Advies inzake onderdelen voor een sponningschaaf n° 78 ?

schavenmannetje

Actieve deelnemer
24 okt 2010
66
0
Beste forum ,

Ik mocht deze week een Stanley 78 vinden in mijn laatste aanwinst , echter de breedte - diepte geleiding ontbreekt . Deze kunnen voor alsnog aangeschaft worden , vraag is gaan deze passen ?( juiste schroefdraad )
Heeft iemand hier een ervaring mee ?

Alvast dank ,
 
P

Pel

Guest
Als de onderdelen origineel van Stanley zijn dan moet het m.i. passen, anders zou je misschien contact opnemen met Baptist zij weten het wel denk ik?

Groet Pel.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik heb ook vorig jaar een keer de geleidingset bij Baptist gekocht en op een oude 78 gezet. Past perfect, geen enkel probleem.
 

tuoh

Oud hout
Heb verschillende Stanley's 78, oude en nieuwe(ere) maar heb ondervonden dat de schroefdraad in de body waar de as moet inpassen voor het monteren van de breedteinstelling NIET hetzelfde is. Bij de oude schaven, ong. 40 jaar oud is een iets fijnere schroefdraad gebruikt dan bij de nieuwere gepoederlakte (on)dingen. Ik kan de hele breedteinstelling dus niet overzetten van oud naar nieuw of vice versa.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.