Tijdschrift Fine Woodworking

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb twee jaar lang een abonnement gehad op Holzwerken. Degelijk tijdschrift. Om te zien wat er verder is heb ik vervolgens (nu bijna 2 jaar) Furniture & Cabinetmaking. Leuk en wat meer op design gericht.
Nu wil ik me een tijdje op Fine Woodworking abonneren.

Maar ik hoorde lang geleden dat er nogal eens problemen met de bezorging van FWW waren/zijn. Wat is jullie ervaring?

mvg
klaas0639
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Bij mij gaat het ook prima.
Neem alleen direct een abonnement in de USA. Via Nederlandse tussenpersoon betaalde ik bijna 2x zoveel.
Let op: Als je de filmpjes ed wilt bekijken op de site moet je ook een digitaal abonnement erbij nemen (of alleen een digitaal abonnement).
Hans
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Momenteel gaat het goed, vorig jaar twee nummers gemist, een is nagestuurd, de andere was al uitverkocht. Gelukkig heb je met je abonnement ook de digitale versie tot je beschikking, dus kon de inhoud wel zien. De levering is regelmatig vrij laat, als ze nu een maand te laat zijn bestel ik het nummer in nalevering wegens niet bezorgd. Afgelopen maand daardoor twee dezelfde nummers gehad.

Het is wel een puik blad om te lezen en te kijken!

Fons
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Voor mij hetzelfde verhaal ,vorig jaar liep niet helemaal soepel
ze doen hun best om het op te lossen
Net als Fons zijn ze te laat op hun site verzoeken voor nalevering issue deze komt dan meestal rechtstreeks uit Amerika

wel bijzonder als je kijkt waar ze nu soms vandaan komen , zie poststempel

Menno
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Klaas, ja zeker ik heb een aantal jaren geleden een bestand gekregen gaat terug tot vlgs mij het begin van het blad

Ze bieden elkaar een nwe aan met de ltste uitgave van afgelopen toegevoegd.

Menno
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Als je het niet te nauw neemt staat dit archief ergens in de nieuwsgroepen.
is misschien niet helemaal legaal, weet ik niet of dit is vrijgegeven.
Bestand is 4Gb groot.

Fred
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ga waarschijnlijk de eerste van velen zijn... Maar ik heb er wel interesse in. Desnoods mits een kleine som aan de menno of vurenhout te storten, lijkt me niet meer dan fair?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Lijkt me een niet correcte juridische en morele kwestie waarvoor dit forum naar mijn mening niet gebruikt dient te worden....

Fons
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Good point. Ik wou een abonnement gaan nemen, maar misschien is het beter om gewoon het archief t.e.m. 2016 te kopen voor 100$. Aan pakweg 0,40$ per magazine kan je eigenlijk niet klagen :)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Mmmz, daar was een impuls...
Daar was geen beheersing...
Daar was een nieuw abbonement :)

Adios, ik zit alvast bij de deur te wachten...
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Al eens nagedacht over aanschaf van het archief tm 2016? Ben meer dan een jaar onder de pannen.

Ik kijk misschien niet goed maar zag dit niet aangeboden op de Amerikaanse site van FWW. Ik zie eigenlijk alleen membeship of een abonnement op het het tijdschrift al of niet in digitale vorm. Waar zie ik wat over het hoofd?

mvg
klaas0639
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik heb het archief tm 2012 en ik moet zeggen dat in al die jaren dat het blad bestaat het best typisch is dat de ontwikkeling eigenlijk helemaal niet zo hard loopt.
Het aantal handigheden is enorm maar daar moet je ook een bijpassende schuur bij hebben en die mis ik. Persoonlijk vind ik dat het blad te veel advertenties bevat en te weinig op de hobbyist is gericht. Veel van de artikelen kun je ook via YT krijgen zoals bij Paul Sellers.
Des al niet te min; archief voor 40 cent per blad zeker doen, heb je jaren plezier van en je vrouw hoeft zich niet te ergeren aan die stapel papier. Voordeel is dat je bookmarks kunt maken en dat vergemakkelijkt weer het terugvinden van die tip of artikel. Uitprinten kan ook. Je moet wel een PC hebben.
Ik zie die Paul Sellers ook zijn handel uitbreiden en als ik zijn leeftijd in ogenschouw neem vind ik dat best knap maar houd mijn hart vast als hem wat overkomt. Hij wil (zegt ie) vooral kennis overdragen maar er zal met het uitbreiden van het team ook wat verdiend moeten worden. Als ik zijn blogs lees dan zijn er mensen genoeg die een cursus willen doen maar is er in de meubelmakelarij geen droog brood te verdienen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ja Vurenhout, de overdadige en in onze Europese ogen schreeuwerige reclame in FWW vind ik een nadeel. Maar ik kom toch nogal eens verwijzingen naar FWW tegen en dan heb ik het volledige artikel niet. Potverdorie.

Misschien dat ik het archief koop en daarna al of niet een tijdje een abonnement neem of terug ga naar Cabinetmaking en Furniture.

mvg
klaas0639

PS: Zeker, ook ik ben ook een liefhebber van Paul Sellers. Ik heb zijn boek destijds ook gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.