plexi op de draaibank

Zéniël

Actieve deelnemer
30 sep 2016
94
4
brussels
Heeft er iemand ervaring met plexiglas (ingelijmd tussen hout) op de draaibank. :confused:

op welke snelheid?

quid met de beitels? worden ze sneller bot?

Hoe polijst je de plexi zonder het hout aan te tasten?
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Schuren tot korrel 600 en nabewerken met polijstpasta op een katoenen poetslap. Het plexiglas wordt (althans bij mij) glashelder.

Groeten,
Patrick
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik doe bijna niet anders dan acryl draaien, wat in principe ook gewoon plexiglas is.

Vooral opletten met happers want die zijn in kunststof snel fataal. Zelf draai ik met 1000rpm, maar ik werk op een metaaldraaibank en voornamelijk met de daarbij behorende beitels...
 

Zéniël

Actieve deelnemer
30 sep 2016
94
4
brussels
bedankt, maar wat als de plexiplaat tussen massief hout is gelijmd? Kan toch moeilijk de brander gebruiken?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
je gaat er maar heel vluchtig overheen, plak je het hout meer en aantal lagen tape af
experimenteren en dan weet je het snel genoeg
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
bedankt, maar wat als de plexiplaat tussen massief hout is gelijmd? Kan toch moeilijk de brander gebruiken?

Gebruik bij twijfel de methode met polijstpasta, deze werkt bij mij prima met acryl in combi met hout.

Maak anders eerst eens een proefstukje, met de brander en met de pasta, zo weet je zeker of het werkt🙂
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.