Ellipsarchitraaf

Jasper298

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
42
1
Malden
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Jasper, ben 35 jaar en woon in Malden (onder Nijmegen)
Ik kijk al enige tijd mee om ideeen en tips op te doen. Ik heb eind vorig jaar een jaren 30 boerderij gekocht welke ik volledig aan het renoveren ben. Nu komt er langzaam een moment aan dat ik aan afwerking aan het denken ben. Het huis heeft mooie architraven, maar omdat we een aantal nieuwe doorbraken en kozijnen geplaatst hebben, willen we hier ook de architraven op terugplaatsen.
Nu zijn het de volgende architraven ongeveer: https://www.plintenfabriek.nl/produ...vochtwerend/0212-ellips-architraaf/18-x-70-mm

Is dit ook zelf te maken? Ik heb nog al wat nodig, en dat gaat anders flink in de papieren lopen. En wat ik zelf kan doen, doe ik ook graag.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
thumb_0212.jpg

thumb_0212.jpg
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Heb je niet iemand met een kvk nummer of zo. Als je als bedrijf koopt kosten die €2,98 incl. per meter.
Dat scheelt weer. :rolleyes:
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Jasper, om de architraven zelf te maken kan mits je de goede machines hebt, om de schuine kant de maken kun je ze door een vandiktebank doen, maar dan met een hulpmiddel. Dit kun je maken van een plank met aan twee kanten een te lat lijmen, in de midden zaag je de breedte van de messen as eruit, de ronde kanten kun je met de frees doen.

Groet Pel.

architraven hulpstuk.jpg
 

Jasper298

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
42
1
Malden
Heb je niet iemand met een kvk nummer of zo. Als je als bedrijf koopt kosten die €2,98 incl. per meter.
Dat scheelt weer. :rolleyes:

Waar heb je dat gevonden, dat scheet zeker :) en loont niet meer de moeite om het zelf te maken. Ik heb zo even (geschat) iets van 160 meter nodig. Maar ik ken zeker wel mensen met een KvK nummer.

Vandiktebank heb ik zelf niet, maar kan er wel tot beschikken bij een vriend op het werk. Nadeel is dat ik er veel vrij voor moet nemen en ze daar mogelijk niet zitten te wachten op een hobbyist die eventjes dagen komt knutselen om zijn architraven te maken :) zo'n vandiktebank staat wel op mijn verlanglijstje voor in mijn schuur (10x7m) Past genoeg spul in. Nu nog het geld na een flinke verbouwing :D
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
?....en woon in Malden (onder Nijmegen)
.......Ik heb eind vorig jaar een jaren 30 boerderij gekocht ...

Hmmm, is dat die twee onder een kap?

Waar ik die prijs gevonden heb? Zelfde website, maar dan als klant ingelogd.
Ik ben bedrijf en dat is de prijs die ik moet betalen.
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
ik had het zelfde profiel nodig en heb aan vier zijden van een geschikte balk een ronding gefreest en toen de balk schuin geschulpt op de zaagmachine - ging super (en met hardhout dat over was)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.