startrite tilt arbor geleider vervangen?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste allen,

Wie heeft er ervaring met een Startrite Tilt Arbor?
Mijn geleider lijkt een beetje versleten en je moet altijd controleren of de langs-geleider wel haaks is geklemd. Er zit namelijk beweging in de geleider. Dit is jammer want verder ben ik super tevreden over de zaag.

Ik zit er aan te denken het hele geleider systeem te vervangen.
Sorry ik weet dat er veel over dit topic op t forum al is.. maar ik kan het niet goed vinden.
Wie heeft er een goed advies voor een zuiver geleidersysteem?

Ik kan niet echt wat vinden(naast 900 euro incra set, waar ik natuurlijk stiekem wel van kwijl)

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben!
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Zit de beweging zowel voorin als achterin? Voor de tilt arbor schijn je bij speling achterin nog een en ander te kunnen stellen. Als dat niet meer mogelijk is, doordat je aan de max zit, dan eventueel met vulringen werken. Ik heb het mechanisme zelf nog niet losgehaald maar las dit op www toen ik me oriënteerde op deze zaag.

In dit topic staat een link naar de losse onderdelen
http://www.woodworking.nl/showthrea...g-Startrite-Tilt-Arbor-275-en-een-paar-vragen

Als dat lukt heb je weer een paar euro's bespaard.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Dit probleem had ik ook met mijn Startrite Tilt Arbor originele fence. Ik heb hem er afgehaald en goed verkocht en voor het geld zelf een Biesemeyer-style geleider gemaakt. En daar ben ik super tevreden over!
Heb nu geen foto's bij de hand maar die kan ik wel posten indien gewenst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.