SUBEM gebruiksaanwijzing/handleiding gezocht

AltaSilva

Actieve deelnemer
5 feb 2010
32
0
Z.O. Brabant
Dag beste medeforumleden.
Heb onlangs aan een erfenis een tafelmodel lintzaag of bandzaag van het Belgische merk SUBEM, type SR1/1 of SK1/1 (op typeplaatje is het verschil tussen een R of een K moeilijk te zien, vandaar) overgehouden. Is wel wat bejaard, maar nauwelijks gebruikt.
't Is alleen het toestel, verder niks, dus zonder handleiding, in- of afstelprocedures, onderhoudsvoorschrift en zo.
Kan iemand van de forumleden mij daaraan helpen? Fotocopie, scan, .....
Ben, zolang het minder dan een uur rijden vanuit omg. Eindhoven is, bereid naar u toe te komen met computer en scanner.
Alvast mijn dank.

Mvg AltaSilva
 

drever

Actieve deelnemer
2 apr 2016
35
1
beste AltaSilva ,
ik heb onlangs ook zo'n lintzaagmachine gekocht maar ook zonder gebruiksaanwijzing dus daar kan ik je niet mee helpen .
Deze machine is eigenlijk eenvoudig van constructie en de regeling van de zaagspanning gebeurt via een stelschroef aan de
linkerzijkant en de regeling voor het sporen van het zaaglint gebeurt via een stelschroef aan de linker voorkant .
Als je daar meer info over nodig hebt laat me dat gerust weten .
Van mijn kant heb ik ook een probleem waarmee je zou kunnen helpen .
Op mijn machine is het identificatie-plaatje totaal onleesbaar geworden .
Het zou mooi zijn als je alle gegevens daarvan zou kunnen mailen of eventueel een foto daarvan .
Ik heb op internet gezocht naar de fabrikant van deze machine maar ik heb niets gevonden en vrees dat die niet meer bestaat .
Mijn e-mail : fb880232@skynet.be
Mvg Andre Vermunt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.