Geen speelgoed, meubel o.i.d. maar een boog

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
In een paar verloren uurtjes ben ik een boog gaan nabouwen van o.a. pvc buis en uiteraard hout (restmateriaal)
Ik hoop dat ik dit in de juiste topic zet anders moet het zo mogelijk maar verplaatst gaan worden.

Boog2.jpg Boog3.jpg boog4.jpg boog1.jpg
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Ziet er ook heel mooi uit @BossyRangs

De trekkracht is vrij gering (35 pond) maar was het mij eerlijk gezegd ook niet om te doen hoor.
Alles wat ik er voor gebruikt heb was afval materiaal, ook de armen die gemaakt zijn van 32 mm pvc afvoerpijp opgevuld met grenen latten.
Voor mij is het meer een sier "ding" eerder dan dat ik er mee zou gaan schieten.
Al moet ik zeggen dat ik nog wel eens een volledig houten medieval kruisboog zou willen maken.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Valt goed mee toch, 35 pond? Die van mij is 45, zonder hout vanbinnen. Was ook 32mm PVC met 3 mm wanddikte. Schiet heel krachtig tot ongeveer 25 m van doelwit. Verder dan dat gaat de pijl beetje in een boogje. Heb toevallig ook eens een kruisboog gemaakt. Niet direct een foto van, maar het was geen middeleeuwse. Daarvoor heb je dan al veerkrachtig staal nodig, dus dat leek me te moeilijk.
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Ken hem inderaad.
De boog van mij heb ik ook via een filmpje van hem.Hij heeft een hoop leuk spul al gemaakt en kijk graag die filmpjes.
Vooral de: English longbow vind ik heel mooi
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.