soort hout & montage wandbekleding

mot

Actieve deelnemer
29 jul 2015
33
1
Brecht, Antwerpen
Graag nog eens jullie advies over het soort hout dat hier gebruikt is...

En zou de montage gedaan zijn met een raamwerk erachter in een
zwarte kleur?

Alvast bedankt voor de tips ! ;)

1_salle_a_manger_bleu_blanc_et_bois.jpg
 
P

Pel

Guest
Kan limba zijn, dat is een mooie houtsoort hiervoor, wat Willem al zegt, er is zwart doek over het tengelwerk gespannen.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik zou zeker geen doek gebruiken, daar gaat na een tijd veel stof inzitten en dat blijf je zien
ik zou eerder voor een geschilderd oppervlak kiezen of iets in kunstof (er zijn soorten die lijken wel met textiel bekleed)
 
P

Pel

Guest
Jeroen, er bestaan stofzuigers die dat probleem opheffen:confused:

Groet Pel.
 

mot

Actieve deelnemer
29 jul 2015
33
1
Brecht, Antwerpen
Zwart doek is misschien wel mooier en geeft waarschijnlijk betere akoestiek, maar ik ben
allergisch aan stof en huismijt...

Ik vermoed dat er meestal hardhout wordt gebruikt in deze, maar welke houtsoorten komen
nog in aanmerking om een leuk effect te krijgen? Zou je hetzelfde resultaat kunnen bekomen met
zachthout en beitsen?

Want helaas is momenteel het budget er niet om met duurdere houtsoorten te werken..
 
P

Pel

Guest
Het is wat jij mooi vind, gewoon vuren hout kan ook, maar vergis je er niet in hoeveel meter hout in zo'n systeem gaan, dat zou ik als eerste eens uit gaan tellen, plus de achterwand die je eerst moet uit tengelen en met platen moet bekleden en zwart verven. Als je de latten zelf op maat gaat zagen van brede planken, heb je ook afval omdat in vuren nogal wat kwasten zitten, hou daar rekening mee.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.