DeWalt DW682K Lamellenfrees of Makita PJ7000 en Festool CTL Sys

mystudio

Nieuw lid
27 feb 2017
5
0
Een vraag waarop ik het antwoord ook via de zoekfunctie nergens kan vinden. De specs van beide bovenstaande machines verklappen het helaas ook niet, maar, ik wil een van beide lamellenfrezen aanschaffen, qua specs ontlopen ze elkaar nauwelijks, dus, welke het wordt maakt met niet heel veel uit geloof ik. Misschien een lichte voorkeur voor de DeWalt, ik heb het idee dat de Fence van de DeWalt wat nauwkeuriger is, maar, dat is slechts een idee.

Maar, nu de hamvraag: wat is de diameter van de aansluiting van de stofafzuiging van de machine? Ik wil namelijk wel mijn bestaande Festool afzuiging kunnen gebruiken. Die heeft als aansluiting 27mm. Past dat op DeWalt en Makita? Iemand die deze combi in gebruik heeft?

Dank alvast!
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Ik heb de makita, die heeft een aansluiting buitenwerks 30,5 mm. De festool adapter past helaas niet. Wel een prima machine overigens. Ik gebruik een karcher eco 361 stofzuiger, en heb nauwelijks tot geen stof in de werkplaats.
 

mystudio

Nieuw lid
27 feb 2017
5
0
Dank Bernard43. Maar, als de buitenaansluiting 30,5mm is, dan zou de binnenaansluiting wellicht toch wel eens rondom die 27mm kunnen liggen?
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
De festool adapter is binnenwerks ca. 27. Je zult een adaptertje moeten vinden of maken.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Als deze winkel zulke mooie prijzen heeft vind ik dat daar best wat "reclame" tegenover mag staan. Dan hebben we er allemaal wat aan. Toch?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik zie hem bij een Nederlandse zaak ook voor maar 260 euro incl. BTW aangeboden worden, dus, koop hem dan liever in NL, vind het een erg scherpe prijs.

Respekt voor je, 214 euro incl. in Duitsland scheelt behoorlijk maar je bent een man van principe in ieder geval.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.