Stofzuigerslang aan vervangingen toe

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Na 16 jaar trouwe dienst is mijn festool stof zuiger slang aan vervanging toe
In 16 jaar is er een hoop meer keuze bijgekomen
Maar wat zouden jullie adviseren
En waar kan je het beste de slang kopen
Alles advies is nodig
Mvg leroy
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
afhankelijk van wat er precies stuk is kun je overwegen naar de kringloop te gaan en daar voor 2,50 een generieke slang te halen. De festool koppelstukken kun je van je oude slang halen en overzetten als de dikte hetzelfde is. Ze komen los door met een schroevedraaien het clipje los te wippen en dan de boel uit elkaar halen, moet zichzelf wijzen lijkt me zo.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Een anti-statische slang is toch wel prettig. Voor de afkortzaag heb je hem niet nodig, maar als je hem koppelt aan een machine die veel draait is het toch wel fijn als je verschoont blijft van optaters.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo bedankt voor de reacties
Nu blijft de vraag
Waar kan je het beste een nieuwe slang kopen
En zou je dan gaan voor een slang gaan met zo'n stoffen hoes of gewoon een kale zeg maar
Mvg leroy
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Tsja, het is maar net wat je wil, zo'n slang met ingebouwd stroom snoer is natuurlijk wel mooi maar ook duur. Overigens is 'toolnation' de goedkoopste festool boer die ik ken, misschien daar even kijken? Daar kun je ook onderdelen kopen voor slangen, voor als bijvoorbeeld echt enkel de slang stuk is maar de aansluitingen nog niet.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Je kunt gemakkelijk en goedkoop zelf een sleeve om de stofzuigerslang maken. Dat heb ik ook gedaan en stelt heel weinig voor. Zie bv dit topic.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey bedankt LN
De linkt werkt alleen niet meer van alie weet iemand hoe je dit in het Engels noemt ?
Nog meer tips zijn altijd welkom
Mvg leroy
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Cable sleeve of Expandable Sleeving. Let er wel op dat je de goede maat neemt. Dus dik genoeg om er ook een kabel (met plug) door te kunnen halen.
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Tsja, het is maar net wat je wil, zo'n slang met ingebouwd stroom snoer is natuurlijk wel mooi maar ook duur. Overigens is 'toolnation' de goedkoopste festool boer die ik ken, misschien daar even kijken? Daar kun je ook onderdelen kopen voor slangen, voor als bijvoorbeeld echt enkel de slang stuk is maar de aansluitingen nog niet.

Toolnation is toch niet zo heel goedkoop, bij Klium is zo goed als alles nog goedkoper , en soms nog best veel... Toolnation zet z'n prijzen in grote cijfers netjes op de voorgrond , dit zijn echter excl btw prijzen...
Ik heb maandag een nieuwe Festool schroeftol set besteld , een T18 set , bij Toolnation kost die 648 netto , bij Klium 587...Da's toch een 10% goedkoper , en kijk maar eens na , dat is voor het meeste materiaal zo, de morgen erop geleverd trouwens. ( ik heb geen aandelen bij Klium , ik bestel er wel voor 90% van m'n gereedschap , steeds zeer correct tot hiertoe )
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Voor de vervanging van de Festool slang kun je het beste weer een Festool nemen. Ik heb me suf gezocht naar goedkopere alternatieven, maar de wirwar van maatvoeringen en het feit dat veel slangen niet antistatisch zijn maakt het een bijna onmogelijke opgave. Losse slang en adapters kost bijna net zo veel als een complete, en dan moet je wel alle onderdelen in de juiste maatvoeringen bij elkaar zien te vinden. De opmerking hierboven dat je even een slangetje en een klemringetje versiert gaat absoluut niet werken. Sommige Festool slangen, meestal de oude Protool varianten zijn zelfs verlopend van maat, dus een kleinere diameter aan de machinezijde en een grotere maat aan de stofzuigerzijde.

Ik weet niet of je de machine privé of bedrijfsmatig gebruikt, maar 16 jaar voor een slang is zeer lang. 1 Keer er op staan, en hij is al geknakt.

Bij Van Groningen Tools kun je vaak ook redelijk scherp Festool kopen, met soms ook een aanbieding.

Wat de beschermmantel betreft, daar kun je best eens voor kijken bij Techflex. Nederlandse vertegenwoordiging met webshop, en eigenlijk helemaal niet zo vreselijk duur:

http://www.techflex.nl/algemeen-c-41.html?zenid=9ldrabeqt8ht8mvadjbvfr6s95
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.