hulp/leren draaien handvat

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ik kocht hier op het forum 4 leuke beitels, deze zijn zonder handvat.
Ziet iemand het zitten om mij eens wat te leren werken op een draaibank, en dan 4 handvatten te maken?
Ik ben van Gent, Oost-Vlaanderen. Ik vergoed alle onkosten en breng een goed flesje wijn mee voor je.
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Er zijn 900 Vlamingen houtdraaier en er is er vast wel een die zich meldt bij je. Ik raad je aan lid te worden van Het Vlaamse Gilde van Houtdraaiers: www.houtdraaiersgilde.be
ik heb geinformeerd voor de instapcursus houtdraaien. Deze gaat door in maart/april, maar nog voor ik me kon inschrijven waren alle plaatsen volzet. Ik kan wel lid worden en eens langsgaan op een vergadering
Stuur maar een PB.
mooi, zal ik doen!
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Bedankt aan tuoh voor de introductie in draaien!
Gisterennamiddag was erg leuk en leerrijk. Draaibank is een stuk toegankelijker dan ik dacht. Niet zo gevaarlijk of complex als ik dacht, of toch niet als een metaaldraaibank. Een goede leermeester had ik wel. Materiaal wegnemen gaat erg vlot, maar een mooie vorm krijgen is een kunst op zich. Ik mocht wat oefenen op een stukje populier, dan werden samen 4 handvatten gedraaid in een stukje kerselaar.

Gaten werden geboord voor de arend, en 2 metalen ringetjes geplaatst. één handvat in de foto kreeg al een eerste lichte laag tung olie, verdund met wat terpentijn. Ziet er heel mooi uit :D

2017-02-28%2007.41.08.jpg


2017-02-28%2007.41.45.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.