Bovenfrees elu

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Hey allemaal. Ik kan voor een prikje een bovenfrees van merk elu kopen...
Even niet veel budget vrij om meteen duur spul te kopen... wil eerst ook wat ervaringen opdoen. Heb momenteel echt wel een bovenfrees nodig.
Ik koop dus ook liever geen goedkope wegwerp brol maar kies voor een oude degelijke tweedehands.

Pro's en contra's ivm Elu?
Deze heeft blijkbaar een 12mm schacht.. geeft dit problemen daar de meesten 8mm zijn tegenwoordig.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Elu maakte prima bovenfrezen en andere spantangen zijn volgens mij nog steeds te koop.
Als deze loopt zonder trillingen en overmatig vonken is het een prima aankoop.
 
P

Pel

Guest
Je kunt er denk ik ook een spantang in zetten voor freesjes van 8 mm.

Groet Pel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Welk model ELU? Heb zelf de MOF177E in gebruik gehad. Deze machine ging x aantal bovenfrezen bij latere fabrikanten vooraf en is zeer degelijk gebouwd, meer dan voldoende vermogen, wel niet de lichtste frees.. Maar ik ondervond weinig hinder bij uit de hand frezen.

Verschiet niet van de prijs van zo'n klein spantangetje, die kosten nieuw rond de 45-50€.
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Ja had net gezocht achter de spantangen. Eentje gevonden voor 43 euro. De bovenfrees zelf kost me 25 euro.. is van oude man die rusthuis in moet wegens dementie
 
P

Pel

Guest
Baptist heeft ze voor €19,70 Geschikt voor: o.a. bovenfreesmachines Elu MOF96, MOF69, MKF67

Groet Pel.
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Dacht dat het de mof 31 is ... niet 100procent zeker. In he5 weekend eens kijken.

Ik neem aan dat ik hier beter een koop mee doe dan pakweg een hobby ding van 60 euro te gaan halen toch?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.