Perenhout koppen

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Onlangs een aanhangertje perenhout op de kop getikt
Nu ben ik de bruikbare stukken aan het verzagen (blanks en planken)
Echter zitten er bij een aantal stammen flinke koppen aan, natuurlijk een wir war van groeirichtingen (takken) maar dat kan best mooi zijn, of niet
Ik vroeg me af of zoiets een beetje te draaien is, of is het advies in tweeen zagen/kloven en op de rest van de brandstapel
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Onlangs een aanhangertje perenhout op de kop getikt
Nu ben ik de bruikbare stukken aan het verzagen (blanks en planken)
Echter zitten er bij een aantal stammen flinke koppen aan, natuurlijk een wir war van groeirichtingen (takken) maar dat kan best mooi zijn, of niet
Ik vroeg me af of zoiets een beetje te draaien is, of is het advies in tweeen zagen/kloven en op de rest van de brandstapel

Nu begin je echt te vloeken Jeroen, "op de brandstapel" je had die prachtige Viceroy nog niet weg moeten doen dan had je tenminste wat mooie dingen kunnen maken.
De gekste stukken hout kunnen soms prachtige resultaten geven.
Maar jij bent waarschijnlijk met pensioen voordat de nieuwe draaibank klaar is want ik heb nog steeds geen lasje gezien.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Maar Rien, jij denkt toch niet dat ik zonder draaibank zit ? ik heb er nog één (kleintje)
De Viceroy moest ook plaats maken om het bouwproject te financieren, zo gaat dat....
Ik zal de koppen die groot genoeg zijn apart houden, eens kijken of ik daar wat moois uit kan maken ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
haha....nu voel ik me wel een beetje barbaars
Afgelopen week een houtkachel geplaatst en die moet ook gevoed worden, maar ik zal beloven dat ik niet de peren kopen daar in gooi
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.