet’ aan mee.
Als je dat niet bevalt dan bestel je daar niet en als niemand dat meer doet dan houdt het bestaan van die tent vanzelf op, maar zo lang er een hoop mensen de prijs belangrijker vinden dan service, hebben zij een (voor hen) werkende formule.

Wil je service (en kwaliteit...) dan bestel je elders, gaat het om de prijs dan zal je hun ‘service’ op de koop toe moeten nemen.

Ik ben zelf ook best een prijs shopper, maar ik heb al een paar webshops op mijn zwarte lijst staan omdat ik de service dermate slecht/onbeschoft vond, dat ik een volgende keer elders wat meer ga betalen.

SunRayes
12-01-19, 08:57
Even los van het bezorgen.
Een maand geleden heb ik bij HBM een nieuwe motor met snelheidsregelaar voor mijn houtdraaibank gekocht.
Ik ben met foto's op mijn telefoon naar de winkel gegaan (Ik rijdt er praktisch elke dag langs), en werd vriendelijk geholpen door een van de technische medewerkers.
De spullen waren op voorraad en ik was totaal € 114,- incl. B.T.W. kwijt.

Later bleek de oude poelie niet op de nieuwe motor as te passen. De nieuwe as (15mm) is 1 mm dikker dan de oude (14mm).
Ik heb ze gemaild of er een zelfde motor is, maar dan met een dunnere as. Of een andere poelie met een gat van 15mm.
Ze hebben mij keurig de volgende dag terug gemaild dat ze dat niet hebben, en of het mij zelf lukt om het op te lossen.

Met een staalboor van 15mm en wat olie, was het zo gepiept.

Maar, ondanks dat technische hobbeltje was de service verder wel goed. Hele vriendelijke mensen.

cj0
13-01-19, 00:52
HBM is leuk voor hobby machines, maar als ik er mijn geld mee zou moeten verdienen dan kies ik voor wat anders. En ja ik vindt de medewerkers van HBM uitermate vriendelijk en behulpzaam. Niet alles gaat goed bij HBM. Onderdelen verzenden per post lukte ook niet in 1 dag, maar dat is ze niet aan te rekenen. Gelukkig werd het onderdeel (zonder kosten = service) met track en trace zodat duidelijk wordt dat PostNL de vertragende factor daar is. Bij de verfspuitenset blijkt geen snelkoppeling te worden meegeleverd, dat de medewerker mij daar niet op attendeert vindt ik een misser, bijna alle losse verfspuiten die ze verkopen worden wel met snelkoppeling afgebeeld. Bij HBM werkt het naar mijn idee beter om zelf in Moordrecht op de stoep te staan, dan met pakket/vracht transport.

Coolblue is bij mij afgeschreven: een NAS die defect geleverd werd. Ter reparatie wordt het aangeboden (geen omruil) en vervolgens na 6 tot 8 weken weken wachten weer een defect exemplaar teruggestuurd krijgen. Uiteindelijk maanden wachten om het geld terug te krijgen.

Overigens: de kwaliteit van de donkerblauwe HBM HM frees (7683) is precies waar je voor betaald, heel weinig stand tijd voor heel weinig geld: ongeveer 5 meter Trespa afronden voor EUR 1,64 excl. BTW. Per meter nog een redelijk bedrag als je het vergelijkt met de EUR 35 voor een JSO die ongeveer 72 meter stand tijd heeft.