Hammer C3-31

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Ik ben me aan het orienteren op een combimachine. Nu las ik hier op het forum een aantal berichten over de Hammer C3-31. Deze machine lijkt me voor mij geschikt aangezien ik een beperkte ruimte heb (3.8m x 5.7m). Ik ga er niet professioneel mee werken, het is enkel voor de 'hobby'. Is er een verschil tussen de 'groene' en 'witte' variant? Behalve dat de witte me nieuwer lijkt?
Ik zie dat veel machines worden aangeboden in Oostenrijk. Lijkt me duur om zo'n machine hier naar toe te halen. Hebben mensen hiermee ervaring?

Waar moet je nog meer op letten als je een tweedehandse Hammer machine koopt?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Begrijp ik het goed als ik denk dat je op een tweedehands machine uit bent? De groene variant van de Hammer is al wat ouder en weinig in Nederland beschikbaar. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar herinner me uit het Felder forum op Yahoo, dat er nogal wat kritiek op deze machine was en dat bij de grijs/rode opvolger de minpunten verbeterd zijn. Ik heb de C3-31 die is nu ruim vier jaar oud en bevalt me nog goed. Geen ervaring met tweedehands aankopen....

Fons
 

flemishwoodworker

Nieuw lid
2 jun 2016
11
0
Ranst/Belgie
de fabrikant zit in Oostenrijk vandaar dat het aanbod daar groter is persoonlijk vindt ik ze nogal duur hammer zit bij onder helder en hebben 3soorten machines hobby, pro, industrieel daarom de verschillende kleuren kijk mis eens bij Robland of Scm
 

harrynac

Nieuw lid
25 sep 2009
14
1
Uzech les Oules
Ik werk al sinds 1999 tot volle tevredenheid met de " groene" Hammer C3-31 op 220 volt.
De grijs rode modellen zijn van een latere datum.
Het is een prima machine die goed is af te stellen en is snel om te bouwen naar een andere functie.
Op de latere modellen zullen ongetwijfeld verbeteringen zijn uitgevoerd zo meen ik te weten dat er een ander type parallegeleider op zit.
Dat je ze veel in Oostenrijk ziet klopt want Felder/Hammer komt daar vandaan.
Ik zou nog wel twee keer nadenken of ik een machine van 600kg wil op gaan halen in Oostenrijk
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Hoe denken jullie dat die nieuwe machines hier naar toe komen? Machine kan gewoon met een bodedienst mee en de kosten konden nog flink meevallen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.