diamantvijlen gezocht of andere mooie oplossing

haashaashaas

Nieuw lid
22 feb 2014
13
1
Amsterdam
Niet direct hout gerelateerd, maar er lopen hier zoveel handige mensen rond die ook leuke adresjes kennen. Dus schiet er hier een vraagje in.
Ik wil zelf mijn ski's gaan slijpen. Voorlopig enkel de zijkant(side-edge). De onderkant(base edge) laat ik vooralsnog voor wat het is.
Ik heb reeds houders gemaakt , zodat ik in 90° - 85° kant slijpen. Best lastig om rvs in de juiste hoek te buigen met de hoeveelheid dat het terugveert.
In de praktijk zal ik het voornamelijk gebruiken om na 2-3 dagen de bramen weg te halen.
Hieronder een plaatje hoe ik het slijpen van plan te doen.
holmenkol-world-cup-file-guide-2.jpg

Een setje van 3 Holmenkol diamantvijlen (200-400-600) komt al snel op €90 neer wat ik behoorlijk aan de prijs vind. Ik vind nog wel wat alternatieven, maar veel goedkoper zijn die niet. Ik ga liever niet met schuurpapier aan de slag, want met bramen maak je dat erg snel stuk.
Ik ben dus op zoek naar een setje rechte vijlen 200-400-600-1000/1500.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Waarom eigenlijk geen standaard kantensetje?
Ik heb altijd mijn eigen boards en ski's met zo'n setje onderhouden...
Altijd prima resultaat...
 
Laatst bewerkt:

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik heb onlangs zelf ook eea aangeschaft. Heb 2 vijlen van holmenkol besteld. Voor niet wedstrijdski/boarders is mij verteld dat alleen de grofste diamantvijl ook voldoet, maargoed. Ik had bij knivesandtools wel een 3delig diamantsetje gezien voor 30€, maar die zijn best klein dus ik durfde het niet aan, ook omdat ik toen nog niet wist welke maat in de houder zou passen. Je zou daar eens naar kunnen kijken
 

haashaashaas

Nieuw lid
22 feb 2014
13
1
Amsterdam
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb een setje van 5 Moonflex vijlen (100, 200, 400, 600, 1500) besteld, namelijk deze https://www.kleinwintersport.nl/Webwinkel-Product-174587393/.
Het is nog even kijken of ze groot genoeg zijn, maar ik denk dat dat wel losloopt. Anders ruil ik ze in voor een set Diamantstar vijlen (https://www.kleinwintersport.nl/Webwinkel-Product-55425007/DiamantStar®-Diamantvijl-set-111.html)

Wat betreft de grofste vijl van Holmenkol die is 200 en daar haal je wel heel veel materiaal mee weg als je enkel een beetje wilt bijwerken elke ~3 dagen. Dan kan ik denk ik elk jaar nieuwe ski's kopen.
Ik ben trouwens geen wedstrijdskiër, maar ski wel behoorlijk veel (en ook hard). Dit seizoen staat de teller momenteel op 42 Oostenrijkse skidagen. Al verleg ik momenteel mijn aandacht meer naar offpiste en daar blijven je kanten langer scherp en heb is het ook minder belangrijk. Enkel op hele harde packs is het dan wel prettig.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Dan zijn mooie setjes, jammer dat ik die niet eerder gezien heb. En 42 dagen per jaar, dan mag je er gerust waar meer liefde in stoppen inderdaad.. ik kan daar alleen van dromen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.