Waar koop ik dit?

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Hallo allemaal,

Ik probeer al een tijdje een paar betere knoppen voor de deuren van m'n lintzaagmachine te kopen: ik wil het soort knoppen dat niet via schroefdraad werkt, maar door een excentrisch geultje. Wie o wie weet waar ik die kan kopen? of hoe ze heten (heb al van alles gegoogled, maar kwam nooit deze tegen).
Dit zijn ze op een andere lintzaag:

IMG_20170224_100119721.jpgIMG_20170224_111306762.jpgIMG_20170224_123028526.jpg

Bedankt en groeten,
Jan Anton
 

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Bedankt allemaal! Ik zoek specifiek naar het model met een geultje, want die zijn superhandig. Die met schroefdraad is makkelijk aan te komen. Ik zal eens bij Baptist informeren en binnenkort naar de Hornbach.

groeten,
Jan Anton
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Bedankt allemaal! Ik zoek specifiek naar het model met een geultje, want die zijn superhandig. Die met schroefdraad is makkelijk aan te komen. Ik zal eens bij Baptist informeren en binnenkort naar de Hornbach.groeten,Jan Anton
Op de record power BS400 zitten deze knoppen.Artikelnr hiervan is: JL26010006-001S. dit is zonder de bout.
 

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Beste Robert, hartelijk dank, maar dit zijn gewone knoppen met schroefdraad voor zover ik kan zien. Ik zoek die met een geultje zoals je die vindt op o.a. lintzaagmachines (beetje recente dan). Die zijn echt heel handig voor op de deuren van zo'n machine: met een halve slag is de deur open of dicht en hij is toch goed vergrendeld.

Jan Anton
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Je kan het ook zelf maken. Een stuk hout en een inslag moer.

-teken de cirkel af
-boor met een kleinere boor steeds gaten op de rand van de cirkel waardoor je uiteindelijk de inkepingen voor de vingengers hebt.
-boor hu met een gat boor de cirkel uit.
-zaag nu de sleuf uit met de kint zaag.
-plaats nu de slag moer en je bent klaar
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Zijn de foto's die je hebt geplaatst van jouw eigen lintzaag? Ik herken de zaag als een Meber, die in Italië wordt gemaakt bij Centauro. Ook de Minimax lintzagen komen uit deze fabriek.

Elke dealer van 1 van deze merken zou je mogelijk verder kunnen helpen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Bedankt allemaal! Ik zoek specifiek naar het model met een geultje, want die zijn superhandig. Die met schroefdraad is makkelijk aan te komen. Ik zal eens bij Baptist informeren en binnenkort naar de Hornbach.

groeten,
Jan Anton

Hornbach kan je overslaan die hebben dat niet. alleen met een bout
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.