Kan iemand mij helpen een ontwerp te maken voor de volgende wand kast?:

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Aan de foto te zien is het geen hout waar de kast van gemaakt is maar waarschjnljk staal of aluminium en dan kom je toch aan een ander ontwerp wanneer je dat in hout gaat uitvoeren.
En waar wil je het van gaan maken is dan de volgende vraag ?
De kracht van dit ontwerp is de slankheid van het materiaal en de manier waarop het elkaar kruist op de hoekpunten.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Het zal wel niet precies hetzelfde zijn maar ik dacht dat zoiets eens gemaakt is op dit forum.
Je zult dan wel even (je een ongeluk) moeten zoeken en veel moeten lezen.
Daarom is het zo jammer dat niet iedereen met de titelnaam naar het onderwerp verwijst.
Mvg,:).
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Het zal wel niet precies hetzelfde zijn maar ik dacht dat zoiets eens gemaakt is op dit forum.
Je zult dan wel even (je een ongeluk) moeten zoeken en veel moeten lezen.
Daarom is het zo jammer dat niet iedereen met de titelnaam naar het onderwerp verwijst.
Mvg,:).
Maar hoe zou je zoiets dan omschrijven dat het ook nog terug te vinden is zonder dat je je een ongeluk zoekt ?
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Als je het heel mooi in elkaar over wilt laten lopen moet je elk stuk rond frezen.
Dat gaat het best met een 5 assige freesmachine uit plaatmateriaal.
Als je het bijvoorbeeld uit multiplex maakt en dan de bolvorm erin freest krijg je natuurlijk een groot feest van uitbreeksels, schuren lijkt me ook geen lolletje.
Hoe dunner het plaatmateriaal, hoe minder hinderlijk haaks uitfrezen zal zijn.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Google eens op octagon bookshelf plans en je komt een hoop van dat soort kasten tegen,maar ik ben deze nog niet tegen gekomen . Waar heb je dat plastje gevonden ?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Het zal wel niet precies hetzelfde zijn maar ik dacht dat zoiets eens gemaakt is op dit forum.
Je zult dan wel even (je een ongeluk) moeten zoeken en veel moeten lezen.
Daarom is het zo jammer dat niet iedereen met de titelnaam naar het onderwerp verwijst.
Mvg,:).

Volgens mij heb je gelijk, nog niet eens zo heel erg lang geleden!

Maar hoe zou je zoiets dan omschrijven dat het ook nog terug te vinden is zonder dat je je een ongeluk zoekt ?

Dat is inderdaad een uitstekende vraag. Maar dit is niet het enige punt waarover we hier struikelen. Toxiq is al een tijdje aan het hameren op hetzelfde punt in de (elektrische) gereedschappen sectie :)

- - - Updated - - -

Google eens op octagon bookshelf plans en je komt een hoop van dat soort kasten tegen,maar ik ben deze nog niet tegen gekomen . Waar heb je dat plastje gevonden ?

Komt bij mij regelmatig voorbij op Pinterest...
 

tuoh

Oud hout
Meer dan een bovenaanzicht en een zijaanzicht op ware grootte heb je niet nodig als constructietekening, alle afmetingen, alle hoeken, en alle stralen vind je daar op terug.
Een plan, een wipzaag en een spookschaaf, en ja kan aan de slag:p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.