Huvema draaibank vraag

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Ik (beginnend draaier) ben een oude Huvema draaibank uit 1977 aan het opknappen en ik denk dat er aan de tegenkop (zie afbeelding) iets ontbreekt, een centerpunt of hoe het ook heet. Klopt mijn vermoeden?


IMG_4956.jpg

Cees
 

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
@deHaan, dank voor de reactie. Hij ziet er inmiddels ontroest en opnieuw voorzien van een kleurtje, een stuk beter uit en als beginnend draaier dacht ik met dit krijgertje een leuke basis, startpunt te hebben.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
startpunt altijd leuk, ligt er óók aan wat je wil gaan maken
Wat de haan bedoeld is dat je snel meer uitgeeft dan dat de machine waard is, dergelijke machines worden regelmatig op marktplaats aangeboden voor niet al te veel
MAAR, alle begin is een begin moet je maar denken, zolang het niet te veel kost is het een leuke manier om het eens te proberen

PAS WEL OP, het is verslavend :)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ziet er uit dat er een lager op het einde zit en geen conus opening, als de lager goed draait kun je een stuk hard hout uit draaien zodat het vast op de lager past, als je het dan tegen de kop zet dan kun je er een puny aan draaien.

Op die manier kun je het wel gebruiken als een draaiende center om dingen te steunen, niet het beste, maar bruikbaar :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Het is een machine die, over het algemeen, niet veel kost.
Hij is daarom geschikt om aan het houtdraaien te ruiken.
Daarna wil je al snel een betere.
 
Niet eens aan beginnen, gwn bij het oud ijzer een een goede bank, of in ieder geval een betere bank aanschaffen. Er is genoeg moois te krijgen voor redelijke prijzen, maar dit is om heel eerlijk te zijn gewoon rotzooi... Begrijp me niet verkeerd he! ik ben zelf op zo'n zelfde bank begonnen maar ik zou het niemand aanraden om hiermee te beginnen. Gewoon te omslachtig en te lastig om plezier te hebben aan het draaien
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Als je tussen de centers draait is het een prima beginnersbankje.
Vroeger waren er voldoende draaiers die op een kwalitatief veel slechtere bank prima stukken afleverden.
Niet iedereen heeft nu eenmaal een flink budget om een duurdere bank aan te schaffen.
Het is natuurlijk wel zo dat je in een dergelijke bank niet teveel geld moet steken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.