Badkamermeubel

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Hallo allemaal.
Ik ben momenteel bezig in mijn badkamer en hebben besloten het badkamermeubel zelf te maken.

Basis uit donkergrijze meubelpanelen en deurtjes plus werkblad uit steigerhout.
Deze heb ik geruime tijd laten drogen.
Ze zijn verlijmd en verbonden met deuvels , geschaafd en geschuurd en afgewerkt met greywash en nanocoat.

Momenteel bezig aan de deurtjes.

Uiteindelijk komt er 1 grote dubbellavabo op of 2 kommen.

20170211_170531.jpgl
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Mooi dat contrasterende grijs. Ook mooi vind ik het 'plintje' steigerhout onder het blad, niet gelijk een overgang naar grijs.
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
De gelijmd plaat voor deurtjes geschaafd geschuurd, 30 graden ingejaagd in lengte voor handgreep , in formaat gezaagd naar lengte voor de deurtjes.

Zou ik achterzijde latjes moeten schroschroeven tegen het kromtrekken of mag dit geen probleem zijn?20170212_171124.jpg
20170212_171230.jpg
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Grappig om posten van facebook hier ook terug te vinden!

Verdere vorderingen?
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Ja ben ook lid van doe het zelf verbouwen en renevoren groep dat klopt :)

Moet de deurtjes nog inhangen maar had gezien dat de deurtjes toch 2mm zijn kromgetrokken. Denk voor de zekerheid latjes aan achterzijde bevestigen.. jammer maar is en blijft maar steigerhout natuurlijk
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
Het was even mooi... Maar de deurtjes zijn na een tijdje gaan hol staan. Nochtans de planken met hart om en om gelijmd. Best wel balen. Kan opnieuw beginnen vrees ik.
Ik had eerst gedacht het te bevochtigen en dan 2 laten (hardhout) achteraan te schroeven maar mij legplanken staan gelijk met voorkant meubel dus dit kan niet.
Iemand raad aub?
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Zou het geen oplossing zijn om T-ijzers in te frezen? Die zijn dat effen weggewerkt en haperen niet aan de legplanken?
 

TB-projects

Nieuw lid
28 nov 2016
20
0
De planken (3 tegeneen) zijn ieder voor zich gaan kromtrekken. Links en rechts hol en de middelste bom. Erg zonde van de tijd. Ik denk dat ga ga opteren voor deurtjes uit groene mdf die ik volledig ga aflakken in wit hoogglans. Dit in combinatie met steigerhout werkblad lijkt me best mooi te kunnen worden
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Met welk zaagblad heb je de meubelpanelen verzaagd? Ik zou binnenkort enkele panelen willen verzagen met mijn invalzaag, maar lees hier op het forum dat melamine zeer moeilijk te verzagen is en dat het zaagblad enorm snel verslijt.
 

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
De planken (3 tegeneen) zijn ieder voor zich gaan kromtrekken. Links en rechts hol en de middelste bom. Erg zonde van de tijd. Ik denk dat ga ga opteren voor deurtjes uit groene mdf die ik volledig ga aflakken in wit hoogglans. Dit in combinatie met steigerhout werkblad lijkt me best mooi te kunnen worden

Ja inderdaad zonde van je tijd, daar is niets aan te redden. In ieder geval wel iets van geleerd. Denk dat hoogglans wit inderdaad een mooie chique combi is. Ben benieuwd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.