Schuurschijf

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Bijzonder gewaardeerde leden van het forum!

Ik heb jullie kennis nodig, aangezien ik er zelf niet uitkom :confused:

Ik heb een prima zaagtafel van Inca staan.
Bij deze tafel zit ook de schuurschijf die bij deze tafel hoort.
Deze schuurschijf is helemaal kaal, voor zover ik begrepen heb hoort hier vilt op... :rolleyes:

Bij deze dus mijn vragen; maakt het uit wat voor een vilt hier op komt? kan het zonder vilt?
Is er eventueel een betere oplossing?
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dit...

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en kunde :D

Groet,

Ruben
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Vilt zou ik niet weten, maar je zou er ook de haakzijde van klittenband op kunnen plakken en dan schuurschijven met de luszijde erop kleven? Of mis ik iets?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Volgens mij is vilt alleen geschikt voor linnen schuurschijven?

Als ik 1 tip mag geven mbt zelfklevend klittenband? Zorg dat het niet te warm wordt tijdens het schuren, de lijm is niet berekend op temperatuur. Zelf lijmen is beter. (iets met schade en schande). Verder zou je natuurlijk 2 of meer stroken kunnen plakken. Voor de grip maakt het niet uit en zolang er geen hobbels in zitten...
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Mmz, even beter kijken op de inca site bij het verbuiksmateriaal levert ook weer wat meer op :)

348.172.49 - 348.172.49 - Haftplatte Klettverschl. selbstkl. - CHF 13.30 / /Stk

Blijkbaar levert Inca tegenwoordig geen vilt meer maar ook klittenband :)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Schuurschijven van stationaire schuurmachines worden meestal geplakt, zonder verende ondergrond. Geeft een nauwkeuriger resultaat, het is wel even gedoe met lijmen. Deze schijven zijn altijd vat metaal. Ik weet niet waar de Inca schijf van gemaakt is..
Een geschikte lijm is uit een spuitbus, b.v. 3M 77. Met de fohn weer losmaken...

jaap
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Schuurschijven van stationaire schuurmachines worden meestal geplakt, zonder verende ondergrond. Geeft een nauwkeuriger resultaat.
Thanks Jaap, duidelijk verhaal! Hoe zit dat dan met klittenband? dat veert toch ook?

het is wel even gedoe met lijmen.
Ik snap dat hele lijmen niet helemaal, veel lijmen kunnen niet tegen hitte, als je dan direct op metaal zit met het schuurpapier, gaat hitte dan geen rol spelen bij het plakken? Of koelt het geheel goed genoeg?

Ik weet niet waar de Inca schijf van gemaakt is..
Inca schijf is aluminium of een legering daarvan.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Schuurschijven van stationaire schuurmachines worden meestal geplakt, zonder verende ondergrond.
Een geschikte lijm is uit een spuitbus, b.v. 3M 77. Met de fohn weer losmaken...

jaap

Dáár heeft Jaap wel 2 goede punten, vilt verwijderen, schijf lijmen en als die op is even los fohnen
je kunt ook een goedkopere spuitlijm proberen (action heeft ze ook en wat ik er mee gelijmd heb viel NIET tegen)
voor 1.99 kan je niks overkomen zou ik zeggen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.