kastdeuren buiten

coene369

Nieuw lid
31 jul 2016
6
0
Beste forum leden,

ik ben bezig met een kast te maken onder de overkapping (buiten)
ik heb douglas planken 2 cm dik en 20 cm breed. Hier wil ik kastdeuren van maken. ik heb dit in het verleden ook als eens gedaan. toen was het probleem dat de planken onderling krom gingen trekken. Ik heb dit toen opgelost door panlatten aan de binnenkant te plaatsen. effectief maar als de deur openstaat geen mooi gezicht. hoe kan ik dit mooier oplossen.

alsvast bedank voor jullie reacties
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
je kunt de planken aan de zijkant inzagen, iets van 5-7mm breed en 1-2 cm of zo diep en daar van Douglas latjes inzetten. Zoiets heb ik ook gedaan bij eiken deuren met als voordeel dat je er ook niet meer doorheen kijkt.
Neem aan dat je de planken op een raamwerk plaatst met een schoor tegen scheefzakken?
 

coene369

Nieuw lid
31 jul 2016
6
0
nee niet op een raamwerk. ben een leek. leg aub even uit. dank je.
ps.zijn kast deurtje dus niet zo zwaar en groot

zo iets
Rand-op-rand-verbindingen-maken-Hout-2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Inderdaad zoals op het plaatje.
Zag ook een ander topic van je hierover, planken horizontaal? Dan moet je wel oppassen met regen, dat loopt er zo in maar ik begreep dat het onderdak zit.

Met raamwerk bedoel ik: de planken moeten aan elkaar vastzitten. Je kunt de veren in de groeven lijmen maar geheid gaan de deuren kromtrekken of er dit achter zetten:

frame.jpg
scharnier moet dan links zitten. Maar wellicht zijn er andere leden met betere ideeën.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.