houder bandschuurmachine skill

oli

Nieuw lid
12 feb 2017
1
0
brugge
Hallo klussers,

Zouden jullie mij kunnen zeggen hoe ik best een houder maak voor mijn bandschuurmachine in weg te werken, zodat ik die kan gebruiken als staande en als liggende schuurmachine?
Ik heb al dingen bekeken op pinterest, maar nog niet echt tot een goed eindresultaat kunnen komen;
Ik probeer al mijn machines dat ik heb in te werken.
Laat jullie maar horen.
mvg oli
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Zoek even op belt sander stand, en dan misschien ook merk en typenummer erbij zetten.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Paoson op youtube heeft wel een mooie gemaakt. Bandschuurmachines van bosch (waarsch ook meerdere merken) hebben aan de zijkant een moer ingewerkt zitten die een liggende montage faciliteerd.
 

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Ik klem mijn bandschuurmachine gewoon ondersteboven met de voorste handgreep in de bankschroef, snel, stevig en simpel.
 

timvr

Nieuw lid
15 sep 2016
5
0
Ik heb afgelopen weekend ook een houder voor mijn skill bandschuurmachine gemaakt. Ik weet precies welke machine je hebt natuurlijk, maar voor degene die ik heb waren geen houders waar Spaander refereert.
De houder is ook nog niet helemaal af, want bij wat grotere stukken hout wil de machine nog wel een beetje kantelen. Misschien heb je er wat aan.

20170226_140204.jpg 20170226_140219.jpg20170226_140236.jpg20170226_162109.jpg20170226_162114.jpg
Het ontwerp is vrij simpel. De skill machine heeft 1 haakse kant tov de schuurband. Daar rust de machine op. De rest is uitgevuld zodat de machine stabiel blijft liggen. Aan de kant van de schuurband heb ik 2 platen op elkaar gemaakt om de juiste hoogte te bereiken (net boven het begin van de schuurband).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.