Figuurzagen

Darcsky

Nieuw lid
1 mrt 2017
7
0
Ik zou me graag een zaagtafel of lintzaag kopen maar twijfel welke het beste zou zijn en wat de verschillen zijn tussen beide?
Grtz Alex
 
Laatst bewerkt:
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Dat zijn twee compleet verschillende machines buiten dat ze beide zagen. Wat je wil gaan doen bepaalt grotendeels welke machine je (het best) kan kopen.
Wat zijn je plannen?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik zou me graag een zaagtafel of lintzaag kopen maar twijfel welke het beste zou zijn en wat de verschillen zijn tussen beide?
Grtz Alex

Het onderwerp is Figuurzagen, en vervolgens staat in je tekst zaagtafel en lintzaag. Dat zijn toch aardig verschillende machines.
Zelfs al bedoelde je met "Figuurzagen" dat je wilt gaan figuurzagen, dan vind ik het vreemd dat je zaagtafel noemt... (ik hoop dat je weet dat je met een zaagtafel niet kunt figuurzagen ;))

Verder zie ik
Laatst gewijzigd door Darcsky; Vandaag om 13:18. Reden: Duidelijkheid

... ik zou het nog eens proberen, en het nóg duidelijker maken :p

Grtz,

Atmoz
 

Darcsky

Nieuw lid
1 mrt 2017
7
0
Dat zijn twee compleet verschillende machines buiten dat ze beide zagen. Wat je wil gaan doen bepaalt grotendeels welke machine je (het best) kan kopen.
Wat zijn je plannen?
Mijn bedoeling is om letters en figuurtjes te maken zou anders een voorbeeld plaatsen maar weet niet hoe ik dit hier moet doen
 
P

Pel

Guest
Foto's plaatsen, derde icoontje van rechts klikken insert image boven het tekstvak, from computer, kijk welke foto je wilt plaatsen, dubbelklik op de foto, uploaden.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hegner zoals Fantic aangeeft maar die zijn wel aan de prijs meestal, kleine lintzaag met een smal lint is waarschijnlijk ook prima, die koop je heel goed tweedehands.
Zoek even op lintzaag in het zoekveld en dan kom je heel veel tegen.
Maar goed; na een foto krijg je heel gericht advies
Als het niet lukt met de foto uploaden plaats dan een link van een site wat lijkt op wat jij wilt maken, of je zet een link van youtube neer, ook goed natuurlijk.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb beide. Figuurzaag gebruik ik meestal bij hout diktes van 4 a 6mm. Ik maak daarmee oa ornamenten voor de kerstboom. Schwiebebogen en zo verder.

de lintzaag gebruik ik voor dikker hout. Vind ik fijner gaan.

kun je dan niet met de figuurzaag dikker hout zagen, ja dat gaat ook.

het grote verschil is dat de lintzaag alleen de omtrek kunt zagen en met de figuurzaag kun je ook het binnenwerk zagen doordat het zaagje los te halen is. Bij lintzaag is de zaag uit 1 stuk.

vb je wilt de letter o zagen. De buitenste ontrek kun je met bijde machines doen. Het gat binnen de o kun je allen met de figuurzaag uit zagen.
 

Darcsky

Nieuw lid
1 mrt 2017
7
0
Foto's plaatsen, derde icoontje van rechts klikken insert image boven het tekstvak, from computer, kijk welke foto je wilt plaatsen, dubbelklik op de foto, uploaden.

Groet Pel.
Bedoel je het kromme pijltje
 

EvilJohannesIII

Actieve deelnemer
22 nov 2016
34
0
Soest
Zelf heb ik daarvoor een Ferm. Kunnen ook beide soorten in maar met zaagjes zonder pen zijn de adapters best irritant.

Hoe is dat bij de sheppach mans?

Wil graag een keer met spirals werken en die heb je niet met pen volgens mij...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.